تعداد بازدید: 2782

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 23 شهريور 1384-0:0

شکايت سازمان مديريت مازندران از blogfa

"عليرضا شيرازي"-مدير سرويس دهنده اينترنتي blogfa،با شکايت سازمان مديريت و برنامه ريزي مازندران به دادگاه ساري فراخوانده شد.


مدير blogfa در زير تيتري با عنوان"مشکل حقوقي براي blogfa" ، آورده:

بی شک یکی از بزرگترین مشکلاتی که در پیش سرویس دهندگان وبلاگ ایرانی قرار دارد مسائل و مسئولیت های حقوقی مدیران این سرویس دهندگان می باشد.از همین رو بوده است که گاهی شاهد عدم معرفی مدیران یک  سرویس دهنده وبلاگ ایرانی در  سایت آن و یا مسدود کردن بسیاری از سایتهای سیاسی در برخی سرویس دهندگان وبلاگ دیگر بوده ایم .
اعتقاد بنده بر این بوده یک سرویس دهنده وبلاگ ایرانی همراه با مدیریت شناخته شده می تواند یک مزیت نسبی به حساب می آید. مواردی و مشکلات متعددی می توان متصور بود که با توجه به مشخص و در دسترس بودن مدیریت یک چنین مشکلاتی به شکل بهتر و سریعتری حل میشود و همانطور که مواردی نیز در سرویس بلاگفا مانند توهین به شهروندان ، درج اطلاعات خصوصی افراد،استفاده از آرم و یا عنوان سازمانهای دولتی پیش آمده بود که با توجه به تماس فرد و یا سازمان مربوطه مشکل برطرف شد.
چندی پیش فردی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران با بنده تماس گرفت که وبلاگی در بلاگفا اقدام به انتشار مطالبی علبه این سازمان کرده است .

  در بررسی اولیه وبلاگی با آدرس اشاره شده پیدا نشد اما در تماس های بعدی معلوم شد این وبلاگ مدتی است که توسط نویسنده آن حذف شده است؛ در حالی که فردی که تماس گرفته بود هم چنان اصرار به وجود این وبلاگ داشت. بعدها مشخص شد صفحه وبلاگ مذکور در Cache شرکت سرویس دهنده اینترنت ایشان وجود داشته است.چند هفته بعد ایشان مجددا تماس گرفتند و خواستار آن شدند که به نوعی هویت نویسنده وبلاگ را برای ایشان مشخص کنیم.

به ایشان توضیح دادیم که این وبلاگ مدتی است که حذف شده و اصولا در بلاگفا اطلاعات خاصی از کاربر ثبت نمی شود که بتواند به ایشان کمک کند و البته مشخص است که فردی که چنین وبلاگی می نویسند مشخصات اصلی خویش را هم برای ثبت وبلاگ استفاده نخواهد کرد.ایشان مدتی بعد و از طرق مختلف خواستار IP نویسنده وبلاگ شدند که مجددا به ایشان تذکر داده شد که چنین مشخصاتی از نویسندگان وبلاگ ثبت نمی شود و البته این وبلاگ مدت ها ست که حذف شده و حتی در صورت وجود این اطلاعات به دلیل تفاهم نامه سایت با کاربران و امکان در اختیار گذاشتن این اطلاعات آن هم از طریق تلفن و بدون هیچ گونه درخواست کتبی وجود ندارد.
 از قرار شکایتی از سمت این سازمان علیه نویسنده مطالب و احیانا بنده صورت گرفته است که تصویر برگ احضاریه مرتبط با آن را در اين نشاني درج شده است:http://news.blogfa.com/post-41.aspx

 جالب آن که این احضاریه به آدرس منزل بنده (احتمالا از طریق آدرس ثبت شده در سند تلفن همراه بنده) ارسال شده است  و طبیعی است که این مورد  باعث ناراحتی و نگرانی خانواده من نیز شده  است.  از طرفی من باید در دادسرای شهرستان ساری حاضر شوم که این به  معنای هزینه مسافرت ازتهران، وقتی که به واقع هدر خواهد رفت و خستگی روحی از درگیر شدن با این مسئله است.
مقصر کیست؟هر که باشد قطعا سایت بلاگفا و  بنده در انتهای صف هستیم و از قرار بایستی بیشترین هزینه را نیز ما پرداخت کنیم.اما در این میان جناب آقای عزیزی (از سایت برنامه ریزی مازندران) و یا دیگر همکاران ایشان  (که به نحوی در این  مسئله درگیر هستند)  در مشکل ایجاد شده برای بنده و خانواده من مقصر هستند. به راستی اگر این مطالب وبلاگ مثلا در بلاگ اسپات یا سرویسی که دسترسی به مسئول آن مشخص نیست منتشر شده بود ایشان و همکاران ایشان چه می کردند؟ آیا خواسته کوچکی است که مرا درگیر مسائل درون سازمانی خویش نکنید؟آیا حتی برای لحظه ای به هزینه و وقتی که از بنده برای شیوه شکایت شما (حتی اگر به عنوان مطلع اظهار شده باشم) صرف می شود فکر کرده اید؟ شاید هم فکر کردید و مخصوصا چنین کرده اید.
آیا جرم بنده این است که خود را در سایت معرفی کرده ام و دقایق زیادی را صرف مشکل ایشان کرده ام؟ اگر آنچه اتفاق بیافتد به عنوان یک روال قضائی در نظر بگیریم قابل تصور است که به جای پشتیبانی و توسعه سایت  هر روز در یک شهر یا استان مهمان دادسرای های مختلف باشم.

(با سپاس از فرهاد به خاطر فرستادن لينک خبر)



    ©2013 APG.ir