تعداد بازدید: 5247

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 5 اسفند 1393-23:36

رونمایی از آزادگله2 و مشتی پلوری

سارو: موسیقی سنتی، مدیون موسیقی مازندران و کردستان است

آهنگ ساز و تهیه کننده موسیقی مازندرانی: مازندران می‌تواند قطب موسیقی کشور باشد و موسیقی سنتی ایران، مدیون موسیقی مازندران و کردستان است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: شامگاه سه شنبه آلبوم آزادگله2 و مشتی پلوری به تهیه کنندگی و آهنگسازی محمد جعفری -مسئول موسسه فرهنگی ساروصدا- در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد.

در این مراسم محمد جعفری در سخنانی اظهار کرد: وظیفه خودم می‌دانم که برای حفظ موسیقی، زبان، فرهنگ و ... استان مازندران گام بردارم.

این آهنگ ساز ساروی مقیم آلمان با اشاره به اینکه نباید بگذاریم فرهنگ این خطه از بین برود، گفت: حمایت از موسیقی، حمایت از بخشی از فرهنگ ما است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساروصدا نخستین موسسه فرهنگی هنری مازندران است که در سال 77 تاسیس شد، افزود: فعالیت این موسسه در راستای توجه به موسیقی محلی مازندران است.

جعفری با اشاره به اینکه مازندران می‌تواند قطب موسیقی کشور باشد، ادامه داد: موسیقی سنتی ایران، مدیون موسیقی مازندران و کردستان است.

در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: ارشاد مازندران از حامیان موسیقی بومی و محلی مازندران است.

سید اسماعیل احمدی با بیان اینکه این نگاه در ارشاد مازندران وجود دارد که به موسیقی نگاه ویژه داشته باشیم، گفت: چنانچه در این مسئولیت توفیق خدمت داشته باشم توجه به موسیقی را در دستور کار قرار خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری کنسرت موسیقی باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: خوشحال هستیم شرکت‌های فرهنگی و هنری به تولید موسیقی محلی می‌پردازند.

احمدی با بیان اینکه موسیقی پاپ هم از جایگاه برخوردار است، تصریح کرد: اما چون نگاه حمایت از فرهنگ بومی و محلی داریم، توجه به موسیقی محلی استان در اولویت است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه به زودی نشست تخصصی با دست‌اندرکاران موسیقی محلی برگزار می‌کنیم، گفت: امیدواریم شاهد تولید آلبوم‌های موسیقی جدید در آینده باشیم.

همچنین جمشید قلی‌نژاد -نوازنده نی و آهنگ ساز- در سخنانی به حاضران در سالن، اظهار کرد: وجود شما در این سالن‌ها باعث می‌شود زندگی کنیم و نفس بکشیم.

این هنرمند تصریح کرد: با توجه به تمام نامهربانی‌هایی که به موسیقی می‌شود، موسیقی پاک و مطهر، همواره پایدار است.

قلی‌نژاد ادامه داد: آنانی که در زمینه موسیقی زحمت کشیده و باعث زنده نگه داشتن موسیقی می‌شوند کسانی هستند که عاشقانه کار کرده و برای موسیقی از جیب خود هزینه می‌کنند.

وی گفت: متولیان ارشاد در پشت صحنه مبارزه می‌کنند تا یک اجرا روی صحنه بیاید.

همچنین اصغر رستمی -خواننده- در این مراسم اظهارکرد: دوست دارم همیشه بخوانم و خیلی اهل صحبت کردن نیستم و امروز خیلی احساس صمیمیت می‌کنم که توانستم صحبت کنم.

این خواننده با اشاره به اینکه داوران اصلی ما، مخاطبان هستند و اگر نقدی وجود دارد به ما منتقل کنید، افزود: مردم، صادقانه و خوب قضاوت می‌کنند.

 


  • چهارشنبه 6 اسفند 1393-10:46

    از محمدآقاي جعفري به جهت خدماتي كه به موسيقي مازندران ميكند صميمانه سپاسگذارم


    ©2013 APG.ir