تعداد بازدید: 2670

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 6 اسفند 1393-13:50

آیت الله طبرسی در اجلاس امامان جمعه استان:

رسانه ها، منابر و ملت در اختيار ما هستند

در اجلاس ائمه جمعه استان مازندران مطرح شد: هر هفته يك شبكه فارسي زبان در جهان متولد مي شود/ تنها پنج درصد مردم از شبكه هاي علمي ماهواره استفاده مي كنند/در هيچ كجاي كشور به اندازه استان مازندران يادواره برگزار نمي شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: اجلاس ائمه جمعه استان مازندران با حضور نماينده ولي فقيه در استان مازندران و استاندار مازندران در مسجدجامع شهر سورك برگزار شد.

در اين مراسم ارسطو قادري-فرماندار مياندورود- ضمن خيرمقدم به ميهمانان و تقدير از تلاش هاي امام جمعه مياندورود در راستاي برگزاري اين اجلاس اظهار داشت: امام راحل با هدايت مردم و با ايجاد علاقه مندي در بين اقشار مختلف مردم توانست انقلاب ايران را به پيروزي برساند.

قادري به موضوع سلامت به عنوان دغدغه اصلي مردم منطقه اشاره كرد و گفت: با مساعدت خيری به نام آقای عاشوري مركز درماني تيپ يك سورك با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.

وي آبگرفتگي و سيلاب در مياندورود را يكي از مشكلات اصلي عنوان كرد و ابراز داشت: در اين راستا تغيير الگوي كشت صورت گرفته و پنج ميليارد ريال براي توسعه نهال كاري در شهرستان هزينه شده است.

نماينده دولت در شهرستان مياندورود با بيان اينكه تعامل خوبي بين روحانيت و مسئولان شهرستان وجود دارد، افزود: همه مديران شهرستان وظيفه دارند كه با امام جمعه همكاري كنند.

*جانمایی عمليات والفجر 8

سردار عبدالله ملكي نيز در گردهمايي ائمه جمعه استان با بيان اينكه تشكيلات اداره كل حفظ و نشر آثار ارزش هاي دفاع مقدس به صورت هيات امنايي اداره مي شود افزود: كتابهاي بسياري در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است كه به زودي هشت كتاب مربوط به حماسه جنگل آمل در استان رونمايي خواهد شد.

وي از نگارش نقش هر شهرستان در دفاع مقدس در قالب كتاب خبر داد و گفت: لشکر 25 كربلا و رزمندگان استان مازندران نقش بسزايي در دوران جنگ ايفا كردند و نياز است تا همه دستگاه هاي فرهنگي در اين خصوص همكاري لازم را داشته باشند.

ملكي پيشرفت فيزيكي پارك موزه دفاع مقدس را 20 درصد اعلام كرد و ابراز داشت: در ساخت اين پارك موزه نبايد بخشي عمل كرد بلكه قرار است عمليات والفجر8 و نقش رزمندگان مازندران در اين پارك موزه جانمايي شود.

مديركل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس ميزان اعتبار تكميل اين پارك موزه را بيش از150 ميليارد تومان برآورد كرد و گفت: فاز نخست پارك موزه در ابتداي سال 95 افتتاح خواهد شد كه مزار شهداي گمنام مازندران در اين پارك موزه ديده مي شود.

وي همچنين از تعطيلي كارگروه نامگذاري معابر و خيابان ها در شهرداري ها انتقاد كرد و گفت: نامگذاري ها به سمت گل و گياه رفته است، در حالي كه شهداي عزيز ما مايه افتخار و عزت كشور هستند.

* هر هفته يك شبكه فارسي زبان در جهان متولد مي شود

علي صادق مقدسي-مديركل صدا و سيماي مازندران- نيز در اين همايش با بيان اينكه همواره در مسايل ديني تمايل داشته ايم كه با ائمه جمعه استان مشاورت كنيم افزود: بنده عالم نديده نيستم اما حقيقتا استان مازندران علماي بسياري دارد.

وي با بيان اينكه ائمه جمعه حتما به فرزندان خود در صدا و سيماي مازندران كمك كنند، ابراز داشت: در نهضت اسلامي ايمان نقش درجه اول را ايفا مي كند و حكومت اسلامي نيز ناشي از جامعه اسلامي است.

مديركل صدا و سيماي مازندران آموزش مهارت، ترويج فرهنگ كار و توانمندي استان و شناسايي نقاط قوت و شناساندن ظرفيت ناشناخته استان به مردم در دستور كار ما قرار دارد افزود: اطمينان داريم كه با مشاركت ائمه جمعه در همه حوزه ها مي توانيم اقدامات خوبي به مردم ارائه دهيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه هر هفته يك شبكه فارسي زبان در جهان متولد مي شود افزود:170 شبكه فارسي زبان داريم كه بودجه هر كدام از اين شبكه ها دو برابر كل بودجه سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است. م

قدسي اختلاف افكني در حوزه دين و مذهب را يكي از اهداف دشمنان نظام اسلامي عنوان كرد و گفت: اين اختلاف افكني حتي فراتر از دين رفته و در فرقه ها نفوذ كرده است.

 اين مسئول به استفاده خانواده ها از ماهواره اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد تنها پنج درصد مردم از شبكه هاي علمي ماهواره استفاده مي كنند و اين بهانه ها براي تماشاي برنامه هاي ماهواره نادرست است.

وي به دلايل متعدد استفاده كنندگان از ماهواره اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد حتي در صورت رمز گذاري بر روي شبكه هاي ماهواره اي توسط كودكان رمزگشايي شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

مقدسي با بيان اينكه بايد قبح اين قضيه براي مردم تشريح شود، افزود: بيش از 8 درصد مباحث شبكه هاي ماهواره در خصوص اختلافات و شوهاي سياسي است.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه مشكلات جامعه با مشكلات اخلاقي بسيار ديگري نيز روبرو است گفت: از ائمه جمعه خواهش كرديم كه پنج تا هشت دقيقه در خدمت شان باشيم و براي اينكار نيز حتما محضرشان خواهيم رسيد.

* رسانه ها، منابر و ملت در اختيار ما هستند

آيت الله طبرسي-نماينده ولي فقيه در استان مازندران-نيز در اين مراسم با بيان اينكه منطقه مياندورود با تقديم 222 شهيد، منطقه اي شهيدپرور است كه قرار بود به نام شهيدآباد نامگذاري شود اظهار داشت:همه ما هر چه داريم از شهدا است و بايد به بخش هاي فرهنگي جامعه در راستاي ترويج فرهنگ شهادت دقت كرد.

وي با بيان اينكه اگر فرهنگ شهيد و شهادت فراموش شود همه چيز هم فراموش خواهد شد، گفت: ائمه جمعه داراي فكر هستند و بايد مسايل و مشكلات جامعه را به دور از تعارف و به صورت عريان مطرح كنند تا مشكلات مرتفع شود.

خطيب جمعه ساري به تبليغات رسانه اي غرب و امريكا عليه ايران اشاره كرد و ابراز داشت: آنها اسلام را مانع سر راه خود مي بينند و به همين دليل ايران هراسي و اسلام هراسي را در دستور كار قرار داده اند.

وي با بيان اينكه بايد از فرصت هاي به دست آمده استفاده كنيم، افزود: روحانيت در طول تاريخ چنين فرصتي نداشته اند و اكنون رسانه ها، منابر و ملت در اختيار ما هستند.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري به استفاده از زندگي ائمه معصومان به عنوان الگو و سبك زندگي اسلامي مورد تاكيد قرار داد و گفت: صدا و سيما بايد در اين راستا گام بردارد و ائمه جمعه هم بايد براي تحقق اين هدف همكاري داشته باشند.

وي با بيان اينكه فرهنگ شهادت در استان مازندران جا افتاده است افزود:هيچ كجاي كشور به اندازه استان مازندران يادواره برگزار نمي شود بنابر اين بايد اين فرهنگ ها حفظ شود.

شایان ذکر است با نزديك شدن به ظهر ائمه جمعه نماز جماعت را به امامت حضرت حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي-امام جمعه مياندورود-برگزار کردند و پس از آن نشست ائمه جمعه با استاندار مازندران به صورت غيرعلني و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.



    ©2013 APG.ir