تعداد بازدید: 3180

توصیه به دیگران 0

شنبه 9 اسفند 1393-16:53

جشنواره کلیا فروردین 94 برگزار می شود

مسئولان شهرستان قائم شهر تصمیم گرفتند جشنواره بومی کلیا را به حرمت ایام فاطمیه در فروردین ماه سال 94 برگزار کنند+ یادداشت ما


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: زمان برگزاری جشنواره کلیا تغییر یافت. این جشنوار بومی که از سال گذشته در قائم شهر آغاز به کار کرده، قرار بود 6 تا 8 اسفندماه 93 برگزار شود. به این ترتیب امسال شهروندان قائم شهری شاهد این رویداد فرهنگی نخواهند بود.

نخستین جشنواره بومی کلیا پاییز سال گذشته در پارک شهر قائم شهر برگزار که با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شد.

مازندنومه از اوایل پاییز امسال بارها در مطالب خود، نیز به صورت حضوری و دیدار با متولیان شهرستان، لزوم برپایی این برنامه را در زمان و فصل برداشت نی شکر گوشزد کرده بود.

به دلیل محدودیت های بودجه ای، برخی تغییر و تحولات مدیریتی و ضعف در تصمیم گیری فرهنگی شهرستان، زمان برگزاری جشنواره به اسفند 93 موکول شد، ماهی که هم با ایام محترم فاطمیه مصادف است و هم حداقل یک ماه از فصل نی شکر گذشته است!

سال گذشته جشنواره کلیا پیش از شروع فصل برداشت نی شکر اجرا شد و امسال نیز قرار است پس از پایان فصل استحصال این زراعت برگزار شود. همین اشکال مهم، جشنواره را از موضوعیت انداخته است. مثلا" در نظر بگیرید گلابگیران در مردادماه اجرا شود یا جشنوار گل های غلطان را آبان برگزار کنند!

نام و عنوان هر جشنواره با موضوع آن مرتبط است، بنابراین نمی توان جشنواره کلیا را غیر از ماه های آبان، آذر، دی یا یا بهمن ماه برگزار کرد، چرا که از موضوعیت و تناسب می افتد.

از ابتدا و با نگاهی ساده به تقویم می شد فهمید که اواخر سال 93 با ایام فاطمیه برابر می شود، حال مشخص نیست به چه دلیل متولیان امور به ویژه شورای شهر و شهرداری قائم شهر این گونه شتاب زده عمل کردند؛ یعنی با توجه به دانستن ایام فاطمیه، جشنواره را در تقویم سالانه خود قرار دادند و اینک جشنواره را به فروردین ماه موکول کردند که به هیچ وجه فصل نی شکر نیست!

امسال که سال فرهنگ بود، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در حوزه فرهنگی خود بسیار ضعیف عمل کرد و جز نصب بنر و اجرای یکی، دو برنامه مناسبتی، چیزی برای عرضه به مردم تشنه جشنواره و گردهمایی های فرهنگی و هنری نداشت.

به هر روی این نمره منفی و اقدامات شتاب زده در پرونده کاربه دستان شهری ثبت شد و منتظر می مانیم تا ببینیم در نهم، دهم و یازدهم فروردین ماه 94 در کلیای دوم چه خواهد گذشت.

پیشنهاد می کنیم متولیان شهری از این پس قبل از هر تصمیمی، نگاهی به تقویم داخل جیب شان بیندازند و بعد نسبت به برنامه ریزی و تصمیم گیری اقدام کنند! 


  • قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 11 اسفند 1393-11:22

    از آقای حجاز توقع داریم دستی در مدیریت فرهنگی شهردرای بکشد و مثل ساری ما شاهد برنامه های فرهنگی خوب در شهرستان باشیم. این گونه کارهای عجولانه جای تعجب دارد


    ©2013 APG.ir