تعداد بازدید: 2574

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 مهر 1384-0:0

تولد يک ستاد ديگر

مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران گفت: ستادي به منظور ساماندهي خوابگاه‌هاي بخش خصوصي تشكيل شده است.


يوسف محنت فر گفت:‌ حدود 70 ميليون تومان را به منظور انجام تعميرات اساسي در خوابگاه‌هاي كشور هزينه كرديم كه با توجه به فشار زيادي كه كمبود خوابگاه‌هاي دانشجويي وارد ساخته است، با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهيم شد.

وي افزود: افزايش بي حد و حصر دانشجويان ورودي سال تحصيلي جديد به عاملي مبدل شده است تا بر اساس ضرورت اقدام به اسكان دانشجويان تا شش نفر در اتاقهاي با ظرفيت محدودتر نماييم كه از نتايج آن استهلاك بالاي خوابگاه‌ها و فرسودگي آنها زودتر از موعد منظور است.

محنت فر در ادامه از در دست احداث بودن خوابگاهي با گنجايش 500 نفر در شهر بابلسر خبر داد و اظهار کرد: با ساخت اين خوابگاه كه تا به حال 30 درصد از مراحل ساخت آن انجام شده است، بسياري از مشكلات اسكان دانشجويان دختر برطرف خواهد شد.

وي با بيان اين كه تحت هيچ شرايطي به دانشجويان دوره‌هاي شبانه خوابگاه تعلق نمي‌گيرد، گفت: تنها برخي دانشجويان دختر دوره‌هاي شبانه كه جزو خانواده‌هاي اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها مي‌باشند مجاز به استفاده از خوابگاه هستند.

وي با بيان آماري از ميزان اسكان دانشجويان اين دانشگاه در خوابگاه‌هاي مربوطه، تصريح كرد: در بابل حدود 80 تا 90 درصد در ساري 30 تا 35 درصد و در بابلسر 25 تا 30 كل دانشجويان را اسكان داده‌ايم.

محنت فر خاطر نشان كرد: در حدود 9 خوابگاه بخش خصوصي به اسكان دانشجويان مي‌پردازند.

وي با اشاره به چگونگي فعاليت‌ خوابگاه‌هاي مخصوص دانشجويان متاهل در اين دانشگاه، گفت:‌ خوابگاه‌هاي بخش متاهلين در فاصله‌اي دور از محل دانشگاه قرار دارند به هرحال هر سال حدود 16 خانوار مي‌توانند از اين خوابگاه‌ها بهره مند گردند.

محنت فر افزود: شاهد آن هستيم كه در هر ترم تحصيلي با توجه به شرايط منطقه‌اي نه چندان مناسب، حداكثر 2 تا 3 زوج دانشجوي متاهل متقاضي اسكان در اين خوابگاه‌ها هستند.(isna)



    ©2013 APG.ir