تعداد بازدید: 3997

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 20 اسفند 1393-16:39

دبیر ستاد راهیان نور مازندران:

نقش دولت در راهیان نور برجسته است

استاندار مازندران در راه خرمشهر/محمد بلباسی: بیشترین حجم اعزام راهیان نور مربوط به ساری و بابل بود/گردشگران اروپایی و آفریقایی و آسیایی از مناطق جنگی جنوب بازدید کردند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: پرچم امام رضا (ع) روز 21 اسفندماه به محل اردوگاه شهدای مازندران حمل شده، استاندار مازندران در همین روز به خرمشهر می آید و نمایشگاه های فرهنگی شهدای مازندران نیز افتتاح می شود.

به همین دلیل نشست خبری دبیر ستاد راهیان نور استان مازندران و مسئول سازمان اردویی وگردشگری سپاه کربلای 5 و نیز مسئول کمیته فرهنگی واطلاع رسانی راهیان نور استان مازندران برگزار شد.

محمد بلباسی در این نشست که در محل قرارگاه شهدای مازندران برگزار شد، گفت: بسیج وسپاه از سال 74 سفر راهیان نور را برای علاقه مندان به فرهنگ شهادت برگزار کردند.

دبیر ستاد راهیان نور استان مازندران با اشاره به این که امسال در اردوی راهیان نور برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: امسال برای هر کاروان یک راوی و یک روحانی در نظر گرفته شد تا به صورت نمایش از خاطرات و روایت های جنگ بگویند که این اقدام ابتدا برای دانش آموزان و دانشجوها اجرا شد و در حال حاضر برای تمام مردم انجام می شود.

دبیر ستاد راهیان نور استان مازندران با بیان اینکه بالغ بر بیست وپنج هزار نفر در اردوی راهیان نور ثبت نام کردند، گفت: بیشترین حجم اعزام مربوط به شهرستان های ساری و بابل با سه هزار نفر زائر بوده است.

این مسئول با بیان آنکه بیش از 600 نفر به عنوان خادم شهدا برای پایان سال به صورت داوطلب ثبت نام کردند، افزود: خادمین در بازه اول از تاریخ 13 اسفند تا 26 اسفند ودر بازه دوم از بیست وشش اسفند تا 11 فروردین 94در منطقه اردوگاه شهید جعفرنژاد، شهدای مازندران وهفت تپه 150 خادم به کار گیری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سپاه کربلا به عنوان استان نمونه در امر به کار گیری خادمین در راهیان نور انتخاب شد و این افتخار را داشت که از فرمانده پایگاه تا نگهبان از اقشار مختلف به صورت داوطلبانه اینجا حضور یافتند.

بلباسی تصریح کرد: سال گذشته 180 خادم شهدا مشغول ارائه خدمت بدون دریافت دستمزدی بودند که ما برای قدردانی از آنان در پایان اردیبهشت آن ها را به مشهد اعزام کردیم.

مسئول سازمان اردویی وگردشگری سپاه کربلای 5 با اشاره بر آنکه در اولویت ترین خواست بیست وپنج ساله رزمندگان دفاع مقدس بازسازی منطقه هفت تپه بود، گفت: منطقه هفت تپه از سال 92-93 به عنوان یادمان شهدای مازندران احیا شد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان اردویی وراهیان نور گردشگری بسیج این شرایط را ایجاد کرده که غیر ایرانی ها هم در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند، خاطر نشان کرد: طبق گزارش های دیداری ونوشتاری ما در طول سال غیر از ایام اعزام کاروان راهیان نور، گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی به بازدید از مناطق عملیاتی ما پرداختند.

بلباسی افزود: تاکنون ارامنه، یهودیان وعلاقه مندان به پایداری ومقاومت از کشورهای سوریه، اردن، عراق و برخی کشورهای همسایه از این مناطق بازدید کردند.

دبیر ستاد اردوی راهیان نور استان مازندران ضمن تاکید بر آنکه نقش دولت در راهیان نور برجسته است، اذعان کرد: ماموریت راهیان نور ماموریت سپاه و بسیج نیست و این ماموریت توسط رییس جمهوری به وزیر کشور واز وزیر کشور به استانداران ابلاغ می شود.

بلباسی افزود: دولت وظیفه اعزام و پشتیبانی و سپاه وظیفه میزبانی و خدمت رسانی را داراست و اهمیت این موضوع از آن جا مشخص می شود که اگر اعزامی نباشد، مهمانی نیست تا پذیرایی صورت پذیرد واین مهم می طلبد که دولت و استاندار مازندران حمایت های خود را ادامه دهند.

*قرآن بخوان، جایزه ببر

مسئول کمیته فرهنگی واطلاع رسانی راهیان نور استان مازندران با اشاره به این که بیست وچهار ایستگاه فرهنگی در اردوگاه شهدای مازندران برپا شد، گفت: ایستگاه حجاب، عفاف و ریحانه النبی همزمان با تقارن شهادت حضرت فاطمه زهرا، ایستگاه آثار حجمی وتجسمی شهدای مازندران در خرمشهر، برگزاری نمایشگاه آثار دفاع مقدس در عملیات کربلای 5، ایستگاه نقاشی و ایستگاه پیامک و بلوتوث از مواردی است که برای همه زائرین فراهم شده است.

  حسن افشار خاطر نشان کرد: ایستگاه تلاوت قرآن با توجه به وصیت نامه شهدا در تاسی به قرآن و اهل بیت تحت عنوان قرآن بخوان، جایزه ببر و ایستگاه رسانه از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته فرهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه با دعوت از راویان دفاع مقدس فرصتی مهیا شد تا پای خاطرات دلاور مردان دفاع مقدس بنشینیم، افزود: جمع آوری کمک های خداپسندانه وخیر خواهانه از دیگر اقداماتی است که توسط این اقدام قابل ستایش سال گذشته صد میلیون ریال کمک های مردمی وخادمین جمع آوری شد تا در راستای امور خیریه مورد استفاده قرار گیرد.

*مطلب مرتبط

روایت خاطره خون های سرخ



    ©2013 APG.ir