تعداد بازدید: 3329

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 1 آبان 1384-0:0

نامه اي براي آقاي وزير

جمعي از كارمندان و كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي مازندران طي نامه اي از وزير خود درخواست كردند كه براي تصدي مسئوليت سازمان جهادكشاورزي مازندران از آقاي دكتر رنجبر دعوت به عمل آيد.


رنجبر تحصيل كرده رشته كشاورزي در مقطع دكترا از دانشگاه آدلايد استرالياست و قبل از ادغام اين دو وزارت خانه ، رياست سازمان جهاد سازندگي را در استان به عهده داشت.وي در حال حاضرضمن تدريس در مجتمع آموزشي كشاورزي ساري، معاون پژوهشي آن مركز نيز مي باشد .(براي آشنايي بيشتر با ديدگاه هاي رنجبر به وبلاگ وي و اين نشاني www.garanjbar.blogfa.com مراجعه کنيد.)

 متن نامه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

 حضور وزير محترم جهادكشاورزي، جناب آقاي مهندس اسكندري

 سلام عليكم

 با احترام ؛ ابتدا انتخاب جناب عالي را به عنوان وزير جهادكشاورزي تبريك عرض نموده و از خداوند متعال خواهان موفقيت حضرتعالي در امر خطيري كه به عهده گرفتيد هستيم. همان طوري كه مستحضريد امروز بدون ترديد محوري ترين و اصلي ترين وظيفه وزارت جهادكشاورزي توليد بيشتر محصولات كشاورزي و محوري ترين شعار ما بعد از انقلاب شكوه مند اسلامي خودكفايي وخوداتكايي در محصولات كشاورزي بوده و هست.

تحقق اهداف فوق الذكر منوط به داشتن مديري لايق و دلسوز و كاردان و متخصص در رشته كشاورزي مي باشد. بنظر مي رسد وزير محترم نيز تلاش جدي و عميق در انتخاب افراد موردنظر در سطح استان ها دارند. به خصوص در استانهايي كه قطب كشاورزي ايران مي باشد و البته ديگران هم بايد در اين امر مهم مشاركت جدي داشته باشند و به تكليف الهي خود عمل نمايند و چنان چه فرد لايقي را مي شناسند آن را معرفي نمايند.

 بنابراين ما جمعي از كارشناسان سازمان جهادكشاورزي استان مازندران بر خود فرض دانسته نسبت به معرفي فرد مورد نظر تلاش كنيم. قبلا عرض كنيم كه خدا را شاهد و گواه مي گيريم كه در معرفي فرد موردنظر هيچ گونه سلايق شخصي و يا روابط شخصي گروهي و جناحي را مد نظر قرار نداديم و سعي كرديم رضاي خداوند متعال را در نظر بگيريم ولاغير. آقاي وزير قطعا شما در انتخاب مسئولين در رده هاي مختلف ملاك ها و معيارهايي را در نظر مي گيريد تا فردي شايسته بر اساس شعار شايسته سالاري انتخاب شود. فردي كه داراي ويژگي هاي ذيل باشد:

 با تقوي باشد؛ نسبت به كارش جدي بوده و متانت در رفتار و صداقت در گفتار داشته باشد؛ داناي در مسائل اسلامي بوده و در حفظ بيت المال كوشا باشد؛ دلسوز محرومين بوده و كسي باشد كه در مسير حق از سختيها نهراسد؛ مديري وظيفه شناس و فردي متواضع باشد؛ در حفظ حقوق افراد و رعايت عدالت و انصاف نهايت تلاش خود را بنمايد. انساني باشد پرتلاش و كوشا ؛ در امور نظم داشته باشد؛ نسبت به انتقادها و پيشنهادات سازنده استقبال داشته باشد؛ مديري باشد كه متعهد به ضوابط و مقررات سازماني و از روابط شخصي جدا پرهيز كند. داراي سوابق مديريتي بوده باشد.

 لذا گزينه اي كه مورد نظر ما بوده و از صفات و ويژگيهاي فوق الذكر برخوردار مي باشد جناب آقاي دكترغلامعلي رنجبر هستند كه جدا در مديريت قبل از ادغام جهادسازندگي اين صفات را از خود بروز داده و بدان عمل مي كردند و در اين مورد دستگاه هاي مسئول استان بر آن واقف هستند. از ديگر ويژگي هاي ايشان كه بسيار مهم است تخصص ايشان در رشته كشاورزي است كه داراي دكتراي اين رشته از استراليا مي باشند. نامبرده از جمله مديراني هستند كه علاقه مند به تحقيق و پژوهشگري بوده و هيچ وقت غافل از اين امر مهم نيستند.

ايشان بومي منطقه بوده و نسبت به مسائل حوزه كاري خود آگاهي كامل دارند و با اصحاب دانشگاه ارتباط خوبي دارند كه اين ميتواند يكي از امتيازات مهم تلقي شود. در پايان از وزير محترم تقاضا دارد نسبت به مواردي كه گفته شده عنايت فرموده و ايشان را براي پذيرش اين مسئوليت خطير انتخاب نمايند. اميدواريم آنچه كه مرضي خداوند است انجام شود. خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار

والسلام و من الله التوفيق جمعي از كارشناسان جهادكشاورزي مازندران

فرستنده خبر:محمود زارع - (mahmood.zare@gmail.com)



    ©2013 APG.ir