تعداد بازدید: 3098

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 9 آبان 1384-0:0

رييس جديد آمد

على‌ اعظم‌ مهدى‌پور،به عنوان رييس جديد هيئت کشتي مازندران معرفي شد.(گزارش کامل)


  khabars خبر داد:مراسم‌ انتخاب‌ رييس‌ هيئت‌ کشتى‌ مازندران‌ روز گذشته‌ با حضور محمدرضا طالقانى‌ و اسدالله‌ رضايى‌ در محل‌ اداره‌ کل‌ تربيت‌بدنى‌ اين‌ استان‌ برگزار شد و طى‌ آن‌ «على‌ اعظم‌ مهدى‌پور» با کسب‌ 11 رأى‌ از مجموع‌ 17 رأى‌ ماخوذه‌ به‌ عنوان‌ رئيس‌ هيأت‌ کشتى‌ استان‌ مازندران‌ انتخاب‌ شد. پس‌ از وى‌ نيز على‌اصغر يوسف‌نژاد با 6 رأى‌ در رده‌ دوم‌ قرارگرفت.
شايان‌ ذکر است‌ قبل‌ از آغاز رأى‌گيرى‌ «اسحاق‌ رياحي» به‌ نفع‌ على‌اصغر يوسف‌نژاد کناره‌گيرى‌ کرد.
اسامى‌ رأى‌دهندگان‌ عبارت‌ بود از: محمدرضا طالقاني، سلمان‌ قادري، سيدهادى‌ حسيني، مهدى‌ حاجى‌زاده، حسن‌ رنگرز، مجيد محمدي، آيت‌ واگذاري، حامد عباسپور، على‌ شکرى‌پور، رنجبر، غلام‌ نورى‌زاده، نهاونديان، رمضان‌نژاد، فرشاد، انواري، خوش‌تراش‌ و نوراللهي.
 
koshti درباره اين انتخابات نوشت:سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان و دو بار وقفه عصر روز یکشنبه مجمع هیات کشتی مازندران با حضور طالقانی، رضایی، مدیر کل تربیت بدنی مازندران و اعضای مجمع برگزار شد تا در نهایت مهندس علی اعظم مهدی پور با 11 رای به عنوان رییس جدید هیات کشتی مازندران معرفی شود.

در شرایطی که همه نگاه ها به تشکیل این مجمع و انتخابات آن بود، بر خلاف انتظارات موجود یکی از کم حاشیه ترین انتخابات در مازندران برگزار شد. این انتخابات طی دو ساعت برگزار شد تا استان کشتی خیزمازندران از امروز با رییس جدید وارد حیطه تازه ای از فعالیت شود. مجمع هیات کشتی استان مازندران ساعت چهار بعدازظهر آغاز شد. پیش از تشکیل این جلسه از دو روز قبل شایعاتی مبنی بر کناره گیری یوسف نژاد و ریاحی دیگر نامزدهای ریاست هیات کشتی مازندران به گوش می رسید اما این دو نفر با حضور در جلسه به تمامی این شایعات پایان دادند تا انتخابات با حضور هر سه نامزد برگزار شود.


 قبل از رای گیری هر یک از نامزدها در زمان هایی تعیین شده به شرح برنامه ها و اهداف خود پرداختند. ریاحی یکی از نامزدها در جریان صحبت هایش به عدم شفاف سازی مالی و ایجاد رابطه جای ضابطه در هیات های پیشین انتقاد کرد. غلامرضا بهروان سرپرست موقت هیات، از انتقادات او مصون نماند. بعد از این سخنان از کاندیداتوری انصراف داد که انصراف او از طرف هادی حسینی مدیر کل تربیت بدنی مازندران قبول واقع نشد. در پایان مهندس مهدی پور از جمع 17 شرکت کننده در انتخابات با 11 رای به ریاست این هیات رسید. یوسف نژاد نیز شش رای دیگر را به خود اختصاص داد و ریاحی موفق به کسب آرا از حاضرین نشد.


پس از پایان این جلسه و بعد از مراسم افطار بلافاصله محمدرضا طالقانی و مهندس مهدی پور به دعوت سیمای مازندران در برنامه ای تلوزیونی حاضر شدند.


 رییس فدراسیون در این برنامه زنده ضمن تایید این انتخابات به رییس جدید هیات کشتی مازندران قول هرگونه مساعدت را داد. ناگفته نماند که پیش از شروع جلسه شایعاتی در شهر به گوش می رسید مبنی بر این که سازمان تربیت بدنی، سید هادی حسینی مدیر کل تربیت بدنی مازندران را تحت فشار قرار داده تا این جلسه برای بار سوم به تعویق بیافتد اما ظاهرا پافشاری و تلاش های حسینی سرانجام به تشکیل جلسه منجر شد. این که این شایعه چقدر صحت داشته و چه اندازه به تغییر و تحولات احتمالی در فدراسیون کشتی مربوط می شود مشخص نیست.

 
ipna امروز بيوگرافي کامل مهدي پور را درج کرد:
نام: اعظم
نام خانوادگي : مهدي پور
با کشتي لوچو زندگي ورزشي خود را آغاز کرد

متولد 1316 روستاي الله رودبار از توابع شهرستان بابل. از همان سنین نونهالي و نوجواني به لحاظ موقعيت منطقه، کشتي محلي لوچو را پي گرفت و تا عنوان پهلواني آن پيش رفت. در سال 1337 نيز براي اولين مرتبه با تشک طلايي کشتي آشنا شد و در واقع بطور رسمي به ميدان مبارزه با حريفان رفت.

کسب 7 دوره قهرماني استان مازندران در وزن 63 کيلوگرم، کسب دو عنوان نخست رقابت هاي کشتي آزاد قهرماني کشور، قهرماني در رقابت هاي دانشجويان کشور و همچنين عضويت در تيم کشتي مازندران مقابل تيم ملي کشتي آزاد شوروي سابق از جمله عناوين مهم او محسوب مي شود.


مهندس اعظم مهدي پور همه مقاطع ورزش کشتي اعم از داوري، مربيگري و پست هاي مديريتي را تجربه کرده است و از جمله مهمترين آنها را مي توان به صورت زير بر شمرد:

1- گذراندن کلاس سه ماهه مربيگري زيرنظر مدرسان داخلي و خارجي و دريافت بالاترين نمره دوره.

2- گذراندن کلاس داوري زيرنظر مرحوم اووين رئيس اسبق کميته داوران فيلا.

3- اولين داور بين المللي استان مازندران.

4- نايب رئيس هيئت کشتي مازندران درسال 1353

5- سرپرست تيم کشتي مازندران در تورنمنت فرايبورگ آلمان سال 1354

6- رئيس هيئت کشتي شهرستان بابل سال 1370

7- نائب رئيس هيئت کشتي منطقه غرب مازندران سال 1371

8- نائب رئيس هيئت کشتي مازندران سال 1379

9- مشاور مديرکل تربيت بدني استان مازندران سال 1380

10- نماينده فدراسيون کشتي در رقابت هاي متعدد ليگ برتر کشتي آزاد و فرنگي و عضويت در تدوين اساسنامه ليگ برتر کشتي

مهدي پور در بعد اجتماعي نيز سوابق درخشاني دارد :

در سال 1352 از دانشگاه علم و صنعت تهران با مدرک مهندسي راه و ساختمان فارغ التحصيل شد و مسئوليت هاي زيادي در اين زمينه داشته است که بترتيب زير مي باشد.

1- مدير هنرستان صنعتي آمل 1352
2- مدير شهرک سازي شهيد بهشتي در منطقه دزفول و شوشتر سال 1360
3- عضو انجمن حمايت از بيماران سرطاني کشور از سال 1365
4- عضو اصلي دادگاه انتظامي کانون کارشناسان از 1378 تا خرداد 1384
5- دادستان انتظامي کانون کارشناسان رسمي دادگستري و نماينده دوم شوراي عالي کارشناسان کشور از استان هاي مازندران و گلستان

تحول جدي در کشتي مازندران تنها هدف اوست . مهدي پور ديدگاههاي ورزشي خود را بصورت زير تدوين کرده است:
1- تقسيم مازندران به دو منطقه شرق و غرب و تعيين مسئول جداگانه براي ارتقاي سطح کشتي اين مناطق
2- تشکيل کميته هاي داوري، مربيان در رده هاي سني مختلف، پزشکي، انضباطي، جدول، آموزش، پژوهش و استفاده بهينه از اين کميته ها.
3- استفاده از نيروهاي متخصص و قوي در راس امورات تشکيلاتي هيئت کشتي استان.
4- برنامه ريزي بلندمدت براي آماده سازي قهرمانان جهت المپيک چين و کوتاه مدت براي حضوري مقتدر در پيکارهاي قهرماني کشور، آسيايي و جهاني.
5- تلاش براي عضويت در هيئت رئيسه، کميته فني و کادرفني فدراسيون کشتي
6- راه اندازي پايگاههاي کشتي در روستاهاي کشتي خيز و شناسايي و جذب جوانان مستعد.
7- برگزاري تمرينات متمرکز در مناطق دوگانه شرق و غرب
8- سعي در خوکفايي هيئت کشتي استان مازندران.
9- مبارزه جدي با پديده شوم دوپينگ و دادن آگاهي هاي لازم به ورزشکاران.
10- اعزام و شرکت تيم هاي مقاطع نوجوانان تا بزرگسالان به کشورهاي همجوار با موافقت فدراسيون کشتي.
11- شرکت در تورنمنت هاي بين المللي با موافقت فدراسيون کشتي.
12- دعوت از کشورهاي همجوار جهت برگزاري رقابت هاي دوستانه.
13- استفاده بهينه از نظرات، پيشنهادات و همچنين انتقادات سازنده مطبوعات کشور.
14- رسيدگي به امور درسي و معيشتي ورزشکاران و مربيان سازنده.
15- حفظ و مراقبت و همچنين تحت پوشش قرار دادن قهرماناني که در مسابقات آسيايي، جهاني و المپيک افتخار کسب مي کنند.
16_برگزاري مسابقات جام تختي، تورنمنت هاي بين المللي با همکاري فدراسيون کشتي در استان.
17- تشکيل کلاس هاي استاژ مربيگري و داوري در استان جهت آشنايي آنها با علم روز کشتي.
 
از سوي ديگر isna ازقول يكي از سه كانديداي رياست هيات كشتي مازندران آورد: طبق آيين نامه، اعضاي مجمع بايد انتخاب مي‌شدند نه انتصاب.

اسحاق رياحي اظهار كرد: انتخابات هيات كشتي مازندران مشكل آيين نامه‌اي داشت و پاسخ قانع كننده‌اي براي سوالم دريافت نكردم و حتي من را زير سوال نيز بردند.

وي افزود: طبق آيين نامه‌ي مصوب در هيات وزيران، نماينده‌ي ورزشكاران، مربيان، داوران و ... بايد انتخاب شوند اما اين نفرات انتصاب شده بودند. براي مثال قانون مي‌گويد نماينده مربيان را خود مربيان استان انتخاب كنند اما عسگري محمديان در حالي صاحب راي نيست كه يك مربي در حد استان نماينده‌ي مربيان است.

رياحي در ادامه تصريح كرد: آرا از قبل تثبيت شده بودند و تنها به احترام مجمع شركت كردم. وقتي كار با انتصاب صورت مي‌گيرد، ديگر انتخاب معنا ندارد. 300 صفحه طرح نوشته بودم كه براي مطالعه، آن را به 50 صفحه تقليل دادم. از 14 مهر ماه طرح خود را در اختيار اداره كل قرار دادم تا توزيع شود. اداره كل نيز گفت كه به هيات كشتي تحويل داده است اما با پرس و جو متوجه شدم كه اين طرح توزيع نشده است و در واقع همكاري لازم صورت نگرفت.

وي در پايان خاطر نشان كرد: متاسفانه برگزاري مجمع با اشكال همراه بود و حتي من را به خاطر صحبت‌هايم زير سوال بردند. با اين اوضاع خدا عاقبت ما را به خير كند.

امادبير فدراسيون كشتي در خصوص انتخابات هيات كشتي مازندران گفت:: مجمع انتخاب رييس هيات كشتي مازندران با تفاهم و همكاري برگزار شد و راي‌گيري در كمال آرامش صورت گرفت.

وي افزود: در اين مجمع مهندس مهدي‌پور رييس جديد هيات كشتي مازندران، شعارهايي داد كه اميدوارم اين شعارها تحقق پيدا كند. كشتي مازندران عصاي دست فدراسيون است كه اميدوارم همگي دست به دست هم دهند تا زمينه ي رشد كشتي مازندران فراهم شود.

وي در خصوص اعتراض رياحي يكي از كانديداهاي مجمع، تصريح كرد: رياحي در خصوص چگونه انتخاب شدن اعضاي مجمع سوال داشت كه حسيني اعلام كرد اين كار از اختيارات مدير كل تربيت بدني است.



    ©2013 APG.ir