تعداد بازدید: 2343

توصیه به دیگران 1

شنبه 14 آبان 1384-0:0

صنعت گران مازندراني در ايروان

صنعت گران مازندراني از 24 آبان در نمايشگاه توان مندي‌هاي استان مازندران در كشور ارمنستان شركت مي‌كنند.



علي اصغر كشاورز، مدير امور نمايشگاه‌هاي اداره كل صنايع دستي مازندران گفت:«اين نمايشگاه از 24 آبان به مدت 6 روز در ايروان، پاي تخت ارمنستان و در 36 غرفه برگزار مي‌شود. 5 غرفه از تعداد كل غرفه‌ها به صنايع دستي ايران اختصاص دارد و 10 صنعتگر مازندراني به ارائه آثار مي‌پردازند.

 البته بر اساس راي زني‌هاي كه مهران عمادي، مدير اداره صنايع دستي مازندران با مسئولان نمايشگاه انجام داده است، پيش بيني شده است تا يك غرفه نيز به صورت رايگان در اختيار ما قرار دهند كه در اين‌صورت تعداد غرفه‌هاي صنايع دستي به 6 مي‌رسد.
كشاورز در مورد رشته‌هاي صنايع دستي در نمايشگاه توضيح داد:« منبت، معرق، مروار بافي، گليم، جاجيم و گره چيني از جمله رشته‌هايي هستند كه به عنوان صنايع دستي نشان داده مي‌شوند. كالاهاي صنايع دستي 18 آبان به ارمنستان منتقل مي‌شود و صنعت گران هم 22 آبان براي آماده كردن غرفه‌ها سفر مي‌كنند. علاوه بر اين سازمان صنايع و معادن و جهاد و كشاورزي اين استان هم براي نمايش توانمندي‌هاي استان غرفه دارند.»
وي در ادامه علت برگزاري اين نمايشگاه را راي زني اتاق‌هاي بازرگاني ايران و ارمنستان و سفر وزير كشاورزي آن كشور به اين استان عنوان كرد:«در سفري كه وزير كشاورزي كشور ارمنستان به استان داشت و در پي صحبت‌هايي كه اتاق‌هاي بازرگاني ايران و ارمنستان پيرامون تعاملات بيشتر با يكديگر داشتند، قرار شد تا نمايشگاهي از توان مندي‌هاي مازندران در ارمنستان برپا شود.»(chn)



    ©2013 APG.ir