تعداد بازدید: 2432

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 15 آبان 1384-0:0

اين قصه سر دراز دارد

کتاب داستان انتخاب استاندار مازندران، به صفحات جالب و خواندني خود رسيده است.


يک يک شنبه ي ديگر هم سپري شد و از انتصاب استاندار تازه خبري نشد.با آن که آمدن محمودزاده-سردار مشهدي سپاه - به مازندران تقريبا" تمام شده بود، در آخرين لحظات از قرار به وي پستي مناسب در پاي تخت پيشنهاد شد. بعد از او همه نگاه ها به سمت «شاعري» است،گزينه اي که شيخ جمشيدي -نماينده ي بهشهر و نکا از او حمايت مي کند و مورد قبول شوراي گزينش استانداران نيز است.

 ديروز نماينده هاي مازندراني با وزير کشور ديدار کردند تا درباره انتصاب استاندار جديد با او رايزني کنند.از سوي ديگر ديروز شنيده شد «تولايي» که از خانواده شهداست و امام جمعه قائم شهر از او حمايت مي کند ،خود را به عنوان يکي از گزينه ها معرفي کرده است؛اما شوراي پنج نفره گزينش استانداران که داود احمدي نژاد و مجتبي هاشمي ثمره دو عضو آن هستند،با او مخالفت کرده اند.آن ها با ساير گزينه هاي پيشنهادي مجمع نمايندگان استان نيز مخالفت کرده اند.

 روزنامه بشيرمازندران، بعد از نااميدي از انتصاب «نياز آذر» امروز به سراغ ابراهيم زاده-مديرکل کنوني گاز استان-رفت و او را به عنوان گزينه مطرح و مناسب معرفي کرد.

امروز هم چنين شنيده شد که اگر«شاعري» طي روزهاي آينده انتخاب نشود،گزينه جديدي به عنوان استاندار مازندران معرفي خواهد شد.

يک خبرگزاري داخلي هم امروز دوباره نام «رهي» را مطرح کرد و نوشت:با مطرح شدن نام عباس رهی( معاون اداری و مالی سازمان زندان ها) جهت تصدی استانداری مازندران،سهم سازمان زندان ها در مدیریت کلان کشور پس از شهرداری تهران در رتبه دوم قرار گرفت.

از قرار مشکل ما مازندراني ها را مردم گيلان نيز دارند.امروز نماينده مردم رشت با اشاره به اين كه 30 نفر را براي پست استانداري گيلان كانديدا كرده‌اند، افزود: سؤال من از دولت آقاي احمدي نژاد اين است كه آيا از ميان اين‌ها حتي يك نفر عنصر لايق براي اين پست وجود نداشت؟
مؤدب‌پور تصريح كرد: با طرح دو يا سه ليست پيشنهادي، بين نمايندگان استان، مديران استان و نيز نيروهاي اصولگرا اختلاف افتاده و هيچ مديري نيز در اين دو ماه جرات ندارد كه امضايي كند.
وي گفت: ما نگفتيم استاندار عضو شود و اين پيشنهاد وزير كشور بود كه بنشينيم و كسي را انتخاب كنيم.
مؤدب‌پور گفت:دو ماه است كه مديريت استان فلج شده است و اگر غيرت آقاي سلطاني‌فر استاندار فعلي نبود، كه يك مدير اجرايي و نه سياسي است، اين 5 يا 6 پروژه نيمه تمام در استان نيز به انجام نمي‌رسيد.
وي از احمدي نژاد خواست كه تكليف استان گيلان را معلوم كند و گفت:اين استان تا به امروز محروم بوده و چوب سرسبزي خود را خورده‌ است و ماهي خاوياري كه خود گيلاني‌ها از آن محروم هستند را كيلويي يك ميليون و پانصد هزار تومان در كشورهاي همسايه مي‌فروشند.

برخلاف شنيده هامجتبي ميرعبداللهي- مديركل روابط عمومي وزارت كشور- در خصوص زمان پايان تغيير استانداران استان هايي كه هنوز منصوب نشده‌اند، گفت:تغيير استانداران علاوه بر اين كه نيازمند طي كردن مكانيزم خاص خود مي‌باشد تا در هيات دولت بررسي و سپس تصويب و منصوب و معرفي شود، بايد در استان هم به اجماع برسد(!)
ميرعبداللهي با بيان اين كه متولي انتخاب استانداران،وزارت كشور است،افزود:استانداران پيشنهادي معمولاً در استان ها بر اساس اجماع نمايندگان استان، نمايندگان ولي فقيه و ديگر نيروهاي تاثيرگذار منطقه مشخص و انتخاب مي‌شوند و سپس به وزير كشور پيشنهاد مي‌شوند و اطاله در تغيير استانداران برخي استان ها ناشي از طولاني شدن مشورت‌ها و اجماع است(!)



    ©2013 APG.ir