تعداد بازدید: 2456

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 آبان 1384-0:0

تلخ تر از پاييز

دريابيگي-نماينده كارگران مازندران - گفت‌‏: شدت يافتن بحران در شركت" فرش البرز" بابلسر به دليل زياده خواهي كارفرمايان شركت و بي توجهي آنان به قانون و عدالت اجتماعي بود.


" نصرالله دريابيگي " گفت: با وجود آن كه در خصوص پرداخت به موقع حقوق كارگران و محاسبه سنوات كار و حفظ اشتغال آنان بارها به مديريت كارخانه تذكر داده شده بود، متاسفانه كارفرماي شركت تاكنون به توصيه هاي مسوولان توجهي نكرده است .
اين مقام كارگري اظهار داشت‌‏: اجراي ماده 9 و 10 قانون نوسازي و بازسازي صنايع بهانه اي خوب براي اخراج كارگران رسمي و قديمي و جايگزيني كارگران قراردادي و ارزان قيمت شده و كارفرمايان از اين حربه بهترين استفاده را به عمل مي آورند .
وي افزود : كارفرماي اين شركت در پي اقدامات منفعت طلبانه خود ، بيش از 300 كارگر را از طريق ماده 9 بازنشسته پيش از موعد اعلام كرد و در آخر از طريق ترفندهاي ديگر به انحلال و تعطيلي كارخانه مبادرت كرد .
وي تصريح كرد‌‏: ا قدامات ضد كارگري اين كارفرما در شرايطي صورت پذيرفت كه وي از 25 سال گذشته تا كنون با زحمات و تلاش صادقانه صدها كارگر ، به ميلياردها تومان پول دست يافت و بعد از استفاده از توان و نيروي جواني كارگران آنان را به حال خود رها نمود. وي براي سود جويي بيشتر , با تغيير نام شركت فرش البرز و با به كار گيري نيروهاي قراردادي و ارزان قيمت سرنوشتي همانند شركت فرش مازندران ( ساوين ) را رقم زد.(ilna)


    ©2013 APG.ir