تعداد بازدید: 2358

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 آبان 1384-0:0

مشاوران متحصن!

صبح ديروز حدود 800 نفراز مشاوران آموزش و پرورش مازندران به چيزي كه علت آن را افزايش ساعات كاري هفتگي مشاوران در مدارس و در نظر گرفتن حق الزحمه كارشناسي بوده است اعتراض كرده ، در نمازخانه سازمان تحصن کردند.


اين تحصن از ساعت 9 صبح شروع شده بود.
مشاوري كه خود را كارشناس ارشد مشاوره از شهرستان آمل معرفي كرد به  farsnews گفت: اين قانون اصلاً با سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره ايران مطابق نيست.
وي اظهار داشت: در تصويب اين دستور‌العمل جديد بايد از سازمان نظام روان‌شناسي نظر كارشناسي مي‌خواستند كه اصلاً اين كار انجام نشد و بدون هماهنگي كارشناسان سازمان تصميم گرفته شده.
اين فرد معترض مشكل پيش آمده را باعث فرسودگي شغل مشاوره در مدارس عنوان كرد و افزود: كار مشاوره با دبيري و كار آموزشي بسيار متفاوت است چرا كه مشاوران با روح و روان شاگران در ارتباطند.
يكي از مشاوران آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري نيز در اين تجمع اعتراض آميز گفت: بر اساس قراداد استخدامي مشاوران با ساعت كاري 24 ساعت در هفته جذب آموزش و پرورش شدند كه حضور 30 ساعت آن‌ها در مدارس كارشناسي نيست .
وي در همين ارتباط ادامه داد، همه مستخدمان اين رشته با تعهد آموزشي 24 ساعت با استخدام آموزش و پرورش درآمدند.
هـ - ع  که فرد معترض و متحصن ديگري است، گفت: اين تحصن اعتراض آميز به دليل ظلمي است كه به فرهنگيان شده است و اين قانون به هيچ نحوي با روح كار مشاوره سازگار نيست.
وي ادامه مي‌دهد: چطور مي‌شود كار 30 ساعت در هفته از مشاوران بخواهند ولي پرداخت حق‌الزحمه 30 ساعته بر اساس نظام پرداخت رعايت نشود.
اين فرد معترض كه خود را فارغ التحصيل رشته روان‌شناسي باليني از دانشگاه تهران معرفي مي‌كند، خاطرنشان كرد: اگر اين قانون در مدارس پياده شود، شغل مشاوره و مشاوران آسيب جدي مي‌بيند.
خانم م - ر فرد ديگري است كه با سابقه 17 ساله كار مشاوره را در مدارس مازندران انجام مي‌دهد، گفت: اگر از ديدگاه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مشاوره يك پست تلقي مي‌شود و 30 ساعت حضور نياز است پس چرا از حق فني پست مشاوره سخني به ميان نيامده است؟
وي تصريح كرد: با اين روش جديد ساماندهي مشاوران در مناطق و اداره‌ها بسيار مشكل مي‌شود و اين مسئله نشانگر آن است كه براي طراحي شيوه نامه مذكور كارشناسي علمي و پژوهشي صورت نگرفته است.
حال آن كه بر اساس دستور العمل جديد براي هر 12 نفر دانش آموز يك ساعت مشاوره در نظر گرفته شده است كه يك مشاور براي تكميل ساعات موظفي خود ناچار است با توجه به جمعيت دانش آموزي در 2 يا چند مدرسه حضور يابد ، اين تناقض به وجود آمد چگونه قابل حل است.


    ©2013 APG.ir