تعداد بازدید: 4181

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 آبان 1384-0:0

سه ماه تعطيلي در پاييز!

اختلافات ارضي مردم روستاهاي فيروزكلا، پاشاكلا و كمدره دشت سر از بخش دابودشت آمل با دانشگاه آزاد آمل و ممانعت روستاييان از ورود دانشجويان به دانشگاه موجب تعطيلي اين واحد و سرگرداني دانشجويان شده است.


درحالي كه تعطيلي دانشگاه آزاد واحد آيت‌الله آملي به‌يك هفته رسيده‌است روزيك شنبه نيز اهالي اين روستا هم چنان مانع ورود دانشجويان به‌اين دانشگاه شدند.

اختلاف اصلي روستاييان با دانشگاه مربوط به تملك اراضي، اشتغال نيافتن اهالي در دانشگاه و بي‌توجهي دانشگاه به وضع جاده اصلي و ديگر خدمات مورد نياز روستاها است.

دانشگاه آزاد آيت‌الله‌آملي در كيلومتر پنج جاده قديم آمل به بابل در زميني به مساحت ‪ ۷۶‬هكتار كه از اراضي ملي و منابع طبيعي است بنا شده و داراي مجوز ساخت و سند از سال ‪ ۷۲‬است.

دانشگاه آيت الله آملي در ‪ ۱۲‬رشته داراي چهار هزار دانشجو است.

شماري از دانشجويان اين دانشگاه كه به دليل ممانعت روستاييان از حضور در كلاسهاي درس بازمانده‌اند به irna گفتند: با توجه به نزديكي امتحانات ترم ،متاسفانه به رغم تمايل و خواست دانشجويان و استادان ، كلاس‌هاي درس برگزار نمي‌شود.

آنان خواستار حل اختلافات مردم روستاها و دانشگاه شدند و گفتند: بسياري از خانواده‌هاي دانشجويان غيربومي نيز از اين وضعيت نگران شده و براي رسيدگي به وضعت فرزندانشان راهي اين شهرشده‌اند.

ايوب توكلي يكي‌از دانشجويان اين دانشگاه گفت: در يك هفته اخير حتي يك ساعت نيز كلاس‌ها تشكيل نشده است.

وي هم چنين به شهريه بالاي اين دانشگاه اشاره كرد و افزود: برگزاري كلاس هاي جبراني علاوه براين كه هزينه‌هاي دانشجويان را بالا مي‌برد وقت دانشجويان را مي‌گيرد و برنامه‌هاي ديگر آنان را نيز مختل مي‌كند.

اهالي روستاهاي اطراف دانشگاه كه خواستار برگرداندن اراضي به مردم مي‌باشند، با بستن مسير ورودي به دانشگاه مانع رفت و آمد دانشجويان واساتيد شده ومي گويند: درحالي كه قرار بود دراين زمين‌ها دانشگاه دولتي تشكيل شود بعداز مدتي به دانشگاه آزاد تغيير پيدا كرد و متاسفانه هيچ يك از اهالي اين روستاها در دانشگاه به كارگرفته نشدند.

به گفته اهالي درحالي كه با گشايش دانشگاه رفت وامد در مسيرهاي مربوطه افزايش پيداكرده است هيچ اقدامي براي تعريض جاده اصلي روستا كه به دانشگاه منتهي مي‌شود صورت نگرفته است.

آنان افزودند: اين درحالي است كه روستاييان براي تسهيل در تردد به دانشگاه، زمين‌هاي در مسير جاده را با كمترين قيمت واگذار كرده‌اند.

روستاييان مي‌گويند: در چند سال اخير تعداد دانشجويان اين‌دانشگاه چند برابر شده است و به همين نسبت نيز درآمد دانشگاه افزايش يافت ،اما هيچ گونه خدمات عمومي از سوي اين دانشگاه به مردم و روستا ارايه نشده‌است.

سال گذشته نيز دانشگاه آزاد اسلامي آيت‌الله‌آملي براي حصاركشي زمين‌هاي خود اقدام كرد كه روستاييان مانع اين كار شدند.

رييس شوراي اسلامي شهر آمل با تاييد مشكلات اين دانشگاه خواستار حل اختلافات مردم و دانشگاه شد.

رمضانعلي نوايي كه تملك قانوني دانشگاه بر زمين‌هاي اطراف روستاهاي مذكور را تاييد مي‌كند، گفت: دانشگاه نيز بايد به نياز و مطالبات اهالي اين روستا توجه داشته باشد.

وي تعريض جاده رايكي ازضروري‌ترين نيازهاي روستاييان دروضع وجود دانست.

نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي نيز درخواست مردم از دانشگاه در زمينه خدمات دهي در بخش‌هاي مختلف و جذب افراد بومي در دانشگاه را به حق دانست و گفت: دانشگاه بايد نسبت به انتظارات اهالي توجه كند.

عزت‌الله يوسفيان، تملك قانوني دانشگاه آزاد آيت‌الله آملي بر ‪ ۷۶‬هكتار از زمينهاي منطقه را تاييد كرد و گفت: اين زمين‌ها كه پيشتر در اختيار منابع طبيعي بود به طورقانوني به دانشگاه انتقال يافته واز اسناد رسمي لازم نيز برخوردار است.

تماس با رييس ومسوولان دانشگاه آزاد ايت الله آملي براي انعكاس ديدگاه- هاي آنان به دليل عدم دسترسي به‌آنان و ممانعت‌هاي نگهبانان درهاي ورودي دانشگاه ميسر نشد.



    ©2013 APG.ir