تعداد بازدید: 3259

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 27 اسفند 1393-12:56

ادعای ربیع فلاح جلودار:

تورم در مازندران، دو درصد کم تر از میانگین کشور

استاندار مازندران: در روزهاي آغازين اقداماتي را انجام خواهيم داد تا شاهد حضور رئيس جمهوری در مازندران باشيم/ تورم در استان مازندران 1/5 تا دو درصد پائين تر از ميانگين كشوري است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پيش از ظهر امروز آخرين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مازندران در سالن شماره يك استانداري برگزار شد.

در اين جلسه ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران-با اشاره به مشكلات اعتباري جاري در استان و ادارات تابعه اظهار داشت: بعضي از دستگاه ها به دليل نبود اين اعتبارات هنوز نتوانستند نسبت به ماموريت خود پاسخگو باشند.

اين مسئول با اشاره به طرح هاي نيمه تمام در سال 93 اظهار داشت: بعضي از اين طرح ها در 22 بهمن امسال به سرانجام رسيد و همچنين علي رغم وجود مشكلات اعتباري طرح هاي بزرگ ديگري را نيز شروع كرده ايم كه بيش از هزار ميليارد تومان ميزان اعتبار اين طرح ها است.

استاندار مازندران به همسويي همه بخش هاي اقتصادي در بحث رونق اقتصادي و كاهش نرخ تورم و رونق اشتغال نيز اشاره كرد و گفت: اتاق بازرگاني به عنوان يك سازمان مردم نهاد بايد جايگاه خود را بيشتر نمايان كند.

فلاح با اشاره به ارسال به موقع لايحه بودجه دولت به مجلس و تاييد و تصويب آن اظهار داشت: مسئولان بايد دقت كنند كه موافقتنامه ها و ابلاغ دستورالعمل ها به موقع انجام شود.

وي ادامه داد: بايد روند مشاركت بخش خصوصي شتاب بيشتري بگيرد كه در اين صورت جهش بيشتري در امر اشتغال صورت می گیرد.

فلاح جلودار گفت: اميدواريم تفاهم نامه هايي كه در سال 93 با بخش هاي خصوصي امضا شده است در سال 94 اجرايي شود تا با اجراي اين برنامه ها تحول اقتصادي حاصل شود.

وي به لزوم روابط با كشورهاي همسايه تاكيد كرد و ابراز داشت: امروز همكاری تجاري مي تواند در بعد خدمات و توليد موجب توسعه شود.

فلاح جلودار از شروع طرح هاي گسترده در امر پسماند در سال 94 خبر داد و گفت: كارهاي اوليه در اين خصوص انجام شده است و تفاهم نامه ها نيز امضا شده است و منتظريم كه در سال 94 كار اجرايي آغاز شود.

وي با اشاره به صدور مجوزهاي سرمايه گذاري و با انتقاد از اقدام بانك ها در حوزه سرمايه گذاري اظهار داشت: بانك ها يكي از بخش هاي اقتصادي هستند كه اقدام شان كفايت نمي كند و متاسفانه بخش سرمايه گذاري بانك محور شده است.

استاندار مازندران با بيان اينكه در زمينه تامين سرمايه در گردش واحدهاي كوچك توليدي و صنعتي هم اقدام خوبي صورت گرفته است، گفت: بايد در اين زمينه تلاش ها ادامه يابد.

فلاح جلودار با اشاره به حضور هيات دولت در سال 94 در مازندران اظهار داشت: ما در روزهاي آغازين اقداماتي را انجام خواهيم داد تا شاهد حضور رئيس جمهوری در مازندران باشيم.

استاندار مازندران حضور مسافر و گردشگر در استان را تهديد ندانست و گفت: در سال هاي اخير اقدامات خوبي انجام شده است كه اميدواريم بتوانيم موضوع گردشگران در مازندران را سامان دهي كنيم.

وي به مشكلات زيرساختي استان اشاره كرد و گفت: اگر اين مشلات حل شود نوع خدمات و بهره وري از مسافران و گردشگران تسهيل خواهد شد.

فلاح جلودار در حوزه به كار گيري نيروي انساني نيز اظهار داشت:هفته گذشته مجوز به كارگيري 600 نفر از نيروهاي استخدامي و همچنين 600 نفر سهميه استخدامي ايثارگران اخذ شده است.

استاندار مازندران در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به سخنان رئيس جمهوری و رشد سه درصدي در كشور اظهار داشت: ممكن است بعضي ها تفكر دقيقي از قدرت هاي كلان اقتصادي و تحليل هاي مربوز به اين حوزه نداشته باشند و بر اساس موارد ذهني خود حرفي را بيان كنند.

وي ادامه داد: تورم در استان مازندران 1/5 تا دو درصد پائين تر از ميانگين كشوري است كه اين مهم با همكاري مديران اقتصادي و اجرايي استان تامين شده است.


  • آگاهی در رویارویی با بحران !پاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 28 اسفند 1393-11:10

    اینگونه که از عملکرد شهردار و استاندار سخن می رود نا آگاهی ما از یک بحران ریشه دار را منعکس می کند . همه چیز به هم مربوط است ، آدم های زیادی آمدند و رفتند و مشکلات زیادی انباشته باقی است . باید با احتیاط عمل کردو از اوضاع منطقه درس بگیریم .
    پیشنهاد می شود مازند نومه و یا هر رسانه دیگر از بازتاباندن نظرات نیشدار ، طعنه آمیز و خشم آلوددوری کرده فقط نقد و نظر مودبانه ، مستدل و منطقی را منعکس کند .

    • جمعه 29 اسفند 1393-1:18

      آفرین بر شما که بچه خوبی هستید. چطوره مازندنومه فقط کامنت های تعریف و تمجیدو تائید و همراهی را پخش کنه و همین که نظر شما را پخش کنه کافیه. اصلا هر چه استاندار و تیم استانداری گفتند آیه است و مو لای درزش نمی ره. اما رفیق بدان که بین ادعا و واقعیت فاصله زیادی است. بله تورم زیر صفر را هم داریم و آن قیمت برنج امسال و پارسال است که از 6 هزار و خورده ای به 5 هزار و خورده ای رسید و کشاورزان و اجاره کنندگان زمین بیچاره شدند. بله قیمت مرکبات افت کرد و کلاً محصولات کشاورزی توی سرشان زده شد و این یعنی نابودی کشاورزان. اما تا دلت بخواهد قیمت روغن و وسائل اتومبیل و بنزین و پوشاک و کفش و ... بالا رفته است. نمونه اش همین چند روز پیش برای خرید کفشی که عین اونو پارسال 65 هزار تومان خریده بودم به همان مغازه رفتم و هر چه چانه زدم کمتر از 85 هزار تومان نداد. این بعنی چی اونوقت؟

    • پنجشنبه 28 اسفند 1393-10:37

      عیدتان مبارک. من استان را نمی دانم اما از لحاظ معیشتی و رفاهی کارمندهای زیر مجموعه جناب فلاح در بدترین وضعیت سال های اخیر قرار دارند.

      • پنجشنبه 28 اسفند 1393-10:35

        رییس جمهور محترم فرمودند تورم صفر شده آقای فلاح می فرماید دو و نیم درصد از کشور کمتر. پس به عبارتی تورم استان ما منفی دو و نیم هست. الله اکبر الله اکبر الله اکبر

        • پنجشنبه 28 اسفند 1393-7:38

          استاندار مچكريم!
          69 نفر اشتغال زايي كردند عجب كاري كرد استاندارما!!!
          اين تعداد هم مصوبه كشوري بود كه ازقبل مجوزاتش گرفته شد
          چند نفر بيكار داريم شما شصت نفر جذب كردين
          بايد تشويقشان كنيم استاندارمچكريم!!
          شركتهاي اقماري سايپا چه شد؟!!
          قبلا قول اشتغال 5000هزارنفرداده بودين؟؟
          نكنه هنوز دنبال پست وميز هم ستاديهايتان هستين!!؟

          • خانواده 5 جوان بیکار پاسخ به این دیدگاه
            پنجشنبه 28 اسفند 1393-16:56

            در استانداری هر اتاق 6 صندلی و هشت کارمند هستند دوره قبل اینجور بود الان دو سال است به استانداری نرفتم یکی بلند میشه میره بیرون دیگری سرجایش می نشینه اینها کی هستند چرا برای فرزندان ما کارنیست
            ما فقط زمان انتخابات جزو ملتیم ؟؟ جل الخالق

          • پنجشنبه 28 اسفند 1393-7:8

            آمار وكلي گويي ربيع دربهار!
            صحبتهاي عبوري باعث شداستاندار واداربشه يه آمار كلي ومبهمي ارائه بكنه
            يك سري كارهاي روتين كه شما باشي نباشي توسط كارشناسان انجام ميشه كه اين هم بسيارضعيف بود
            1/5درصد ازكجا اومده!؟
            ربيع جان براي ساري چه كردين!؟

            • پنجشنبه 28 اسفند 1393-3:8

              جناب استاندار یه مقدار شوخ طبه شوخی کرده!!!!!!!!!! من فکر ایشون رامسرنیامده..


              ©2013 APG.ir