تعداد بازدید: 4051

توصیه به دیگران 3

جمعه 29 اسفند 1393-0:3

مازندران در سالی که گذشت

بسته ویژه نوروز-8/مهم ترین رخدادهای استان مازندران در سال 1393 به انتخاب کلثوم فلاحی


فروردین
دوم فروردین سال 93، مهم‌ترین خبر سیاسی سال مازندران بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.  سفر غیررسمی رئیس‌جمهور به مازندران خبری بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. خبر اگرچه کوتاه بود اما فراگیری زیادی داشت.

سوم فروردین هم مازندران در نیمه شب، میزبان وزیر کشور بود. رحمانی فضلی  دردر این سفر ضمن گفت و گوی اختصاصی با مازندنومه با اعلام رضایت از  عملکرد استاندار مازندران، اظهار کرد: فلاح  فرماندارانی انتخاب کرد که کاملا مورد تایید وزارت کشور هستند چرا که خود من حکم این افراد را امضا کردم و در این چند ماه واقعا موفق بودند.بودجه سال 93 را نسبت به سال 92 هم اگر نگاه کنید هم ضرایب استانی و هم ضرایب ملی افزایش پیدا کرده، واقعا جنب و جوش و شور و شوق خوبی در حوزه اجرایی اتفاق افتاده است. ما با تمام قوت از استاندارمان ،فرمانداران مان و معاونان شان حتما دفاع خواهیم کرد.

فروردین همراه با بهار طبیعت، بهار انتصابات را هم با خود داشت. تغییر فرمانداران محمودآباد و نور از جمله این انتصابات است.

دیدار 40 نفره هیئت مازندرانی به همراه دو تن از نمایندگان مردم مازندران در مجلس با  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دیگر رویدادهای سیاسی فروردین 93 بود. محمد دامادی و هادی حسینی به دیدار آیت‌الله رفتند. رسانه‌ها از این دیدار به عنوان بازی برد برد یاد کردند.

اردیبهشت
در هفتم اردیبهشت ماه رسایی نماینده جبهه پایداری در دانشگاه مازندران سخنرانی کرد. او در این سخنرانی به تاثیر توافق ژنو بر اقتصاد ایران پرداخت.

در همین روز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان میاندرود فرماندار این شهرستان از اینکه برخی در تضاد با اراده مردم گام بر می دارند ابراز گلایه کرد.

ارسطو قادری گفت: مردم دولت تدبیر و امید را انتخاب کرده اند اما در مسیر نقدهای مختلفی را مشاهده می کنیم که با این انتخاب قرابتی ندارد.

او با بیان اینکه عمر دولت و نمایندگانش در استان ها و شهرستان ها کوتاه است، افزود:اما رسانه ها و سایت ها، نقدهای فراوانی را مطرح می کنند که تنها هدف شان تضعیف دولت و نمایندگان آنها است.
 
جعفر رحمان‌زاده از فعالان اصلاح‌طلب هم به مازندنومه  گفت که حاشیه سازی‌ها به نفع مازندران نیست.

وی  هشتم اردیبهشت ماه با انتقاد از فضای پرحاشیه سیاسی در استان، افزود: این حاشیه سازی ها و کشمکش ها به نفع استان و در راستای توسعه مازندران نیست.

استاندار زنجان در دوره اصلاحات با اشاره به این که بحث های مربوط به تغییر زودهنگام استاندار به هیچ وجه به مصلحت نیست، اظهار داشت: الان زمان کار و تلاش است و باید از مدیریت استان حمایت کرد تا بتواند کارها را به پیش ببرد.

رحمان زاده با بیان این که تضعیف مدیران دولت روحانی و شایعه سازی را نمی پذیریم، تصریح کرد: کشور و استان مشکلات فراوانی در ابعاد مختلف دارد و ما جز انسجام و همگرایی و هم فکری چاره دیگری نداریم.

دانشگاه کشاورزی ساری در اردیبهشت ماه میزبان فرزند دکتر شریعتی بود. احسان شریعتی در این گفتمان دانشجویی هدف از برگزاری این نشست‌ها را  بازگرداندن حیات فکری به دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه این برنامه‌ها در گذشته وضع خیلی مطلوبی  نداشته و در قیاس با دوران پدران ما، آن حیات فکری و جنبش دانشجویی که در نسل‌های گذشته و در نسل من بود، در سال‌های گذشته ضعیف شده و ما می‌خواهیم که دانشگاه واقعا دانشگاه باشد.

وی اصولگرایی را بازگشت به گذشته دانست و ادامه داد: ملت در انتخابات سال قبل، از میان نامزدهای انتخابات، راه حلی را برگزیدند که از نظر خودشان، بهترین و از نظر ما نزدیک‌ترین به آنچه که ما می‌گوییم بود چون ما به عنوان روشنفکران نباید بگوییم این همان است، باید استقلال خودمان را حفظ کنیم. هرچند که نمی‌توانیم نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت باشیم و باید از بین گزینه‌ها راه حل نزدیک را تقویم کنیم. اینجا روشنفکران و مردم به هم نزدیک شدند.

خرداد
خرداد همواره در تاریخ ایرانیان آبستن حوادث است. در نخستین روزهای خرداد سال 93 مراسم اصلاح‌طلبان جوان برای بزرگداشت دوم و سوم خرداد لغو شد. این گروه که مجوز کتبی نیز از فرمانداری ساری برای برگزاری مراسم داشتند، به دلیل آن چه خود ضعف فرماندار ساری و حرف شنوی های او از برخی افراد خاص قلمداد می کنند، از برگزاری مراسم خودداری کردند.
 
محمدباقر نوبخت -معاون رئیس جمهور-  خردادماه برای بازدید از مناطق سیل زده به مازندران سفر کرد. وی در این سفر، دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان بهشهر داشت.
وی با بیان اینکه ابتدا باید برای رفع مشکل به صورت موقت اقدام کنیم، افزود: کار اساسی این است که به سرشاخه‌های سیل توجه کنیم. آبخیزداری در منطقه مورد توجه قرار گیرد و کانال‌های انتقال آب هم بازسازی شود.

خردادماه سفر حمید رسایی عضو جبهه پایداری  و از مخالفان سرسخت دولت روحانی برای حضور در مسابقات جام جهانی برزیل، نقل رسانه‌ها شده بود.

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس در اظهار نظری جالب در این زمینه به مازندنومه گفت: من هم دلم می‌خواهد مثل هر ایرانی که قلبش برای می‌تپد که با افتخار کشور عزیزش را از روی سکوها تشویق کند، به برزیل بروم و تیمم را از روی سکوها تشویق کنم  اما ترجیح می‌دهیم پای تلویزیون بنشینیم و خانوادگی بازی‌های فوتبال کشورمان را تماشا کنیم. موضوع سفر رسایی را به برزیل، من هم در سایت‌ها دیدم. چه اشکالی دارد؟ او هم برود، عضو کمیسیون اصل 90 است. رسایی هم یک ایرانی است و قطعا می‌رود که تشویق کند!

سید رمضان شجاعی دیگر نماینده مردم ساری در مجلس هم به مازندنومه در این باره اظهار داشت: رسایی دارد می‌رود حساب و کتاب‌های مالی کل مسابقات دنیا را رسیدگی کند! او عضو کمیسیون اصل 90 است و همکارانش به وی ماموریت دادند، اما به نظرم مرتبط نیست.

اما در مراسم بزرگداشت 24 خرداد در شهرستان آمل، اتفاقی افتاد که بی‌سابقه بود. عده‌ای با هدف بر هم زدن این برنامه، قبل از سخنرانی استاندار مازندران اقدام به انتشار گاز اشک‌آور در سالن کردند.

در پی ایجاد اخلال در مراسم ويژه 24 سالگشت 24خرداد، بیانیه ای از سوی فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در آمل منتشر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام پلشت عوامل فشار و آشوب در برهم زدن و اختلال در برگزاری مراسم  جشن پرشکوه و چند هزار نفره مردم شریف آمل و حامیان دولت تدبیر و امید دربزرگداشت میلاد امام زمان و اولین سالگرد استقرار دولت تدبیر و امید، نشانه ضعف و زبونی عوامل آن و کینه توزی هایی است که دولت مردمی تدبیر و امید رانشانه رفته است. ورشکستگان سیاسی بدانند این گونه اقدامات عقیم تر از آن است که بتواند اراده دولت دبیر و امید در خدمت به مردم و حمایت گسترده مردم از دولت تدبیر و امید را خدشه دار سازد.

علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران هم خردادماه در اظهار نظری با اشاره به اینکه مردم ما در 24 خرداد 92 شرافتمندانه عمل کردند، افزود: مردم مازندران بهترین حضور را در انتخابات 24 خرداد رقم زدند و بالاترین رای را به روحانی فاضل دادند.

این مسئول با بیان اینکه معتقد هستیم که در دولت قبل، سختی های زیادی بر مردم ما عارض شد، گفت: گویی با همه دنیا سر جنگ داشت و تقابل با دنیا را در سرلوحه امور خود قرار داده بود.

وی یادآور شد: در حالی که ماشین قطعنامه‌های غرب می‌خواست کشور ما را تحت‌الشعاع این سیاست‌های تقابلی قرار دهد، مردم ما به مرد وارسته‌ای رای دادند و با آمدن روحانی، ماشین صدور قطعنامه‌ها پنچر و متوقف شد.

یونسی با بیان اینکه دلواپسان، دلواپس امور مردم باشند، تصریح کرد: دلواپس میلیاردها پولی باشند که از دست رفت و دم برنیاوردند.

در خرداد ماه مجید حسین زادگان  به وزارت رفاه رفت. با وجود اینکه تصور بر این بودحسین‌زادگان در پستی سیاسی به کار گرفته شود اما وی راهی فدراسیون ورزش کارگری وزارت رفاه شد.
 
خردادماه و در ایام سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد، سید رضا صالحی امیری مرد مازندرانی دولت روحانی، در مراسم بزرگداشت انتخابات 24 خرداد در ساری حضور یافت.

وی اظهار داشت: اگر خاطرات انتخابات 92 را بنویسم به اندازه یک کتاب بزرگ است و یک فصل از این کتاب را باید به ساری اختصاص دهم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه جوانان شهرستان ساری در خیزش بزرگ اجتماعی، حماسه‌ای خلق کردند، افزود: ساری فصل پایان افراط، تفریط، فساد و تباهی بود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه بنیان‌های دولت در ساری بنا گذاشته شد، تصریح‌کرد: امروز دولت و مسئولان باید پاسخ مثبت به مردم و جوانان پرشور بدهند.

صالحی امیری با بیان اینکه شهرستان ساری در انتخابات 92 چهره‌ای متفاوت از دیگر شهرها داشت، خاطرنشان‌کرد: ساری را باید قهرمان انتخابات 24 خرداد تلقی کرد.، اما ما ادراک ساری؟

 علی مطهری که در روزهای پایانی سال 93 خبر مربوط به سفر شیراز او، به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شد، در خردادماه در حاشیه سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به مازندران گفت: بر هم زدن تجمعات قانونی در دوم و 24 خرداد کار درستی نبوده و کار خلافی بوده است که باید جلوگیری شود و مسببان آن باید مجازات شوند.

تیر
تیرماه با وجود اینکه آغازی بر فصلی گرم است اما تقریبا هوای سرد سیاسی  داشت.

در نیمه تیرماه کیومرث نیازآذری بر مسند  ریاست دانشگاه آزاد ساری ابقا شد.

در کش و قوس‌های سیاسی تخریب استاندار مازندران، آیت‎الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران پا به میدان گذاشت و حمایت خود از استاندار مازندران را اعلام کرد.

 آیت الله طبرسی با بیان اینکه به تبعیت از حمایت رهبری از نمایندگان دولت، ما هم از نماینده دولت در استان حمایت می کنیم و این را تکلیف شرعی خود می دانیم، افزود: باید با حفظ وحدت مانع از اعمال نفوذ دشمن در صفوف مسلمانان شد.

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران ابراز داشت:همه ما موحدیم و به رساله عمل می کنیم، بنابراین هر صاحب قلم و تریبونی باید به تاسی از رهبری از نماینده دولت در استان حمایت کند و از تخریب و تضعیف وی دست بردارد.

در پایان تیرماه بود که مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، در نطقی، از علی توکلی نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان بیمار  یاد کرد.

چند روز پس از افشاگری رسانه ای سایت الف متعلق به احمد توکلی –نماینده تهران- مربوط به محکومیت پرونده زمین‌خواری مقداد نجف‌نژاد -نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار- او در 25 تیر در نطق پیش از دستور خود، توکلی را مورد تاخت و تاز قرار داد و وی را بیمار روانی خطاب کرد.

وی ادامه داد: آقای توکلی پرونده زمین‌خواری‌ خودتان کاملا روشن است. چند هزار متر زمین در شهرک غرب از بنیاد گرفتید تا 20 درصد از آن را به یتیمان اختصاص دهید که آه یتیمان دامن شما را خواهد گرفت. الان هم قیمت آن زمینی که با تخفیف به شما فروختند، چند برابر شده است.

نجف‌نژاد با اشاره به اینکه شما زمین شخصی هم در دماوند گرفتید، افزود: تعجب می‌کنم که شعارتان گوش فلک را پر می‌کند اما رفتار شما و ذهنیت منفی شما، چیز دیگری را نشان می‌دهد، آقای توکلی شما بیمار هستید، مشکل روانی مزمن دارید و به روان پزشک مراجعه کنید. این نزاع با قطع میکروفون نجف‌نژاد به پایان رسید ولی در روزهای آینده با واکنش توکلی و اعلام شکایت از نجف نژاد به گونه ای دیگر ادامه یافت.

مرداد
در 14 مرداد دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران با حضور قائم مقام وزیر کشور در ساری گشایش یافت.

میرباقری  با بیان اینکه در زمینه اینترنت و فضای مجازی باید اقداماتی صورت گیرد و برای فضای رسانه ای مکتوب هم برنامه های جدی داریم، تصریح کرد: اجرای این سیاست ها از طریق وزارت ارشاد است و مورد حمایت جدی ما قرار دارد

استاندار مازندران هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر روز رسانه های مازندران را رصد می کنم.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه هیچ نقدی از سوی رسانه ها ما را ناراحت نمی کند، گفت: از نقدها خوشحال می شویم.

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه های مازندران بیشتر کمی است تا کیفی، ادامه داد: کیفیت هم باید مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده نور و محمودآباد که در انتخابات سال 92 حامی جلیلی بود در مردادماه در نشست خبری خود گفت: به کسی که در استان ما خدمت می کند احترام می گذاریم و حمایت ما از جنس حمایت از استان است نه شخص.

عبدالوحید فیاضی افزود: بنای شخص من، حمایت از دولت است. شاید عده ای من را منتقد دولت بدانند اما من منتقد بدنه دولت به صورت جزء هستم و از دولت روحانی حمایت می کنم، اما از نقد کارشناسانه و منصفانه نباید دوری کنیم.

 جمعی از جوانان اصلاح‌طلب سراسر کشور، از جمله تعدادی از اصلاح طلبان جوان مازندرانی مردادماه مهمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام بودنددر این دیدار سید مصطفی فلاح به نمایندگی از جمع فرزندان شهید اصلاح طلب کشور پشت تریبون رفت و برخی از دغدغه‌های خود را بیان کرد.

وی از حرف‌های در دل مانده از سال‌های گذشته‌ گفت و به ایامی اشاره کرد که به دلیل ناهماهنگی و بی‌تدبیری برخی از اصلاح‌طلبان آن طور که باید سبد آرای این جریان سیاسی در یک مسیر هدایت نشد.  

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان هم در تابستان مهمان مازندران شد و در یادواره سردار شهید نورعلی یونسی و 19 تن از شهدای ترک محله قائمشهر حضور یافت.
 
شهریور
 در نخستین روز از شهریورماه مصادف با آغاز هفته دولت، کارگران نساجی در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند.

دهم شهریور آیت‌الله جباری امام جمعه شهرستان بهشهر بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی در آخرین خطبه نماز  جمعه خود ضمن تشکر از فعالیت های دولت ابراز داشت: خدمات نظام اسلامی را قدر بدانیم که در هر مناسبت ده ها طرح خدماتی، رفاهی، اجتماعی و اقتصادی افتتاح می شود که باید برای اطلاع رسانی این خدمات تلاش بیشتری شود تا مردم دلگرم و امیدوار شوند.

شهریورماه رحیم طوسی هم به عنوان فرماندار نکا در دولت تدبیر و امید معرفی شد.

شهریور اما ماه سالگرد یک سالگی ربیع فلاح در کسوت استانداری مازندران هم بود.

مهر
در مهرماه نائب رئیس مجلس برای حضور در یادواره 222 شهید میاندورود به این شهرستان آمد.

ابوترابي فرد به مشكلات سال هاي قبل كشور در عرصه داخلي و نقشه استكبار در تفرقه افكني در بين نيروهاي خودي اشاره كرد و گفت: در عرصه منطقه اي نيز كشورهاي منطقه در نابساماني و ناامني جنگ و ترور به سر مي بردند، اما علي رغم همه فشارها ايران منطقه اي امن و با ثبات بوده است.
 
حضور وزیر کشور در جلسه شورای اداری مازندران هم از دیگر رویدادهای سیاسی مازندران در مهرماه بود.

وزير كشور دولت تدبير و اميد گفت: ما در امنيت كامل به سر مي بريم و بدون حضور ايران، هيچ معادله اي شكل نخواهد گرفت.

وي به اقدامات خوب دولت در حوزه اقتصادي نيز اشاره كرد و گفت: اراده دولت در حل مشكلات مردم جدي است، چرا رشد منفي را به مثبت تبديل كرده است.

رحماني فضلي با تاكيد بر اينكه موارد اختلافي بايد در انتخابات به مردم ارائه شود افزود: بابد به راي مردم احترام گذاشت و قدر اين مردم را دانست و تكريم مردم هم بايد جزو اصول اوليه مديريتي ما باشد چرا كه اينها هيچ هزينه اي ندارد.

وزیر کشور بعد از حضور در جلسه شورای اداری مازندران، به کیاسر رفت تا در یادواره 195 شهید منطقه چهاردانگه شرکت کند.

در همین ایام علی لاریجانی رئیس مجلس به مازندران سفر کرد تا علاوه بر حضور در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در محمودآباد، پروژه‌های شهرداری ساری را هم افتتاح کند.

در روزهای پایانی مهر آیت الله نظری -روحانی بلندپایه استان مازندران- و دامادی -نماینده جوان ساری و میاندورود در مجلس- با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام محمود نظری -فرزند آیت الله نظری- نیز حاضر بود، نماینده مردم ساری و میاندورود گزارشی از وضعیت مجلس شورای اسلامی را به آیت الله هاشمی رفسنجانی ارائه داد.

دانشگاه کشاورزی ساری مهرماه با حضور عباس سلیمی نمین، یک بار دیگر ثابت کرد از دانشگاه‌های پیش‌رو در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است.

سلیمی نمین در بخشی از سخنانش این نکته را خاطرنشان کرد که کل مذاکره، تدبیر نظام است و بسیار ضروری است و اینکه عده ای تصور می کنند مذاکرات مانند قرارداد ترکمانچای خواهد بود به لحاظ بی استدلالی حرف های سستی می زنند و از نظر بنده ادامه مذاکرات می تواند منشا خیر برای ما باشد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در امور کشور، گفت: هر عنصر متعلق به ملت این را می فهمد که مذاکره کنندگان نیاز به مشورت ملت دارند.

آبان
در هفته آخر آبان سال 93 مناظره صادق زیباکلام استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه تهران با عبدالرضا داوری در قائمشهر برگزار شد.

صادق زیباکلام در این مناظره  با بیان اینکه بسیاری از افراد در هشت سال گذشته از احمدی نژاد به جاهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... رسیدند اما بعد که دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تمام شد، روی خود را به سمت دیگری کردند که ما اصلا احمدی نژاد را نمی شناسیم، افزود: اما داوری از زمانی که کار دولت هم تمام شد، همچنان پای احمدی نژاد ایستاد و این صفت وفاداری، در جامعه ما کمیاب و نادر است و چه خوب است که همه چیز را به خاطر این مسائل فدا نکند و رابطه و دوستی اش بر پایه ارزش های سیاسی نباشد.
 
دو روز بعد در بیست و چهارم آبان ماه محمدرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی به دعوت شورای هماهنگی جوانان و دانشجویان اصلاح‌طلب در همایش "قیام عاشورا، مبارزه با تحریف" سخنرانی خنثی انجام داد.

در حالی که تصور بر این بود بهشتی سخنرانی سیاسی داشته باشد اما وی صرفا درباره قیام عاشورا صحبت کرد.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ثبت روز ملی کشاورز در تقویم کشور شد.

وی در بخشی از این نامه گفت: از آن جائی که 27 خرداد روزجهاد کشاورزی ( سالروزتشکیل سازمان جهادسازندگی) مناسبتی اداری و سازمانی بوده وماهیت عام دارد( چه آنکه کشاورزی یکی از ماموریت های این وزارت خانه است) پیشنهاد می شود یکی دیگر از روزهای سال به صورت اخصاصی به عنوان روزملی کشاورز در تقویم رسمی کشور ثبت و اعلام شود.

عده ای از زنان فعال و فرهیخته مازندرانی در حرکتی خود جوش، به دیدار خانم شهیندخت مولاوردی -معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری- رفتند و در دفترش با او دیدار کردند.

در این دیدار که در روز دوشنبه 26آبان ماه سال جاری در تهران اتفاق افتاد، ماه سلطان کاشی -فعال سیاسی، اجتماعی استان- مطالبات زنان مازندران را مطرح کرد و گفت: مسئولان ارشد استان مازندران هنوز به نقش زنان در امور مدیریتی و تصمیم‌گیری باور ندارند و بی توجهی آنان باعث کاهش انگیزه در زنان خواهد شد، لذا مطالبات حداقلی زنان هم مغفول مانده که این مساله با شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید منافات دارد.

وی افزود: اینکه ما نقش زنان را فقط تا پای صندوق‌های رای تفسیر کنیم، در دراز مدت لطمات جبران ناپذیری به پیکره اجتماع وارد خواهد کرد.

در آخرین روزهای آبان مردم مازندران و شهرستان ساری عزادار شدند، چرا که آیت‌الله سید حسن شجاعی -نماینده اسبق مردم ساری در مجلس-  به دیار حق شتافت.

وی جمعه 30 آبان درگذشت و روز دوم آذرماه در ساری تشییع شد.

آذر
مجمع اصلاح طلبان جوان مازندران در آذرماه با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

نویسندگان این بیانیه در بخشی از آن آورده اند: «نمی توان و نباید منکر نقش جوانان اصلاح طلبی شد که در آن روزهایِ بی بهارِ مردم سالاری، مردانه و بدون چشمداشت، هزینه ها را به جان خریدند، انگ ها، توهین ها و برخوردها را به مثابه ی درس زندگی و تمرینِ مدارا پنداشتند و در هنگامه ی پاسداشت ارمان ها، کورسوی امید همگان را به پایانِ چرخه ای معیوب مبدل ساختند.»

دی
با آغاز فصل سرما، علی اسد به عنوان فرماندارجدید  شهرستان بابلسر معرفی شد.

دفاع از برنامه ها و عملکرد دولت از توصیه های معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به اسد بود. یونسی تاکید کرد: فرماندار جدید شهرستان بابلسر به مثابه ی دیگر فرمانداران شهرستان ها، باید مشی دفاع از دولت و اجرای سیاست های تدبیر وامید را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که دولت یازدهم بر آمده از رای مردم است، تاکید کرد: دولت تدبیر وامید مسئولیت اداره ی کشور را در شرایطی تحویل گرفت که سیاست اصلی دولت مردان گذشته تقابل با دنیا بود و دکتر روحانی و تیم ایشان راه تعامل با جهان را سیاست اصلی خود قرار دادند و در این راه با موفقیت هایی نیز دست یافتند.

دی، ماه شیرینی برای کارگران نساجی بود چراکه بالاخره بعد از سال‌ها، با تدبیر دولت روحانی مشکل مطالبات کارگران نساجی رفع شد.

کارگران برای تشکر از اقدامات استاندار مازندران و معاون سیاسی استاندار مازندران در جهت رفع مشکلات نساجی، به استانداری رفتند.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه درباره مشکلات نساجی، به وظیفه خود عمل کردیم و هیچ چیز جز وظیفه نبود، گفت: از بابت تاخیر در پرداخت مطالبات هم عذرخواهی می‌کنیم.

یونسی با اشاره به اینکه دولت در بروز این شرایط تقصیری نداشت، ادامه داد: به عنوان یک مسئول از اینکه نگرانی و دلشوره در این مدت به خانواده‌های کارگران نساجی وارد شد، عذرخواه هستیم.

بهمن
در روز نخست بهمن ماه، بهرام حمیدی بعد از هفت سال ریاست بر صدا و سیمای مرکز مازندران، جای خود را به علی صادق مقدسی داد.

ماجرای دریافت پول 170 نماینده از رحیمی از دیگر اتفاقات بهمن ماه بود. تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای خواستار اعلام اسامی این 170 نماینده شده بودند. عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد با بیان اینکه از پیگیری این نامه منصرف شدیم، گفت: متوجه شديم که اين موضوع به مجلس نهم مربوط نيست و در زمان مجلس هشتم بوده است، به همين دليل از پيگيري منصرف شده‌ايم.

وزیر کشور بار دیگر در بهمن ماه برای افتتاح پروژه‌های فرماندهی انتظامی استان به مازندران سفر کرد.

رحماني فضلي با بيان اينكه انقلاب سرنوشت مردم را به دست خود آن ها سپرده است، افزود: مردم قدرت خود را در وجود نمايندگان شان متجلي كرده اند كه در راس آن رهبري است.

وي با بيان اينكه نبايد حاشيه ايجاد كنيم، چرا كه از مردم اختيار نگرفتيم كه به دنبال حاشيه سازي باشيم، افزود: مردم ما را انتخاب كردند كه براي اسلام و انقلاب و فرزندان شان كار كنيم.

رحماني فضلي ابراز داشت: اگر به حواشي بپردازيم و يا به ايجاد درگيري ها و تنش هاي واقعا بي جهت اقدام كنيم، مردم در قالب قانون و در انتخابات به هر كسي كه بخواهند تعويض اختيار مي كنند

 وي گفت: از استاندار مازندران هم كه باعث ايجاد همدلي، همراهي و همكاري در استان شده است تشكر مي كنم .

اسفند
سرانجام و پس از ماه ها پیگیری نماینده مردم ساری در مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح کشور در پاسخ به نامه 24 دی ماه سال 93 محمد دامادی اعلام کرد که پادگان شهید فرامرزی ناجای ساری که به نام پادگان ارتش شناخته می شود، در لیست پادگان های مازاد قرار گرفته و به زودی باید از میدان شهرداری ساری خارج شود.

رئیس دانشگاه پیام نور هم در اسفندماه جای خود را به فرد دیگری داد.

در نیمه اسفندماه الهه کولایی فعال اصلاح طلب مازندرانی برای حضور در همايش زنان و مشاركت اجتماعي و سياسي زنان به ساری آمد.

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به تلاش 200 ساله جهان براي حل اين مشكلات اظهار داشت: امروز در آن سوي مرزهاي غربي كشور حقوق زنان پايمال مي شود و به عنوان برده به فروش مي رسند.

وي با بيان اينكه سلفي ها و داعشي ها به اسم اسلام آمدند و اين كارها را انجام مي دهند، افزود: جهان با يك فاجعه به نام قاچاق انسان روبرو است كه بعد از قاچاق مواد مخدر بالاترين گردش مالي را به خود اختصاص مي دهد.

اين فعال اصلاح طلب با اشاره به تلاش هاي كنوانسيون ها و حقوق بين الملل ابراز داشت: هنوز دستيابي بسياري از انسانها به حقوق اوليه خود ميسر نشده است اما شاهد عزم جهاني براي پايان دادن به مسايل زنان هستيم.

خبرهای اسفندماه با برگزاری نخستین همایش تاریخ محلی مازندران و المپیاد ملی کارگران ادامه یافت و با اظهارات تند شهردار ساری و نقدهای رسانه ای بعد از آن خاتمه یافت.



    ©2013 APG.ir