تعداد بازدید: 3965

توصیه به دیگران 2

جمعه 7 فروردين 1394-13:53

ربیع فلاح جلودار:

میز برای من جذابیت ندارد/جنگ شهرها باعث عقب ماندگی است

گزارش روز جمعه ستاد خدمات سفر استان/استاندار: مازندران متاسفانه به دلیل درگیری های سیاسی داخلی عقب مانده است/آمار تعویض استانداران در مازندران نسبت به استان های دیگر بسیار زیاد است/ در غرب استان از گرانی قیمت مرغ گلایه داشتند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز استاندار مازندران در نشست با رسانه های مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: موضوع زباله یکی از مشکلات اصلی ما در مازندران است.

وی با بیان اینکه باید هم فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد و هم اقدامات عملی در این زمینه انجام شود، افزود: تلاش می کنیم تا این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

ربیع فلاح جلودار از دستور مستقیم خود به فرمانداران برای بررسی قیمت های اجناس در شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع باید به سرعت بررسی شود تا در تمام استان شاهد ثبات قیمت باشیم.

وی با بیان اینکه سال 93 سال خوبی برای مازندران بوده است، افزود: بررسی های کارشناسی نشان می دهد به اندازه چهار سال برای مازندران بستر سازی شده است که در سال آینده طرح ها قابلیت اجرایی خواهند یافت.

استاندار مازندران از تامین اعتبار بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران خبر داد و گفت: اعتقاد داریم که در راستای توسعه استان باید بخش خصوصی تقویت شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با اشاره به نقش حساس رسانه ها در توسعه استان افزود: نیازمند کمک، حمایت و پشتیبانی رسانه ها هستیم.

وی به ظرفیت های بی نظیر طبیعی مازندران هم اشاره کرد و گفت: این استان از این نظر بسیار منحصر به فرد است و باید تلاش کرد که این ظرفیت ها معرفی شود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید به حضور بیش از پنج میلیون مسافر در استان اشاره کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای خدمات رسانی به مردم فراهم شود و پس از آن بابت خدمات از مسافر عوارض دریافت کرد.

وی گفت: تمام تلاش خود را برای پایان دو بانده کردن جاده سوادکوه به کار خواهیم بست و پس از آن نیز در مسیرهای دیگر مواصلاتی پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران به فرصت های سرمایه گذاری در دریا اشاره کرد و گفت: روستاهای استان نیز ظرفیت فوق العاده ای برای گردشگری است که باید با سامان دهی تورهای گردشگری مردم را با این فرهنگ بومی و محلی آشنا کرد.

وی به وجود بهترین آب گرم های معدنی و درمانی در استان اشاره کرد و افزود: باید با برنامه ریزی در این خصوص اقدام کرد تا فضای اشتغال برای جوانان فراهم شود.

جنگ شهرها باعث عقب ماندگی شده است

استاندار مازندران به جنگ شهرها و تقابل بین مدیران و جامعه در این خصوص اشاره کرد و ابراز داشت: به همین دلیل است که این عقب ماندگی ها را در استان شاهد هستیم و امیدواریم که مشکلات با تعامل حل شود.

فلاح جلودار به لزوم ایجاد همدلی و تعامل بین تمام مسئولان و مدیران تاکید کرد و گفت: علی رغم وجود مشکلات اعتباری چندین برابر سال های قبل بودجه به استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: استان در بسیاری از زمینه ها آماده سرمایه گذاری است که البته تفاهم نامه های چند پروژه بزرگ هم مبادله شده است و امیدواریم امسال رقم این پروژه ها افزایش یابد.

استاندار مازندران ناامنی و ناپایداری در استان را به ضرر بخش خصوصی و روند توسعه استان دانست و گفت: هر حرکت نسنجیده ای باعث خروج سرمایه گذار از استان خواهد شد.

استاندار مازندران به نبود ثبات مدیریتی در مازندران اشاره کرد و گفت: دیگر جاذبه میز برای ما وجود ندارد و هیچ تعلق خاطری به این موضوع ندارم.

وی ادامه داد: مازندران متاسفانه به دلیل درگیری های سیاسی داخلی عقب مانده است و به همین دلیل دچار عقب ماندگی تاریخی شده است.

فلاح آمار تعویض استانداران در مازندران را نسبت به استان های دیگر بسیار زیاد دانست و گفت: با این روند امکان توسعه وجود نخواهد داشت و باید تلاش کرد که با همدلی و همکاری استان در مسیر پیشرفت پیش رود.

* فضای بانشاط در استان

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران- نیز با تشکر از زحمات اهالی رسانه اظهار داشت: بیش از 1100 خبر بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری های رسمی استان و کشور رفته است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در نوشهر و ساری اظهار داشت: حضور چشمگیر مردم قبل از افتتاح این نمایشگاه از نقاط برجسته بوده است.

وی از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان رامسر هم خبر داد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم فضای بانشاطی را در استان ایجاد کنیم.

* داستان پیچیده سورت

دلاوربزرگ نیا –مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران – نیز با بیان اینکه زمین چشمه باداب سورت از منابع طبیعی تحویل موقت گرفته شده است، افزود:داستان باداب سورت کمی پیچیده شده است اما درهفته جاری طی بازدید های کارشناسی این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی گفت:74 هکتاری که از منابع طبیعی تحویل موقت گرفتیم فنس کشی خواهیم کرد تا امکانات اولیه برای مسافران ایجاد کنیم و امیدواریم در همین ماه فرودین زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود. این مسئول گفت: بخشداری منطقه مذکور هم از مراجعه مسافران به این چشمه سورت خبر دادند که البته گلایه مسافران از عدم وجود امکانات هم گزارش شده است.

*گردشگری یک اولویت و راهبرد است

علی باقر نعمتی –مشاور عالی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور- صبح جمعه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه سال 2014 شش هزار و دویست میلیارد دلار گردش در آمدی صنعت گردشگری بوده است، افزود: باید تلاش کرد تا از این سهم درآمدی در راستای توسعه کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه تعداد گردشگران خارجی بنا به آمار سازمان جهانی گردشگری یک میلیارد و 134 میلیون نفر بوده است، افزود: از هر 11 شغل یک نفر در حوزه گردشگری است و این از اهمیت این صنعت در نظام اقتصادی دنیا نشان دارد.

این مسئول با بیان اینکه هر 9 گردشگری که وارد یک کشور می شود یک شغل در آن منطقه ایجاد می شود، گفت: در سال 2014 میزان گردشگر به یک میلیارد و 134 میلیون نفر رسیده است و چیزی که این صنعت را ممتازتر می کند این است که بهترین و بیشترین ارتباط را با توزیع ثروت و عدالت اجتماعی در جامعه دارد.

نعمتی ادامه داد: نقش گردشگری در شناخت فرهنگ ها، مناسبات و احساسات جامعه و اقوام بسیار ویژه است.

این مسئول با بیان اینکه این صنعت نقش مستقیمی با توسعه پایدار دارد، افزود: تخریب محیط زیست مهم ترین چالش جهانی است اما این صنعت ارتباط مستقیمی با حفظ محیط زیست دارد.

نعمتی موضوع گردشگری را یک اولویت و راهبرد دانست و گفت: این موضوع یک تاکتیک نیست و دولت تدبیر و امید هم در این راستا اهتمام جدی دارد.

وی ستاد هماهنگی خدمات سفر و ستاد اجرایی خدمات سفر را در راستای خدمت رسانی به مردم امری جدید عنوان کرد و گفت: پدیده جدید سفرهای نوروزی علت به وجود آمدن این ستاد است.

مشاورمعاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه دولت در سال گذشته این ستاد را تثبت کرده است افزود: ماموریت اصلی ستاد شناسایی مشکلات مربوط به سفر، ارائه راه حل و حل این مشکلات از طریق هماهنگی بین دستگاه های مختلف است.

وی با اشاره به انسجام بهتر ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان های مختلف اظهار داشت: باید نگاه به گردشگری پیوسته و درازمدت باشد تا توسعه این صعنت در شهرستان ها از طریق برنامه ریزی و جلب مشارکت مردم محقق شود.

وی ادامه داد: بدون مشارکت مردم ارائه خدمات بهینه امکان پذیر نخواهد بود و باید تلاش کرد تا حضور مردم از طریق تشکل های غیردولتی در این زمینه فراهم شود.

نعمتی با اشاره به افزایش درآمد از این طریق و توسعه صنعت گردشگری ابراز داشت: در این صورت است که دیگر تعطیلات نوروزی با عنوان سونامی شناخته نمی شود بلکه تبدیل به فرصتی برای ایجاد عدالت اجتماعی خواهد شد.

* تا پنجم فرودین ماه 570 هزار نفر اقامت شب را در روستاها شاهد بودیم

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران- نیز در این جلسه  اظهار داشت: تنها دیروز در راستای اطلاع رسانی بیش از 1100 مطلب بر روی خروجی خبرگزاری و رسانه های مجازی استان رفته است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی مازندران و نگرانی از این بابت که حضور مسافران کمرنگ باشد افزود: حضور مسافران نشان می دهد که مردم ایران مازندران را با تمام سرسبزی ها و بارندگی هایش دوست دارند.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ابراز داشت: آمارها نشان از حضور پررنگ مردم دارد به گونه ای که تا دیروز 10.5 درصد تردد جاده ای در مازندران را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از 28 اسفند تا ششم فروردین ماه چهار میلیون و 883 هزار و 202 نفر اقامت شب را در مازندران داشتیم.

نبیان با بیان اینکه این ارقام بدون در نظر گرفتن ویلاهای شخصی استان است افزود: با لحاظ این آمار و ارقام قطعا تعداد مسافران بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به استقرار کمیته امور دهیاری ها برای اولین بار در ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: تعداد زیادی از گردشگران ما در روستاها ساکن شدند و امسال این اتفاق شایسته رخ داد که بخش اعظمی از مسافران در روستاها ساکن بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان مازندران گفت: تا پنجم فرودین ماه 570 هزار نفر اقامت شب را در روستاها شاهد بودیم.

وی همچنین به تورهای شهری و رایگان در بعضی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: این خدمات به صورت رایگان به مسافران داده می شود که اماکن مختلف فرهنگی ،تاریخی و زیارتی جزو برنامه های این تورها است.

وی با بیان اینکه با تلاش مسئولان راهدار و پلیس راه کاهش آمار تصادفات را در تعطیلات امسال شاهد هستیم، افزود: با حضور به موقع و فعال اعضای هلال احمر استان در مبادی ورودی استان نیز مشکلی نداریم.

نبیان به فعالیت 14 ساعته پلیس راه و راهداری برای بازگشایی محور هراز اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می دانم که از این عزیزان تشکر کنم.

* در غرب استان از گرانی قیمت مرغ گلایه داشتند

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- صبح جمعه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه باید ارزیابی از هر کمیته انجام شود افزود: ارزش هر موضوعی به هماهنگی همه اعضای آن است و باید همه دستگاه ها هماهنگ با هم فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه گلایه های مسافران نیز باید مورد نظر قرار گیرد، گفت: باید دید مسافران چه نیازهایی دارند و همان موضوعات در جلسه های مشترک بین کمیته ها بحث شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با اشاره به بررسی های دقیق و واقع بینانه به این موضوع اظهار داشت: در غرب استان از گرانی قیمت مرغ گلایه داشتند که باید بررسی شود که علت این امر چیست.

وی ادامه داد: ستاد باید همه مسایل استان را رصد کند تا خروجی سفرها ایجاد نشاط بیشتر در جامعه باشد.

فلاح جلودار به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که میزان رضایتمندی جامعه افزایش یابد. وی با بیان اینکه آنالیز آمار و ارقام مربوط به میزان رضایتمندی مردم و همچنین نیازهای روزانه مردم باید مورد نظر قرار گیرد گفت: مشکلات باید احصا شود تا بتوان برای سال آینده این مشکلات را حل کرد.


  • يکشنبه 30 فروردين 1394-13:51

    استاندار محترم کمتا قسمتی به جنگل ها ومراتع هم فکر کنید وسر بزنیدبا این روند تخریب جنگلها ومراتع فکر کنم تا دو یاسه سال آینده در استان باید میوه های استوایی کاشت

    • کم سواد روستاییپاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 11 فروردين 1394-18:10

      ای کاش می توانستیم برای رئیسان و مدیران و مسئولین کشور، همچو مربیان ورزش از کشورهای پیشرفته و گسترش یافته درجه یک جهان، قرار دادهای چند ساله می نوشتیم!!! تا شاید به استانها و شهرها و روستاهای ما با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق و درست، سر و سامانی به این کشور و استانهای آشفته اش دهند!!!

      • مازندران زیباپاسخ به این دیدگاه 3 0
        سه شنبه 11 فروردين 1394-16:53

        آفرین به استاندار, که حقیقت را بیان داشته اند بیاییم با همبستگی و همدلی کوشش نماییم تا الگو باشیم برای پیشرفت مازندران نه عبرت برای سایرین ... با همازوری همدیگر تا مازندرانی آباد و زیبا و نوین

        • سه شنبه 11 فروردين 1394-8:21

          با درود به مردم مازندران و استاندار گرامی::
          باید نسبت به شناخت و ریشه یابی عقب افتادگی و لزوم پیشرفت مازندران دید واقعی و عقلانی داشت؟ چرا ما مردم و مسئولین مازندران وقت و انرژی خود را صرف حاشیه سازی می کنیم.. چرا بذر نفرت را در دلهای یکدیگر میکاریم ... باید واقعیت را پذیرفت که استاندار و فرماندار و نمایندگان مجلس مقام اجرایی نیستند که از آنها درخواست کار و تولید و ایجاد کارخانه و ... داشته باشیم این در حوزه وظیفه قوه مجریه (دولت) می باشد. همه باید مازندران را بصورت کلانشهر و یکپارچه ببینیم چون محدوده شهرها و روستاههای مازندران کاملا بهم پیوسته می باشد غرور بیجا را کنار بگذاریم. خوشبختانه همه مردم مازندران از یک نژاد و زبان هستند باید مردم مازندران را بصورت یک خانواده نگاه کرد. بیاید از استاندار گرامی حمایت کنیم تا او در وظیفه پیشکاری این مردم با دلی گرم و با امید بستر سازی و زمینه سازی پیشرفت این استان لاله خیز و با فرهنگ را با کمک همه ما مردم مازندران فراهم سازد.... * مازندران زیبا و پیشرفته در ایران آباد و زیبا آرزوی ماست *
          نخوانند کسی بر ما آفرین *** چو ویران بود بوم ایران زمین

          • دوشنبه 10 فروردين 1394-9:45

            استاندار مازندران در حال عوض شدن هست الکی شلوغش نکن آقای استاندار...

            • يکشنبه 9 فروردين 1394-19:43

              ایکاش آقای فلاح قبل از نشست کمی با خود فکر میکرد. کمی به آرشیو عملکردهای خود نگاهی می انداخت .البته این را بداند مردم احمق نیستند .بهترین قاضی مردمند

              • مازندران علویان پاسخ به این دیدگاه 3 1
                يکشنبه 9 فروردين 1394-13:57

                آقای استاندار محترم من در خیلی از نشست ها و جلسات شما حضور داشتم ولی متاسفانه شما حتی نتونستید جوابی قانع کننده بدید . در شبکه استانی هم که حضور بغمل اوردید حتی نتونستید حرفاتونو بیان کنید . بابل ساری آمل رامسر و همه شهرهای استان تز خاندان علویان هستنند . این شمایید که جنگ شهرها رو راه میندازید در صورتی که هکه هم استانی های عزیز ناظر هستنند که شما برنامه ایی برای اشتغال جوانان استان نداشته و ندارید ...

                • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 2 0
                  يکشنبه 9 فروردين 1394-10:57

                  واقعااین یک معضل وبدبختیه بزرگیست که دراستان ماهست،وباندبازی وشهربازی ومثل عهدجاهلیت قوم بازی دمارازروزگاراین استان مستعدوپربرکت درآورده،وهمیشه عقب مانده است واگراین4تامسافر هم به این استان نمیادهممون بایدمیرفتیم تهران گدایی!!!خدابهمه عقل داده امانعمت فرصت استفاده ازآن رابهمه مابدهد

                  • يکشنبه 9 فروردين 1394-10:5

                    اقای استاندار در هر خانواده مازندرانی حداقل یک دانشجو یا مدرک لیسانس وجود داره وقتی شب داری می خوابی نگی مردم چیزی نمی فهمند تو می دونی خدای خودت درظرف مدت خدمت شما چه طرح اشتغالزایی شروع شد چندتا پروژه ملی در استان مازندران تعریف شد چندتا مدیر کل ساروی برداشته شد چقدر چوب لای چرخ شهردار جوان ساری گذاشته شد چقدر پول از تهران برای استان گرفته و...

                    • شنبه 8 فروردين 1394-17:21

                      آغازگر جنگ شهرها کسی نیست جز خود استاندار . انتصابها خود گویای تمام جوانب هستند .مردم را سر کار نگذارید. برای تصاحب استانداری دست به دامان همه کس شدید ولی بعد نارو زدید .

                      • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 7 1
                        شنبه 8 فروردين 1394-17:9

                        استاندار محترم به نکته خوبی اشاره کرد در شهرها جنگ شهر ودر روستا سهم خواهی برخی افراد اسیب مهم توسعه شده اند فرماندار سوادکوه بپا خیز وبا قدرت ریشه اربابان را بزن تا مناطق روستای نفس بکشند

                        • سواد کوهی دلاورپاسخ به این دیدگاه 10 4
                          شنبه 8 فروردين 1394-15:12

                          اقای استاندار تمام اختلافات از خودتان شروع شد شما تو این دو سال برای استان چیکار کردید فقط به بابلیها بها میدهید شما برو از خودت شروع کن هر موقع شماها روی کار اومدید مازندرا ن عقب مانده تر شد کدام کارخانه در زمان دولت شما کلنگش زده شد یا جاده ای درست شد درود بر احمدی نزاد

                          • شنبه 8 فروردين 1394-13:23

                            چشي بيه چشي بيه
                            ازاين طرف ميگي ميز براي من جذابيت نداره واز طرف ديگرميگي بايد چند سال بمانم واستاندارمازندران نبايد تعويض شود؟!!
                            ...

                            • نمایشگاه دارپاسخ به این دیدگاه 1 0
                              شنبه 8 فروردين 1394-12:5

                              این همه پول برا نمایش گاه بین المللی مازندران داده شد و نمایشگاه تو ساختمون های غیر نمایشگاه دایر می شه؟

                              • شنبه 8 فروردين 1394-12:1

                                آن چه مشخص است آقای استاندار مشکل و راه کار را می داند؛ پس چرا عملی نمی شود؟ آیا باید نماینده های محترم مجلس همراهی نمایند؟ آیا ائمه جمعه باید بخواهند؟ یا دیگران؟

                                • سرمایه گذار بومیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                  شنبه 8 فروردين 1394-11:54

                                  یعنی مازندران سرمایه گذار نداره که باید آقای استاندار با شرکت های غیربومی تفاهم نامه ببنده؟ چه وقت قانون فروش اوراق مشارکت در استان اجرایی می شه؟

                                  • شنبه 8 فروردين 1394-11:53

                                    همه می گن قانون و قانون مدیریت پسماندها می گه جدا سازی زباله از مبدأ. ولی چه وقت مدیریت معماری استان می خواد با اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند آشتی کنه ال... اعلم!

                                    • شنبه 8 فروردين 1394-7:23

                                      بايد بايد بايد....پس چه موقع انجام شد انجام شد انجام شد
                                      استاندارجان من بايد هاي شما را ازيه نشست كپي پيست كردم لطفا ببينين چرا اينهمه بايد...!!!
                                      برای بررسی قیمت های اجناس در شهرستان باید به سرعت بررسی شود تا در تمام استان شاهد ثبات قیمت باشیم.
                                      باید هم فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد باید بخش خصوصی تقویت شود.
                                      باید با سامان دهی تورهای گردشگری مردم را با این فرهنگ بومی و محلی آشنا کرد
                                      باید تلاش کرد که با همدلی و همکاری استان در مسیر پیشرفت پیش رود
                                      باید ارزیابی از هر کمیته انجام شود ارزش هر موضوعی به هماهنگی همه اعضای آن است
                                      باید همه دستگاه ها هماهنگ با هم فعالیت کنند.
                                      باید همه مسایل استان را رصد کند تا خروجی سفرها ایجاد نشاط بیشتر در جامعه باشدباید تلاش کنیم که میزان رضایتمندی جامعه افزایش یابد.
                                      آنالیز آمار و ارقام مربوط به میزان ضایتمندی مردم و همچنین نیازهای روزانه مردم باید مورد نظر قرار گیرد


                                      ©2013 APG.ir