تعداد بازدید: 3494

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 30 آبان 1384-0:0

داروسازان در تعطيلات!

حدود ‪ ۱۰۰‬نفر از دانشجويان دانشكده داروسازي ساري امروزمقابل اين دانشكده تجمع كرده و سر كلاس‌هاي درس حاضر نشدند.


تجمع اين دانشجويان در اعتراض به آنچه كه از آن "دادن مجوز قانوني به پزشكان براي تاسيس داروخانه در مناطق محروم" ياد مي‌شد ،انجام گرفت.

نماينده اين دانشجويان  گفت: كلاس‌هاي درس راتعطيل كرديم تا مخالفت خود را با اين مصوبه اعلام كنيم.

"محمدعلي علي‌محمدي" افزود: اين مشكل از سال ‪ ۱۳۳۴‬كه قانون اجازه تاسيس داروخانه را محدود به پزشكان داروساز نكرد تا الان وجود دارد.

وي اظهار داشت: وزارت بهداشت در چند سال گذشته آيين‌نامه‌اي را تدوين كرد كه تسهيلات فقط به پزشكان داروساز اعطا شود و كار افراد غيرحرفه‌اي (پراتيك) توسط اين آيين‌نامه محدود شد اما تابستان امسال اين آيين نامه ملغي شد.

وي خاطرنشان كرد: مجلس هفتم چندي پيش قانوني را تصويب كرد كه تاسيس داروخانه منوط به داشتن مدرك داروسازي است اما اين قانون تاسيس داروخانه را براي پزشكان در مناطق محروم بلامانع دانسته است.

علي محمدي يادآور شد: با تصويب اين مصوبه راه قانوني براي سوء استفاده كنندگان از تاسيس داروخانه ايجاد شده و لازم است درخصوص اين مصوبه بازنگري شود.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ‪ ۲۴‬مهرماه سال جاري به‌يك فوريت طرحي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي آن تاسيس داروخانه منوط به داشتن مدرك تحصيلي مربوطه و اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت و تابع مقررات مربوط به آن است.

اين طرح يك فوريتي با عنوان اصلاح ماده يك قانون مربوط به مقررات امور پزشكي، دارويي و مواد خوراكي و آشاميدني مصوب ‪ ۱۳۴۴‬و الحاق يك تبصره‌به آن درجلسه علني مجلس مطرح شد و با ‪ ۱۲۲‬راي مثبت به تصويب رسيد.

در صورت تصويب نهايي شدن اين طرح، درمناطق محروم كه متقاضي با شرايط ياد شده وجود نداشته‌باشد، بانظر وزارت بهداشت مي‌توان مجوز تاسيس داروخانه را به پزشك غيرداروساز داد.(irna)



    ©2013 APG.ir