تعداد بازدید: 3473

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 13 فروردين 1394-17:36

دبير ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران:

كيفيت سفر بالا رفت

گزارش روز پنج شنبه ستاد خدمات سفر استان/دلاور بزرگ نیا: امسال كمتر شاهد برپاشدن چادرهاي مسافراتي در كنار خيابان ها و معابر بوديم و اين به معنا بالارفتن كيفيت سفر در مازندران است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: دلاور بزرگ نيا-مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران-پيش از ظهر امروز درجمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرايي خدمات سفر با اشاره به بهبود كيفيت سفرها در مازندران ابراز داشت: امسال از سفرهاي بدون برنامه خبري نبود و كيفيت سفر بالا رفته است.

مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران با بيان اينكه ارتقاي فرهنگ گردشگري در استان شكل گرفته است، افزود: اين موضوع با تامين محل اقامت و برنامه ريزي درست مسافران انجام شده است.

وي با بيان اينكه ظرفيت اقامت گاه هاي ما به ويژه در دور دوم سفر تا 100 هزار نفر شب اقامت افزايش يافت گفت: نه تنها اقامت گاه هاي تحت مديريت سازمان، شهرداري ها و ستادهاي شهرستاني ما نيز مجبور شدند ظرفيت هاي اقامتي خود را افزايش دهند.

بزرگ نيا ظرفيت اقامت گاه هاي استان را 740 هزار نفر شب اقامت عنوان كرد و گفت: در شب اول دور دوم سفرهاي نوروزي اين رقم به 940 هزار نفر شب اقامت افزايش يافت كه جهش 200 هزار نفري را شاهد بوديم.

وي با اشاره به شرايط آب و هوايي استان مازندران و كشور اظهار داشت: اين موضوع باعث شد كه مسافرت هايي كه به صورت لحظه اي و با هدف گشت زدن در منطقه انجام مي شد، كاهش يابد.

دبير ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران گفت: امسال كمتر شاهد برپاشدن چادرهاي مسافراتي در كنار خيابان ها و معابر بوديم و اين به معنا بالارفتن كيفيت سفر در مازندران است.

اين مسئول علت اصلي محقق شدن اين هدف را سماجت ستاد اجرايي خدمات سفر و پيگيري جامعه هتل داران دانست و گفت: يك اقدام جدي از سوي هتل داران براي تبليغات مشخص در تنوع سفر و يا حتي علاقه مندي به نزول نرخ ها مشاهده نشد و اين امر صرفاً مستلزم همت نيروهاي ستادي و هماهنگي سياست هاي اجرايي بوده است.

بزرگ نيا به دخالت سازمان در نرخ كرايه هتل ها هم اشاره كرد و گفت: اگر هتل ها استاندارد سازي شوند اصلا در نرخ ها دخالتي نداريم اما نمي توان به بهانه استاندارد بودن هتل هزينه هتل استاندارد را از مسافر دريافت كرد.

وي نياز مسافران و گردشگران داخلي را به هتل هاي كم ستاره عنوان كرد و گفت: در خصوص گردشگران خارجي بايد استان مجهز به ساخت هتل هاي چهار ستاره و پنج ستاره شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به دو پروژه در دست بررسي در بابلسر و نمك آبرود اظهار داشت: علي رغم تاييد كليه نقشه ها و مراحل قانوني از سوي سازمان، استان متاسفانه پيگيري لازم از سوي صندوق توسعه ملي نشده است.

وي با بيان اينكه اگر اصول در رعايت عدالت رعايت شود سهم مازندران از تسهيلات صندوق توسعه ملي بسيار زياد است، افزود: اين استان به دليل موقعيت گردشگري خوبي كه دارد ميزبان سرمايه گذاراني است كه با رغبت و علاقه به استان آمدند و در حال بسترسازي زيرساخت هاي لازم هستند.

وي ادامه داد: درست است كه گردشگري همه مكاني، شعار و تبليغات خوبي است و بايد مورد توجه قرار گيرد، اما ما بايد به دنبال افزايش ميزان رضايت مندي مردم باشيم و كيفيت خدمات رساني را افزايش دهيم تا سهم خود از ميزان پذيرش گردشگر را حفظ كنيم.

بزرگ نيا گفت: با به وجود آمدن چنين وضعيتي بايد تلاش كنيم كه جاذبه هاي كمتر شناخته شده و ناشناخته به مردم معرفی و جاذبه هاي دست ساخت نيز با قابليت بهره مندي بيشتري به مردم معرفي شود تا با انجام اين كار شاهد افزايش روند پذيرش مسافر در مناطق مختلف استان باشيم.

*65 میلیون لیتر بنزین مصرفی در نوروز

سیدمحمد محمدی تاکامی-مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران- پیش‌ازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کمیته شهرداری‌ها مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر، متشکل از 58 شهرداری و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز مشکل خاصی در استان مشاهده نشده است، افزود: همه آتش‌نشانی‌ها در شهرداری‌های استان مستقر هستند و ترافیک در شهرها هم روان است و با همکاری نیروی انتظامی کنترل خوبی در شهرها داریم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه تا 11 فروردین 108 هزار مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا شدند، تصریح کرد: بیشترین تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط راه‌آهن در روز هفتم فروردین بود.

وی با اشاره به 65 میلیون لیتر بنزین مصرفی در این ایام، ادامه داد: بیشترین بنزین در روز هشتم فروردین به میزان 5.5 میلیون لیتر مصرف شد.

محمدی با بیان اینکه از آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر، 11 میلیون کیلوگرم سی.ان.جی توزیع کردیم که بیشترین مصرف در 27 اسفند و معادل 893 هزار کیلوگرم بود، بیان کرد: شش میلیون لیتر نفت سفید و 26 میلیون لیتر هم نفت گاز در این ایام توزیع کردیم.

مسئول کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت 17 هزار نفر ساعت گشت راهداری، افزود: 1900 کیلومتر جاده‌های مازندران هم پاکسازی زباله داشتیم.

محمدی با بیان اینکه پنج هزار و 600 مترمکعب ریزش‌برداری سنگ و آوار داشتیم، خاطرنشان کرد: بیشترین آواربرداری مربوط به روز 29 اسفند با 1600 مترمکعب در جاده هراز است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه در این مدت از حدود 500 ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری کردیم، گفت: در این ایام میزان زباله به هشت برابر زمان معمولی افزایش می‌یابد و لزوم توجه ملی به شهرهای مازندران وجود دارد.

وي از توزيع 155 تن گوشت قرمز،562 تن گوشت مرغ در بازار خبر داد و گفت: 374 تن سيب و 372 تن پرتقال نيز در شهرهاي مختلف استان توزيع شده است.

محمدي تاكامي با بيان اينكه تاكنون 16 هزار خودرو وارد پارك هاي استان شده اند افزود: در مجموع 700 هزار نفر در پارك هاي درون شهري مازندران از خدمات شهري بهره مند شدند.

اين مسئول از 34 هزار و 500 چادر كمپ موقت در شهرهاي مختلف خبر داد و گفت: تاكنون 132 هزار نفر در اين چادرها مستقر و اسكان داده شدند.

وي ادامه داد: از كمپ هاي شهرداري هاي استان نيز بيش از 340 هزار نفر استفاده كردند.

محمدي ابراز داشت: 2200 پايگاه اطلاع رساني در 58 مبادي ورودي شهرها و پارك هاي شهرداري ها مستقر و به مسافران خدمات ارائه كردند.



    ©2013 APG.ir