تعداد بازدید: 3068

توصیه به دیگران 1

جمعه 14 فروردين 1394-16:30

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری:

استقبال گرم از مذاکره کننده ها/ فضای جامعه را متشنج نکنید

امام جمعه میاندورود: متاسفم برای کسانی که عده اي هنوز تيم مذاكره كننده به كشور نرسيده، دعوا و درگيري راه انداختند/ افراد و گروه ها ذهن و فضاي جامعه را متشنج نكنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مياندورود به روز 20 فروردين و سالروز قطع رابطه سیاسی ايران و امريكا اظهار داشت: در آن دوره رابطه با امريكا يك نوع افتخار بود.

وي با اشاره به نقش امام در فراري دادن امريكا افزود: اين قطع ارتباط را خود امريكا انجام داد، چرا كه فكر مي كردند با اينكار ايران دست به سمت امريكا دراز خواهد كرد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه با قطع اين ارتباط كشور هر روز پيشرفته تر شد و توفيقات بيشتري حاصل شد، گفت: كشور به جايي رسيده است كه امريكا و استكبار جهاني هرگز فكر اين استقلال و عزت را نمي كردند.

وي با اشاره به روز ملي فناوري هسته اي و مذاكرات هسته اي نيز اظهار داشت: تمام مشكلات ما از زماني آغاز شد كه پرونده هسته اي ما به شوراي امنيت رفت.

امام جمعه مياندورود به سياسي شدن اين كار در شوراي امنيت اشاره كرد و گفت: قبل از سياسي شدن بحث هاي فني قابل حل و مذاكره بود اما زماني كه سياسي شد حل و فصل موضوع نشستن، مذاكره و گفتگو بسيار سخت جلوه كرد.

وي ادامه داد: در تمام 12 سالي كه ايران با چنگ و دندان مبارزه مي كرد به دليل سياسي بودن آن پيشرفتي در پي نداشت.

* قرار نيست در اين مذاكرات فقط ايران حرف بزند

  حجت الاسلام رسولي با اشاره به اينكه ما از مذاكرات هسته اي به دنبال توافق برد-برد هستيم اظهار داشت: هنوز توافق انجام نشده است و توافق نهايي در 10 تيرماه آينده است.

وي گفت: مذاكرات به جاهاي خوبي رسيده و بيانيه اي در اين زمينه صادر شده است.

امام جمعه مياندورود با تاكيد بر اينكه فعاليت هسته اي كشور، صلح آميز است، افزود: در تمام اين مدت به دنبال اين بوديم كه به جامعه جهاني ثابت كنيم فعاليت هاي ما صلح آميز است.

وي با بيان اينكه اگر فعاليت هاي ما صلح آميز است نبايد از محدوديت ها هراسي داشته باشيم گفت:مذاكره به همين معنا است كه يك قدم ما برداريم و يك قدم هم آنها بردارند.

حجت الاسلام رسولي گفت: قرار نيست در اين مذاكرات فقط ايران حرف بزند و شش كشور به ظاهر قدرتمند جهان هيچ حرفي نزنند و هيچ اقدامي نكنند.

وي ابراز داشت: برد-برد به معناي اين است كه چيزي ما به دست بياوريم و آن ها هم دغدغه اشان رفع شود.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه ما بايد تعهد كنيم كه فعاليت ها منجر به ساخت سلاح هسته اي نشود افزود: در عين حال صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي هم در جامعه بين المللي تاييد شود.

وي ادامه داد:صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي در كشور تاييد شده است اما زماني نياز است تا اين باور در جامعه غرب و كشورهاي طرف مذاكره تقويت شود.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه به دنبال ادامه فعاليت هاي هسته اي و غني سازي در داخل كشور بوديم و اين امر محقق شده است گفت:البته براي اينكه بحث سلاح هسته اي منتفي شود، محدوديت هايي را بايد بپذيريم كه جامعه جهاني متقاعد به اين امر شود.

وي گفت: جامعه جهاني هم تعهد كرده است كه تمام تحريم ها را لغو كند.

امام جمعه مياندورود به همكاري جامعه جهاني در موضوع فعاليت هاي هسته اي با ايران اشاره كرد و گفت: در بحث هسته اي دسترسي ايران به بازار جهاني نيز بسيار آسان خواهد شد.

حجت الاسلام رسولي به محدود شدن سانتريفيوژها از 18 هزاربه 6هزار سانتريفيوژ اشاره كرد و گفت: ابر اساس همين بيانيه هيچ يكي از تاسيسات و فعاليت هاي هسته اي متوقف، تعطيل و يا تعليق نمي شود.

وي با بيان اينكه در صورت تخلف و نقض تعهدات از سوي هر يكي از طرفين مذاكره ساز و كار و راه بازگشت پيش بيني شده است، افزود: بعد از اينكه بيانيه مطبوعاتي قرائت شد تحليل هاي متفاوتي ارائه شده است و اين طبيعي است.

امام جمعه مياندورود با اشاره به سخت بودن كاهش و تقليل تعداد سانتريفيوژها براي ايران اظهار داشت: اگر قرار است با جامعه جهاني تعامل كنيم بايد اين موضوع را بپذيريم چرا كه بايد فشار از روي دوش مردم برداشته شود.

*متاسفم برای کسانی که فحش و ناسزا گفتند

وي به شعار مقام معظم رهبري در راستاي همدلي و همزباني ملت و دولت اشاره كرد و گفت: بنده متاسفم براي گروه ها، احزاب و كساني كه هنوز تيم مذاكره كننده به ايران نرسيده است، هم مواضع سخت و بدبينانه گرفتند و هم فحش و ناسزا گفتند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه واقعا جاي تعجب است كه هنوز در ابتداي سال هستيم و هنوز هم كاري انجام نشده است اين چنين هجمه عليه دولت شروع شده است افزود: هنوز سه ماه ديگر به پايان دادن به اين امر باقي مانده است اما عده اي هنوز تيم مذاكره كننده به كشور نرسيدند دعوا و درگيري راه انداختند.

وي ادامه داد: البته عده اي هم آمدند و جشن و پايكوبي راه انداختند، اين هم درست نيست، چرا كه هنوز به جايي نرسيديم.

حجت الاسلام رسولي با اشاره به اينكه راهكار پيدا شده و اين جاي خوشحالي است، افزود: بايد هشدار داد و انتقاد كرد چرا كه همه مردم دغدغه دارند اما شعار همدلي همزباني دولت و ملت چه شده است؟

وي افزود: در كشور يك نفر داريم كه حرف اول و آخر را مي زند، بنابراین چرا بايد قبل از آخوند به منبر رفت؟ حضرت آقا حضور دارند و وظيفه ما گوش به فرمان بودن رهبري است.

امام جمعه مياندورود گفت: اگر حضرت آقا نپذيرند بعد از آن همه ملت يك دست خواهند شد، اما يك مذاكره سخت و نفس گير انجام شده است و بايد با آغوش باز از اين سربازان نظام استقبال شود.

وي گفت: از همه احزاب و گروه ها مي خواهيم كه كمي با دقت بيشتري به موضوع نگاه كنند و هنوز كاري انجام نشده ذهن و فضاي جامعه را متشنج نكنند.


  • دوشنبه 17 فروردين 1394-19:23

    درود خدا بر این روحانی شجاع .ایشان وامام جمعه جویبار در بین روحانیان مازندران الحق که از دولت منتخب مردم دفاع جانانه میکنند.برایشان آرزوی توفیق روز افزون داریم

    • يکشنبه 16 فروردين 1394-14:7

      قبل از سياسي شدن بحث هاي فني قابل حل و مذاكره بود اما زماني كه سياسي شد حل و فصل موضوع نشستن، مذاكره و گفتگو بسيار سخت جلوه كرد.
      اقای رسولی عزیز ،برادر بزرگوار بحث هسته ای کاملا سیاسی بود نه فنی

      • يکشنبه 16 فروردين 1394-14:5

        "تمام مشكلات ما از زماني آغاز شد كه پرونده هسته اي ما به شوراي امنيت رفت"...
        مملکت گل و بلبل بود و ما برتنرین کشور دنیا از لحاظ اقتصادی و رفاهی بودیم که ناگهان پرونده رفت به شورای امنیت...
        (هرچند برادران اصلاح طلب سایت طبق سابقه نظرهایی که خوششان نیاید پخش نمیکنند اما ما به سایتشان احترام گذاشته و به مطالبشان نقد مینویسیم)


        ©2013 APG.ir