تعداد بازدید: 4054

توصیه به دیگران 5

جمعه 14 فروردين 1394-20:12

در گفتگوی مازندنومه با چهره های سیاسی مطرح شد:

تخریب مذاکره کنندگان ممنوع/مردم به دولت تدبیر، امید دارند

جشن هسته ای دولت تدبیر و امید/ گفت وگوهای اختصاصی با علیرضایونسی رستمی+ مهدی محمدی+ محمد دامادی+ سیدهادی حسینی درباره پیروزی هسته ای ایران


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: علیرضا یونسی - معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران - در مورد دستاورد و پیروزی اخیر هسته ای تیم دولت، در گفت وگو با ما با بیان اینکه قدرت های سلطه گر جهان در گذشته برای آنکه مردم ایران را از حقوق هسته ای برخوردار نکنند و به تسلیم بکشانند، قطع نامه های متعددی علیه کشور صادر کردند، گفت: 6 قطع نامه در دولت گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فشار بر مردم و به تسلیم رساندن ایران صادر شد که غربی ها از آن به زعم خود تحت عنوان فشار های کمر شکن وتحریم های فزاینده یاد می کردند.

وی با اشاره به آن که آنها توسط بازرسان نامشروع خود قصد معرفی ایران به عنوان کشور شرارت را داشتند، اظهار کرد: از آنجا که غده سرطانی اسراییل منافع دنیای غرب را تامین می کرد می توانست انرژی هسته ای داشته باشد و حتی از کشورهایی که می گفتند ایران محور شرارت است و نباید انرژی هسته ای داشته باشد، با این غده سرطانی کاری نداشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: در سایه حمایت رهبری، پذیرش اندیشه های رییس محترم جمهوری و روی کار آمدن دولتی که به زعم کارشناسان با تایید مردم بهترین دولت از نظر تجربه وکاردانی است، غرب پای میز مذاکره برگشت.

یونسی با بیان اینکه غرب امروز از سر ناچاری پذیرفت که مردم ایران باید از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند، خاطر نشان کرد: در بیانیه ای که قرائت شد قدرت های دنیا پذیرفتند در حوزه بومی سازی شده انرژی هسته ای به ایران کمک کنند، پذیرفت مراکز بازپروری انرژی هسته ای به کار خود ادامه دهد و پذیرفت آن چیزی را که جوسازی می کردند، برقرار کنند.

این مسئول ادامه داد : از دیگر مواردی که دشمن در این مذاکرات پذیرفت آن بود که در صحبت های کری و اوباما مطرح شد حتی با بمباران هم توان انرژی هسته ای ایران نابود نمی شود وغرب راهی جز اصلاح تفکر خود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان این که با لطف خداوند مهربان با پایداری جبهه جنگ نرم، ظریف، صالحی و هیئت مذاکره کننده ایرانی اختلاف در هیئت مذاکره کننده آمریکا ایجاد شد، گفت: این اختلاف در انان به حدی بود که برخی سناتورهای آمریکا آن را بروز دادند و حتی اختلافاتی هم میان رژیم نامشروع اسرائیل وآمریکا بروز پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سایه صداقت، ایمان و رهنمودهای رهبری توانایی دولت تدبیر وامید وتیم کارشناسی سبب شد تا در این دوره از مذاکرات وزاری خارجه پای میز بنشینند، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولتی برخاسته از طرح، تدبیر وخواست مردم مذاکرات به سمتی پیش رفت که کشورهای 5+1 در بالاتر سطوح مسئولان ارشد وزارت خارجه پای میز مذاکرات نشستند و از انجا که در گذشته این اتفاق رخ نمی داد این قدرت و تدبیر دولت مردان را مشخص می کند.

یونسی با بیان اینکه شش قطع نامه از اتحادیه اروپا وسازمان ملل برای اعمال فشار بر مردم صادر شده بود، افزود: در قطع نامه ها دشمن به تعلیق و متوقف شدن کامل نیروگاه های هسته ای و حق هسته ای ایران، عدم فروش نفت، فروش نفت تنها به پنج کشور و دریافت نکردن پول (تنها می تواند در ازای فروش نفت به این پنج کشور کالا ببرد آن هم نه همه ی کالا ها را)، حوزه خرید و واردات مربوط به صنایع نفت در اختیار ایران نباشد،و حق جابجایی پول نقد ندارد اشاره شده بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به انکه بالاترین در آمد در چندین دهه گذشته مربوط به دولت قبل بود، اظهار کرد: علی رغم آنکه قیمت نفت در دولت گذشته به بالاترین حد خود رسیده بود و بالاترین در آمد مربوط به آن دولت بود، تورم کشور افزایش و ارزش پول ما نسبت به ارزهای دیگر کشورها کاهش یافت.

این مسئول با بیان اینکه قیمت نفت در این دولت به پایین ترین حد خود زیر 50 دلار رسید، خاطر نشان کرد: علی رغم این موضوع امروز می بینیم آرامش وآسایش به مردم برگشته است و تمام افراد سودجویی که در انبارهای خود به دنبال احتکار بودند ناچار شدند انبارهای خود را باز کنند.

یونسی با اشاره به این که مردم به دولت مردان و دولت تدبیر، امید دارند و بیانیه اخیر یک پیروزی ارزشمند برای کشورمان به ارمغان آورد، گفت: اگرچه هنوز تا ده تیر و قطعی و رسمی شدن مذاکرات، در ابتدای راه هستیم اما تمام کسانی که انسان های منصفی هستند به این حقیقت اعتراف دارند که دولت تدبیر و امید با برخورد عادلانه و مدبرانه توانست حقانیت خود را نزد 6 قدرت جهانی به اثبات برساند و این سبب شد آنها در برابر حقانیت ایران سر تسلیم فرود آوردند.

*باید حقوق ملت پیگیری و تبیین شود

 مهدی محمدی - فرماندار قائمشهر- در گفت وگو با خبرنگار مازندنومه در خصوص مذاکرات هسته ای صورت گرفته و جشن هسته ای مردم گفت: تیم مذاکره کننده ایران بر اساس آن چیزی که لازم وحقوق مردم ایران بود با لطف رهبری و حمایت ایشان موفق به یک توفیق و پیروزی بزرگ شد.

وی با بیان اینکه در گذشته دشمن راضی نبود حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد، اظهار کرد: الحمدالله با صدور بیانیه اخیر می بینیم به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران اتفاق افتاد که این یک حرکت بزرگ و پیروزی عظیم است.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه با صدور این بیانیه از سوی (5+1) اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و غرب حقوق هسته ای ملت به رسمیت شناخته می شود، افزود: باید این حقوق ملت پیگیری و تبیین شود.

محمدی با اشاره به آنکه مذاکرات هسته ای آزمون الهی مسئولان به نمایندگی از ملت ایران بود، خاطر نشان کرد: مقاومت و ایستادگی مردم ایران سبب شد تیم مذاکره کننده با سربلندی از مرحله نهایی بیرون بیاید.

* زمان توجه دولت به توسعه درون زا فرا رسیده است

محمد دامادی -نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی- در گفت وگو با ما با بیان اینکه حمایت رهبری از تیم هسته ای گره گشا بود، گفت: با توجه به آنکه دولت همه تخم مرغ های خود را در سبد سیاست خارجی قرارداده بود، حتی توسط دلسوز ترین منتقدان خود هم تحت فشار بود، چون ممکن بود در صورتی که توافق حاصل نشود با توجه به آنکه زمین سوخته را تحویل گرفته بود هرگونه مشکلی بهای گزافی برای دولت داشت.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر وامید مطمئن و امیدوار پای میز مذاکره رفت، خاطر نشان کرد: بخشی از این اطمینان حاصل تجربه ی بالای تیم مذاکره کننده بود که هم بر زبان خارجی ،هم بر گفتمان رایج واصول بازی مسلط بود. نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس با بیان اینکه امروز با ایران پسا مذاکرات روبرو هستیم، اظهار کرد: دولت تدبیر وامید می تواند به خاطر کارهای درستی که انجام می دهد چه از شرایط رویکار آمدن ، چه در موقعیت سیاسی وشکستن قفل تحریم با کلید مذاکرات در تاریخ کشور ماندگار شود.

دامادی با بیان اینکه امروز پس از آنکه قفل سیاست خارجی باز شد با توسعه برون زا در ابعاد داخلی مواجه هستیم، گفت: در ابعاد داخلی زمان توجه دولت به توسعه درون زا فرا رسیده است .

نماینده مردم ساری ومیاندرود با بیان اینکه قصد من حمایت بی دلیل از دولت نیست، اظهار کرد: حقانیت دولت یازدهم، هم اندیشی وهم نوایی دولت ونظام چیزی نیست که بتوان کتمان کرد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مسئله و مطالبه مردم ایران پس از مذکرات هم نوایی وهم افزایی است، خاطر نشان کرد: مردم خواهان آن هستند تا ببیند این هم افزایی وهم نوایی در حوزه توسعه وگره گشایی مشکلات تا کجا پیش خواهد رفت.

دامادی با بیان اینکه دولت پس از 18 ماه مذاکره موفق به بازگشایی قفل مذاکرات شد، گفت: طبق فرمایش های آیت الله هاشمی رفسنجانی این دولت مظلوم ترین دولت هاست و نیاز به حمایت وبسیج عمومی در همه ابعاد دارد.

نماینده مردم ساری ومیاندرود با بیان اینکه هم نوایی ملت، دولت وتیم مذاکره کننده در عرصه خارجی تاکتیکی سیاسی بود، اظهار کرد: مردم تا امروز خواهان حل مشکلات ایران در مذاکرات هسته ای بودند و از امروز زمان مقابله و ورود به حوزه رانت خواری، فساد اقتصادی است که ناشی از تحریم هاست و امیدوارم دولت در این عرصه هم موفق عمل کند.

*دولت تدبیر خائن به ملت نیست

سید هادی حسینی -نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی- در گفت وگو با ما با بیان اینکه توافق هسته ای دستاورد خوبی است که حاصل مقاومت مردم ایران است، اظهار کرد: این دستاورد با تلاش تیم مذاکره کننده ودر سایه هدایت رهبری روی داده است.

وی در خصوص عده ای که قصد تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره مذاکره کنندگان را دارند، گفت: بنده که نماینده مردم هستم هرگز حق ندارم در خصوص مذاکرات مردم ایران خلاف واقع را بگویم چرا که مذاکرات در شرایطی مورد پذیرش قرار گرفت که همه ارکان نظام رهبری، ملت، دولت و مجلس بر آن نظارت دارند.

نماینده مردم قائمشهر وسوادکوه با بیان اینکه همه باید هم دل وهم زبان باشند، افزود: تمام کسانی که ساز مخالف را با مذاکرات می زنند، صبر کنند چرا که ما اطمینان لازم را به این دولت داریم و می دانیم آنها خائن به ملت نیستند، مذاکرات بر اساس تشخیص دولت و ملت است و آنها حق تخریب ندارند.


  • سه شنبه 18 فروردين 1394-11:37

    من كه به اين توافق اميدوار نيستم. چرا برخي افرادي كه ادعاي آزادي بيان دارند در مقابل انتقاد نمايندگان از توافق برچسب هاي مختلف مي زنند. بهرحال همه براي خود نظري دارند كه قابل احترام مي باشد. ولي اين نمايندگاني كه در اينجا حرف زدند همواره براساس مقتضيات زمان تغيير چهره داده اند كه بدتر از اين توافق مي باشد..

    • شنبه 15 فروردين 1394-10:7

      دولت تدبیروامید،امیدهارادرقلب مردم خوب وصبورایران زنده کرد.عیدی خوبی درآغاز سال نوگرفتیم.دست مریزاد

      • شنبه 15 فروردين 1394-9:18

        دست دکتر ظریف و سایر اعضای تیم درد نکنه که کشور را از فلاکت و بدبختی و جنگ نجات دادند. ظریف امیرکبیر زمانه است

        • شنبه 15 فروردين 1394-8:34

          این پیروزی مبارک. اونجای دلواپس ها بدجور داره می سوزه


          ©2013 APG.ir