تعداد بازدید: 3956

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 19 فروردين 1394-15:28

حسین نوش آبادی:

تعطیلی کنسرت ها حرکت خوبی نیست/عده ای کاسه داغ تر از آش نشوند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد: موسیقی یکی از ابزارهای ایجاد نشاط و شادی در بین مردم است و نباید با آن مخالفت کرد/حوزه فرهنگ و هنر باید به دور از نگاه های امنیتی و سیاسی باشد/ما در انتخابات خانه مطبوعات دخالت نمی کنیم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: حسین نوش آبادی- معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد اسلامی- در جمع خبرنگارن در خصوص رویکرد وزارت ارشاد در زمینه موسیقی و همچنین رویکرد متفاوت در مناطق مختلف کشور نسبت به برگزاری کنسرت ها اظهار داشت: هنر موسیقی جرو هنرهای ارزشمند فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است و ما آن را ابزار کارآمدی برای انتقال پیام و فرهنگ می دانیم.

وی با بیان اینکه موسیقی مبتذل جایی در فرهنگ ایرانی ندارد افزود: به همین دلیل ما از ظرفیت های بخش غیر دولتی برای گسترش و ترویج این هنر بهره می گیریم.

معاون وزیرارشاد با بیان اینکه هنر موسیقی با مشارکت و استقبال مردمی همراه است، گفت: موسیقی جزو هنرهای زودبازده است که چرخه اقتصادی آن در کشور فعال است به همین دلیل برای ترویج آن از منابع دولتی استفاده نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با برخوردهای سلیقه ای و شخصی در این زمینه مخالف هستیم افزود: بعضی از افراد، به دلیل نوع نگاه شخصی به این مقوله ، موسیقی را به عنوان مانع اجرای برنامه های سازنده می دانند.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته شاهد تعطیلی بعضی از کنسرت های موسیقی در بعضی از نقاط کشور بودیم، گفت: این حرکت خوبی نبود و بازتاب منفی در بین مردم داشته است، بنابر این مسئولان باید تلاش کنند تا واقع بینانه در این زمینه اقدام کنند و با حرکت های خود سیاست های دولت را زیر سوال نبرند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موسیقی و هنرهای کشور تابع سیاست های کلی وزارت ارشاد و اسناد بالادستی است و ما به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگ و هنر، در چارچوب مقررات و ضوابط و رعایت موازین شرعی و در نظر گرفتن حساسیت های دینی در زمینه گسترش فرهنگ موسیقی عمل می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عده ای کاسه داغ تر از آش نشوند، افزود: موسیقی کشور ما یکی از سازنده ترین و سالم ترین موسیقی هیا جهان است و نباید بی جهت در برابر نشر موسیقی های سالم و منطبق بر فرهنگ اسلامی ایستاد و مخالفت کرد.

نوش آبادی با بیان اینکه نباید در برابر شادی و نشاط مردم موضع گیری کنیم گفت: موسیقی یکی از ابزارهای ایجاد نشاط و شادی در بین مردم است و نباید با آن مخالفت کرد.

*حتما پیگیری می کنم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد اسلامی به سه سوال خبرنگار مازندنومه پاسخ گفت. وی در پاسخ به این سوال که مشاهده شده در بعضی ازمراکز نگاه امنیتی و پلیسی به موضوع فرهنگ و هنر وجود دارد، سیاست وزارت ارشاد در این خصوص چیست، اظهار داشت: ما از ابتدا سعی کردیم مسایل فرهنگی را از مسایل امنیتی جدا بدانیم.

نوش آبادی با بیان اینکه تلاش کردیم فضای فرهنگی کشور امنیتی نباشد، مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که نیاز به حضور نیروهای امنیتی باشد افزود: حوزه فرهنگ و هنر باید به دور از نگاه های امنیتی و سیاسی باشد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه برای اجرای برنامه های هنری مخصوصا کنسرت ها را با همکاری شورای تامین اجرایی می کنیم گفت: شورای تامین متشکل از نیروهای امنیتی، سیاسی، اجرایی و قضایی است که وقتی همه این افراد در جلسه ای حضور دارند قطعا مسایل مختلف در نظر گرفته و رعایت می شود.

وی ابراز داشت: البته این به معنای آن نیست که ما در ابتدا در خصوص برنامه های هنری خود نظر مقامات امنیتی را جلب کنیم بلکه مقامات امنیتی بیشتر به مسایل امنیتی محیطی و محلی توجه می کنند.

نوش آبادی در خصوص این سوال که اداره کل کتابخانه های مازندران بیش از یکسال است که با سرپرست اداره می شود و تکلیف در این حوزه مشخص نیست، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی در توسعه فرهنگ، توسعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها تاثیر بسیار بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند، افزود: ما به دنبال تقویت این موضوع هستیم و با اینکار هم مدیران شهرستانی و هم تجهیزات مراکز کتابخانه ها در دستور کار قرار دارد.

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد اسلامی ابراز داشت: در خصوص موضوع خاصی که شما مطرح کردید اگر واقعا بیش از یکسال است که این اتفاق افتاده است، بنده حتما پیگیری می کنم که این مشکل حل شود.

وی همچنین درپاسخ به سوال دیگر مازندنومه در خصوص موضع وزارت ارشاد در اتفاقات به وجود آمده در فرودگاه جده عربستان اظهار داشت: ما بارها به دولت عربستان تذکر دادیم که از برخوردهای غیرسازنده، سخیف و تحقیر آمیز پرهیزکنند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قطعا این کارها بر روی روابط فرهنگی ما تاثیر خواهد گذاشت اما متاسفانه شاهد این رفتارهای نسنجیده و غیرعقلایی هستیم.

وی ادامه داد: سیاست های تنظیم روابط ما با کشورها بر عهده وزارت خارجه است و ما تابع سیاست های کلی نظام هستیم اما ما همواره رابطه فرهنگی خود با کشورهای همسایه را در اولویت قرار دادیم و سعی می کنیم مقابله به مثل نکنیم.

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد اسلامی ابراز داشت: ما همواره نصیحت می کنیم چرا که دوست نداریم سیاست های فرهنگی و دینی ما مخدوش شود و بر روی اعزام حجاج تاثیر بگذارد.

وی گفت: ضمن اینکه پیگیر موضوع هستیم اما امیدوارم تاثیر منفی بر روی روابط ما نگذارد.

نوش آبادی در خصوص انتخابات خانه مطبوعات استان مازندران و عدم تایید آن توسط وزارت ارشاد هم اظهار داشت: باید طبق ضوابط دنبال شود تا اگر تعللی در این خصوص رخ داده است،بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید همه جوانب در این خصوص لحاظ شود افزود: ما در انتخابات خانه مطبوعات دخالت نمی کنیم اما برکارهایی که بخواهد حاشیه ساز شود، یا خلافی ایجاد شود، نظارت خواهیم کرد

*بسیاری از فیلم ها، محتوای خوبی دارد

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی ما حمایت از کانون های فرهنگی و هنری است و در تلاش هستیم که تعداد بیشتری از مساجد را به کانون های فرهنگی تجهیز کنیم.

وی در خصوص کیفیت پایین برخی از فیلم های شبکه های نمایش خانگی اظهار داشت: فیلم هایی که مجوز می گیرند، اکران و نمایش آن مشکلی ندارد.

وی به کیفیت بعضی از فیلم های تکثیر شده ابراز داشت: بعضی از این فیلم ها با ابزارهای درست و به روز تکثیر نمی شود و به همین دلیل کیفیت آن پایین است.

نوش آبادی به بررسی کیفی و کمی فیلم ها در شورای تخصصی اشاره کرد و گفت: البته بسیاری از فیلم ها، محتوای خوبی دارد اما فیلم های کمدی و سرگرمی که شاید بعضاَ پیام خاصی را منتقل نکنند، مورد تقاضای قشری از جامعه است.

وی ادامه داد: عمده فیلم ها با محتوی علمی، فرهنگی و اجتماعی است و بعضی از فیلم ها با محتوای فکاهی و طنز است که آنها هم باید ضوابط را رعایت کنند و اگر موردی باشد بررسی می کنیم.

.*سیاست ما ملزم کردن مدیران رسانه ها نسبت به بیمه خبرنگاران است

نوش آبادی از تقویت صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان،هنرمندان و خبرنگاران خبر داد و گفت: در بودجه سال 94 بودجه قابل توجهی در این خصوص داریم و امسال سال خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه به همه مدیران مسئول و صاحبان رسانه ابلاغ کردیم که باید خبرنگاران خود را الزاما بیمه کنند افزود: ما حق بیمه خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها،سایت ها و رسانه های مجازی را پرداخت کردیم و لیست آن نیز به زودی اعلام می شود.

این مسئول گفت: به همه خبرنگارن گفتیم که این امر را پیگیری کنند چرا که مدیران رسانه ها طبق قانون مطبوعات وظیفه دارند که خبرنگاران خود را بیمه کنند، ما هم حق بیمه خبرنگاران را پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: ساختار قبلی بیمه تغییر می کند چرا که ما مستقیما به خود مدیران و مسئولان حق بیمه را پرداخت می کنیم.

نوش آبادی با بیان اینکه سیاست ما ملزم کردن مدیران رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری ها است افزود: ما حاضریم حتی بیشتر از مبلغ مورد نیاز را بپردازیم تا همه خبرنگاران بیمه شوند.


  • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه
    شنبه 22 فروردين 1394-12:57

    متاسفانه مث بقیه زورش به دلواپسان بابل نمیرسه

    • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه
      شنبه 22 فروردين 1394-12:57

      شاه میبخشه وزیر دخالت بیجا میکنه اینجاستا.... مسئولش میگه داره غیر علنی میگه آقا دخالت نکنین تو جامعه جو درست نکنین ، مردمو بدبین نکنین به قضیه ولی باز یه سری آقایون و خدم و حشم کاسه ی داغ تر از آش میشن


      ©2013 APG.ir