تعداد بازدید: 3399

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-8:20

قطع بیمه خبرنگاران،خواب خانه مطبوعات مازندران

کم ترین کاری که خانه مطبوعات مازندران می توانست انجام دهد، صدور بیانیه ای جامع و کامل در دفاع از حقوق اعضایش بود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فریبرز سیفی: سکوت خانه مطبوعات استان مازندران در حذف بیمه تعداد زیادی از خبرنگاران استان یک فاجعه برای خانه مطبوعات محسوب می شود.

  براین باور بودیم خانه مطبوعات استان مازندران که به عنوان یک تشکل غیر دولتی، چندین سال از آغاز به کار آن می گذرد، به دوران تکامل و شکوفایی خود نزدیک شده است و اصحاب رسانه در استان می توانند به عنوان یک مرجع به آن اعتماد کنند.

اکنون هنرمندان و خبرنگارها گرفتار یکی از بزرگترین مشکلات دوره حرفه ای خود شده اند. دیروز هنرمندی می گفت خانمش را باید برای عمل جراحی گردن به تهران ببرد اما بیمه اش لغو شده، پولی در بساط ندارد.

خبرنگارانی هم هستند که فرزندشان بیماری خاص دارد و هزینه های درمانی شان سربه فلک می کشد، حتی همکارانی هستند که خودشان بیمار و تحت نظر پزشک اند. با این وجود بیمه آن ها نیز در سال جدید قطع شده است.

قطع بیمه تامین اجتماعی خبرنگارها و هنرمندان در این ابعاد سابقه نداشته و خانواده های زیادی را دچار چالش و استرس کرده است.

به نظر می رسد که خانه مطبوعات مازندران اقدامی (حداقل صدور بیانیه اعتراضی یا مکاتبه با مسئولان بلندپایه کشور) در اعتراض به حذف بیمه خبرنگاران، انجام نداده است.

کم ترین کاری که خانه مطبوعات مازندران می توانست انجام دهد، صدور بیانیه ای جامع و کامل در دفاع از حقوق اعضایش بود.

اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات مازندران باید براین امر واقف باشند که رسالت خانه مطبوعات تنها برگزاری مراسم 17 مرداد و جذب اعتباری از استانداری برای تهیه هدیه روز خبرنگار به اصحاب رسانه نیست، بلکه این نهاد باید آمادگی داشته باشد در ابعاد مختلف اگر مشکلی برای خبرنگاران حادث شد، با قدرت وارد شود.

در این شرایط آیا خانه مطبوعات مدافع حقوق خبرنگاران محسوب می شود؟

*مطالب مرتبط:

بی تدبیری در حذف بیمه خبرنگاران

آیا گوش شنوایی هست؟


 

 


  • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-17:10

    این خانه از پای بست ویران است!

    • عباسی.خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-7:30

      خانه مطبوعات فعلا رو هواست چه کار میتونن بکنن.ارشاد پس کجاست؟؟؟

      • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-14:45

        سکوت نمایندگان مجلس که به هراب واتشی می زنندتا خبرنگارخبرهای انهارا پوشش دهدهم یک فاجعه است!!!

        • یک خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-13:35

          خیلی تاسف بار است برای قشری که زبان گویای جامعه تلقی می شود برای خود بی زبان است . تنهادلخوشی خبرنگاران بیمه بوده که این هم از آنان دریغ شده اسیت .


          ©2013 APG.ir