تعداد بازدید: 2680

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-15:37

آنجا که دردها مشترک می‌شود

دفاع مسئول انجمن کارگران ساختمانی مازندران از خبرنگاران

در جایی که مسئولان فرهنگی و حتی خانه مطبوعات آشکارا هیچ دفاعی از خبرنگاران انجام ندادند و با سکوت خود، مهر تاییدی بر روند قطع بیمه خبرنگاران زدند، فردی از جامعه کارگری، کار مسئولان فرهنگی را انجام داد و از خبرنگاران دفاع کرد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: قطع شدن بیمه خبرنگاران، از موضوعاتی است که هفته‌های اخیر به نقل محافل خبری تبدیل شده است.

با وجود اینکه تعداد زیادی از خبرنگاران هنوز زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند آن دسته معدود از خبرنگاران هم که از خدمات بیمه‌ای صندوق هنرمندان و نویسندگان بهره می‌بردند، با مشکل قطع شدن بیمه مواجه شدند.

قشر خبرنگار که که محروم از هرگونه خدمات رفاهی، درمانی و ... است و علاوه بر استرس ناشی از کار، از نبود امنیت شغلی هم رنج می‌برد و تثبیت اشتغال ندارد، با قطع بیمه محروم‌تر هم شد.

همان گونه که در برابر حوادث بزرگ و تلخی که در استان اتفاق می‌افتد، هیچ مسئولی جسارت پاسخگویی و عدرخواهی ندارد، باید اذعان داشت که قطع شدن بیمه خبرنگاران هم به یقین بزرگ‌تر از حادثه تلخ کشته شدن 12 نفر در یک حادثه رانندگی نیست که مسئولی بخواهد پاسخ دهد و یا عذرخواهی کند.

استفاده از رسانه و خبرنگار، به عنوان ابزار عبور از بحران و سختی‌ها، اقدامی است که همواره مسئولان مرتکب آن می‌شوند و آنجا که باید در مقام دفاع از این قشر برمی‌آمدند، کوتاهی کردند.

***

ظهر امروز کارگران مازندران به دیدار استاندار مازندران رفتند. ملاقاتی که علاوه بر تغییر در مکان برگزاری، با تاخیر یک ساعته ربیع فلاح هم مواجه بود.

جدای از حاشیه‌های این نشست، بخشی از سخنان این مراسم که از سوی مسئول انجمن کارگران ساختمانی مازندران بیان شد، قابل توجه بود.

سید هادی ساداتی  با اشاره به قطع شدن بیمه خبرنگاران در روزهای اخیر، گفت: خبرنگاران هم مانند کارگران هستند و مشکلاتی دارند و می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

در هفته کارگر که خبرنگاران با پوشش مراسم این هفته، سعی در دفاع از حقوق حقه کارگران دارند، از دفاع مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی دلگرم شدند.

در جایی که مسئولان فرهنگی و حتی خانه مطبوعات آشکارا هیچ دفاعی از خبرنگاران انجام ندادند و با سکوت خود، مهر تاییدی بر روند قطع بیمه خبرنگاران زدند، فردی از جامعه کارگری، کار مسئولان فرهنگی را انجام داد و از خبرنگاران دفاع کرد.

*مطالب مرتبط:

قطع بیمه خبرنگاران،خواب خانه مطبوعات مازندران

بی تدبیری در حذف بیمه خبرنگاران

آیا گوش شنوایی هست؟

 


  • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-16:56

    یک عمره که میگیم خبرنگارها، کارگران فرهنگی اند! کسی باورش نشد بجز کارگرها!


    ©2013 APG.ir