تعداد بازدید: 5015

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-15:31

یک صبح اتفاق افتاد

دریغ از یک عذرخواهی ساده/بازمانده حادثه ماهان از مسئولان تقاضای پیگیری کرد

گفت و گو با بازمانده حادثه مسافران ماهان/اگر این اتفاق برای مسئولان و فرزندان آنها اتفاق بیفتد باز هم شانه خالی کرده و سکوت می‌کنند؟/از نمایندگان مازندران در مجلس تقاضا دارم اقدامی عاجل انجام دهند/راننده که قادر به کنترل اتوبوس نبود، به همراه شاگرد خود به بخشی از اتوبوس رفت و در جای امن اتوبوس، پناه گرفت و ماشین را به امان خدا رها کرد


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید قاسم سلیمانی یکی از مصدومان و حادثه‌دیدگان تصادف اتوبوس مسافران ماهان است که همسر 26 ساله خود را در این سانحه از دست داده است. دو فرزند 2 و 6 ساله سلیمانی هم با صدمات جدی مواجه شده و در آی.سی.یوی بیمارستان امام خمینی ساری بستری هستند. حال و روز قاسم سلیمانی هم بهتر از فرزندانش نیست.

هواپیمای مسیر مشهد-ساری ماهان که به دلیل شرایط نامناسب جوی ناگزیر به نشستن در فرودگاه مهرآباد تهران شده بود، جمعی از مسافران خود را با اتوبوس اسکانیا عازم ساری کرد، اما این اتوبوس در منطقه سوادکوه و تنگه ابوالقیسی واژگون شد و به داخل دره سقوط کرد که این حادثه ۱۲ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت.

از آن حادثه یک هفته گذشته است و تاکنون هیچ مسئول و دستگاهی نه عذرخواهی کرده و نه قصور را پذیرفته است.

در زمان این مصاحبه با سیدقاسم سلیمانی در یکی از بیمارستان های ساری، فرزند 6 ساله او در اتاق عمل بود و عصر امروز هم مراسم هفتم خانمش برگزار می شود.

فرزند دو ساله سلیمانی خونریزی داخلی دارد و فرزند 6 ساله اش هم علاوه بر خونریزی داخلی، از ناحیه سر، دچار شکستگی و پارگی چشم شده است. سلیمانی خود هم از ناحیه دنده دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری است.

وی در گفت و گو با ما با بیان اینکه خواستار پیگیری جدی مسئولان در این زمینه هستیم، اظهار کرد: دوست ندارم صحبت‌های ما در قالب خبر منتشر شود و بعد کسی جوابی ندهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه مرگ را فقط برای همسایه نبینیم، تصریح کرد: اگر این اتفاق برای مسئولان و فرزندان آنها اتفاق بیفتد باز هم شانه خالی کرده و سکوت می‌کنند؟

وی با بیان اینکه یک هفته از این حادثه گذشته و هنوز هیچ کس توضیحی نداده است، ادامه داد: از نمایندگان مازندران در مجلس تقاضا دارم اقدامی عاجل انجام دهند.

سلیمانی با اشاره به اینکه روز حادثه، خلبان دو بار مبادرت به فرود در فرودگاه دشت ناز ساری کرد اما موفق به انجام این کار نشد، گفت: خلبان حسن‌زاده به مسافران اعلام کرد به دلیل مه‌آلود بودن هوا، نمی‌توانم این ریسک را مرتکب شده و در فرودگاه دشت ناز توقف کنم. خلبان به مسافران گفت در فرودگاه مهرآباد فرود می‌آید و به محض مناسب شدن شرایط جوی در فرودگاه دشت ناز ساری، مسافران را با هواپیما به این فرودگاه برمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد، ما را به سمت سالن ترانزیت هدایت کردند، ادامه داد: نماینده ماهان در فرودگاه به ما اعلام کرد که ماهان هیچ پرواز دیگری برای ساری یا مشهد ندارد و مسافران باید با اتوبوس‌های شرکت ماهان به ساری برگردند. مسافران به این موضوع اعتراض کردند اما مسئولان ماهان به مسافران گفتند به جرم اخلال‌گری و بی‌نظمی در فرودگاه، توسط پلیس فرودگاه بازداشت می‌شوند.

سلیمانی با اشاره به اینکه ماهان، مسافران را فریب داد چراکه اعلام کرد با اتوبوس ویژه شرکت ماهان که دارای ایمنی بالا است، مسافران را به ساری منتقل می‌کند، اظهار کرد: در صورتی که چنین نبود. آن ها نتوانستند از تهران اتوبوس تهیه کنند و اتوبوسی را از شرکت کرج- سیر تهیه کردند که دارای نقص فنی بود و راننده اتوبوس هم بعد از تصادف در یکی از رسانه‌ها، نقص فنی اتوبوس را تایید کرد.

وی با بیان اینکه  راننده اتوبوس، مسافرانی را که در فرودگاه معطل شده و خسته هم بودند را به سمت کرج برد که این مسئله مورد اعتراض مسافران قرار گرفت و مسافران به راننده و نماینده ماهان، اعتراض کردند که آنها را به فرودگاه برگرداند، ادامه داد: راننده  با ممانعت از انجام خواسته مسافران، اعلام کرد که شرکت ماهان، اتوبوس را به صورت دربستی کرایه کرده و طرف حسابش، شرکت ماهان است و اگر این شرکت تصمیم بگیرد، مسیر اتوبوس را تغییر می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به رفع مسئولیت از سوی راننده و رها کردن اتوبوس، گفت: وقتی نقص فنی اتوبوس به حدی رسید که راننده قادر به کنترل اتوبوس نبود، به همراه شاگرد خود به بخشی از اتوبوس رفت و در جای امن اتوبوس، پناه گرفت و ماشین را به امان خدا رها کرد و به این ترتیب راننده و شاگردش سالم ماندند.

وی با بیان اینکه از مرجع قضایی تقاضا دارم راننده‌ای که رفع مسئولیت می‌کند را به اشد مجازات برساند نه اینکه صرفا دو سال حق رانندگی نداشته باشد، تصریح کرد: راننده در مقابل مسافران مسئول بود اما اتوبوس را رها کرد تا جان خود را نجات دهد.

سلیمانی گفت: تمامی مصدومان یا در بیمارستان بستری بودند و یا مشغول برگزاری مراسم تدفین و ختم بودند و کسی نبود که حقایق ماجرا را بازگو کند.

بعد از این حادثه استاندار مازندران پیام تسلیتی صادر کرد، اما سلیمانی و دیگر بازمانده های سانحه، پی گیری حقوقی ماجرا از جمله ضعف امکانات فرودگاه دشت ناز، قصور شرکت ماهان و قصور راننده را از سوی نهادهای ذی صلاح خواستارند.

*مطلب مرتبط:

نجات ازسانحه هوايي، مرگ در جاده


  • رضایی بابلپاسخ به این دیدگاه 4 0
    سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-13:11

    متاسفم برای مسئولین آقایان محترم چندین انسان بی گناه جانشان را از دست دادند وبازماندگان هم در غم از دست دادن عزیزانشان در ماتم هستند از اینهمه... شما که فقط چسبیدید به این پست ومقامتان که پوشالی است ... این همه شهید دادیم که مملکت ما سر وسامان داشته باشد که فساد درادارات بیداد میکند واقعا کجائید ای جوانان پاک که در دل خاک نقاب به صورت کشیده اید روح همه درگذشتگان سانحه تصادف شاد وبرای بازماندگان صبر از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم

    • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-16:33

      لطفا به نماینده بابلسر و بابل اطلاع دهید این زمین بین بابل و بابلسر قرار داره آقای ایرج نیاز آذری به برادر خودت هم اطلا بده شاید ایشان بتونند کاری کنند
      سلام یک زمین بزرگ در محدوده احمد کلای بابلسر بنام فرودگاه از سال 1340به این طرف بلا تکلیف مانده است مجاورین ساکن در آن هم هر کدام سالی یک متر و چند وجب به آن تجاوز می کنند و شد چرا گاه گوسفندان روستاهای احمد کلا و شورک میاندشت
      هوای بابلسر هم هیچ وقت ابری نیست که بشود دید کم شود چرا فرودگاه بابلسر را مهیا نمی کنید حداقل باند هارا آسفالت و زیر سازی می کردید در چنین مواقعی بشوذد برای فرود اظطرای کمک گرفت هواپیمای وزیر راه مرحوم دادمان هواپیمای ماهان و چند حادثه دیگر

    • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-12:16

      وقتی با این وضعیت درد ناک فرودگاه اصلی مازندران بقیه نماینده ها به جای اینکه به فکر تقویت این فرودگاه باشن به فکر احداث فرودگاه های درجه سه و چهار در روستا ها و دهات خودشون هستن (نمایندگان آمل و بابل و محمود آباد) انتظار نداشته باشید اتفاق خاصی بیافتد... شرم بر ما..

      • ایرج نیازآذریپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-11:24

        باسلام و احترام، ضمن تاسف فراوان بابت حادثه دلخراش ثانحه اتوبوس مذکور که جمعی از همشهریان مازندرانی کشته و مصدوم شدند. با آرزوی غفران واسعه الهی برای درگذشتگان و صبر برای بازماندگان و ابراز همدردی با بازماندگان حادثه .به استحضارمخاطبان محترم میرسانم اینجانب به نمایندگی از اخوی محترم صبح روز دوشنبه در بیمارستان امام ساری جهت رسیدگی به امور حادثه دیدگان حاضر شدم و ضمن ابلاغ سلام نماینده محترم زمینه ارتباط تلفنی جنای سید قاسم سلیمانی از بازماندگان ثانحه را با جناب دکتر حسینی و نیازآذری ، مهندس نبیان و دکتر جان بابایی را فراهم نمودم. درهمین حال دیشب جناب دکتر سید هادی حسینی حضور با باوزریر راه و شهرسازی مذاکره و پیگیری حادثه مذکورگردید. امروز هم جمعی ازنمایندگان پیگیری هایی خواهند داشت. بااین حال اینجانب مراتب عذرخواهی اخوی را بخاطر تاخیر در پیگیری اعلام می دارم.ضمن آرزوی سلامتی کامل برای مصدومان حادثه تلخ امیدواریم شاهد چنین حوادثی نباشیم.

        • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-18:2

          آقای نیاز آذری بعد از یک هفته تازه از خواب بیدار شدند و واسه خودشان نوشابه هم باز می کنند. حالا برادر شما نیم متر جلوتر از بقیه نماینده ها، چه فرقی می کنه.عذرخواهی و پیدا کردن مقصر چی میشه؟

          • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-16:28

            ای کاش جناب آقا سید هادی در 17 فروردین که فامیلش در آتش سوخت و خانمش در بیمارستان زارع بستری بود یک سری می زد اتفاقات یکی پس از دیگری می افتد و فقط سلام ابلاغ می شود !!!!!!!!!!!
            آقا جون مادرتون گوش وزیرراه را بگیرید بیاورید جاده سوادکوه را ببیند

          • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-11:1

            دست مریزاد
            گزارشتون عالی بود .... واقعا کی می تونه جای خالی مادر این دو طفل رو پر کنه؟؟؟؟؟؟؟
            آبی که ریخته دیگه به جوی برنمی گرده...........
            انقدر این حادثه تلخ و گزندست که با هیچ مرهمی تسکین پیدا نمی کنه
            ایکاش نماینده های آذربایجان و اصفهان ،نماینده های ما هم بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه 6 0
              سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:17

              گویا در این مملکت تنها مدیریت داریم و نه مسئولیت! management != responsibility

              • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 4 0
                سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-8:34

                بسمه تعالی
                قابل توجه آقایان نماینده های قایمشهر و بابل >!!!!!
                حسب سوال و اعتراص عرص شود باز بر میگردد به نماینده های با بل و قایمشهر چون اکثر فوت شده ها مازندرانی هستند
                اگر اصفهانی بودند الان پای وزیر راه و.پایانه ها در مجلس بود یا دادگاه
                اصلا مامازندرانیها برای مسولین بی ارزشیم
                چون نماینده های شهر ما سرگرم انجام انبار گردانی و چه عرص کنم گذراندن پایان سال نمایندگی هستند و فکر این چیزها نیستند

              • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه 3 0
                سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:17

                واقعا خیلی دردآوره

                • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:13

                  واقعا یک عذرخواهی هم نکردند؟ عجیبه!!


                  ©2013 APG.ir