تعداد بازدید: 2112

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 آذر 1384-0:0

هشتاد روز دور ايران

در حالي كه هشتاد روز از انتصاب اولين استاندار در وزارت كشور مي‌گذرد، روند تغييرات استانداران كشور پايان نپذيرفته است.


با پيشنهاد وزير كشور و تصويب هيات دولت در بيستم شهريور ماه سال جاري در فاصله كم تر از يك ماه از استقرار دولت جديد استانداران تهران، كرمان و سيستان و بلوچستان روند منصوب شدند اما اين روند پس از گذشت 83 روز هم چنان پايان نپذيرفته است.
مصطفي پورمحمدي وزير كشور در مصاحبه‌اي كه در 26 مهرماه سال جاري انجام شد، ابزار اميدواري كرده بود انتصاب استانداران جديد تا پايان ماه مبارك رمضان پايان يابد ولي در جلسه علني همان ‌روز مجلس شوراي اسلامي برخي از نمايندگي با ابراز ناخرسندي از ركود كاري در استانهايي كه استانداران آنها هنوز تغيير نيافته، نسبت به تاخير در معرفي استانداران كشور اعتراض كردند.
سيد مجتبي مير عبدالهي مديركل روابط عمومي وزارت كشور هم بيست روز پس از مصاحبه وزير كشور از تغيير استانداران كشور خبر داد ولي انتصاب استانداران جديد را مستلزم اجماع مسئولان منطقه‌اي و طي كردن مكانيزم خاص آن عنوان كرد.
اين در حالي است كه تاكنون استانداران 25 استان از 30 استان كشور منصوب شده‌اند و تكليف استاندارن استانهاي همدان، سمنان، خراسان شمالي،‌ مازندران و كردستان مشخص نشده است.
گفته مي‌شود استانداران استان هاي همدان، مازندران و خراسان شمالي نيز به زودي معرفي مي‌شود و با ابقا استانداران سمنان و كردستان، پرونده تغيير استانداران كشور پايان مي‌يابد.(farsnews)

مازندنومه:امروز حجت الله روحي-نماينده‌ي مردم بابلسر و فريدون‌كنار - هم با اعتراض گفت:مازندران از حدود چهار ماه پيش استاندار ندارد و همه امور و برنامه‌هاي اساسي استان معطل مانده است.وي گفت: هيچ‌گونه قدرت تصميم‌گيري در اين استان وجود ندارد. مديران و مسئولان استان در بلاتكليفي به سر مي‌برند، لذا اميدواريم رييس جمهور و وزير كشور با انتخاب استانداري بومي و آشنا به مسائل و مشكلات و ظرفيت‌هاي استان و توانمند و كارآمد موجبات رضامندي مردم عزيز اين استان را فراهم آورند.



    ©2013 APG.ir