تعداد بازدید: 5029

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 15 آذر 1384-0:0

پول بده ، برنده شو!

بررسی جرقه ای که تقی داداشی-کشتي گير مازندراني- به خرمن لیگ کشتي انداخت:رشوه برای خریدن نتیجه!


در گیر و دار اتفاقات روز پنجشنبه هفته گذشته مصاحبه ای از تقی داداشی -کشتي گير تيم ارتباطات ساري-منتشر شد که اگر به اندازه درگیری های رخ داده بزرگ و تکان دهنده نبود، کمتر از آن ها هم نیست.
پیشنهاد رشوه به کشتی گیران برای کم کاری و باختن از جانب تیم های حریف، بدترین و زشت ترین اتفاقی است که می تواند لیگ کشتی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر فدراسیون کشتی هم نخواهد دنبال حاشیه برود، عوامل جانبی هستند که به پیکره کشتی ضربه وارد کنند.
این خبر بازتاب های مختلفی در بین اهالی کشتی داشته است. محمدابراهیم امامی سرپرست کمیته داوران که از شنیدن چنین خبری شوکه می شود حاضر نیست بدون تحقیق و بررسی این مسئله را تایید کند. اما سرپرست کمیته داوران آن قدر واقع بین است که آن را رد نکند.

حرف های امامی در این باره هشداری است به تیم یا تیم هایی که امکان دارد پیشنهاد رشوه داده باشند:
اگر این حرف را تقی داداشی زده باشد باید حتما در این باره توضیح قانع کننده ای بدهد. اگر به ما اثبات شود که چنین مسئله ای صحت دارد حتما برخورد خواهیم کرد. کشتی ورزش آمیخته با مرام های پهلوانی است و چنین رفتارهای ضد اخلاقی در آن جایی ندارد.
من هنوز در این ماجرا به یقین نرسیده ام و باید به دنبال صحت یا عدم صحت آن باشم. واقعا کشتی گیرانی که به زحمت خود را به این سطوح می رسانند چه طور حاضر می شوند دست به چنین کارهایی بزنند. اتفاقا یکی از کارهای خوب فدراسیون این بوده که می خواهد تیم ملی را از دل لیگ انتخاب کند که چنین تصمیمی تا حدود زیادی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می کند.
فعلا این مسئله را در حد شایعه می پذیرم. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد ضربه بزرگی به پیکره کشتی وارد خواهد کرد. ما لیگ را برای اعتلای کشتی راه اندازی کرده ایم اما اگر قرار باشد شاهد چنین اتفاق هایی باشیم تعطیل شود بهتر است. به نظر من که یک کشتی گیر باید احمق باشد که دست به چنین کاری بزند. من فردا صبح حتما تقی داداشی را احضار می کنم تا با ادله و مستندات صحبت هایش را ثابت کند. مطمئن باشید ما با خاطیان برخورد شدید قانونی خواهیم کرد.
بحث، بحث حیثیت و آبروی تیم های شرکت کننده در لیگ است. پس مسئولان این تیم ها این حق را دارند تا از خود در قبال چنین اتهامی دفاع کنند.

اصغر قیطاسی سرپرست تیم پاس در حالی که از فدراسیون کشتی به دلیل احکام صادره در مورد اتفاقات روز پنجشنبه ناراحت است با شنیدن چنین مسئله ای به ناراحتی اش افزوده می شود و می گوید:
این موضوع هر چه زودتر باید پیگیری شود. بحث قداست کشتی است. اتفاقا تقی داداشی که چنین ادعایی کرده باید در این مورد توضیح دهد. فدراسیون باید تمام جوانب این موضوع را بررسی کند.
خدا را شکر که در مورد تیم ما چنین مسئله ای صدق نمی کند و همیشه سعی کرده ایم که کشتی گیران مان را از مسائل مالی بی نیاز کنیم تا هیچ احتیاجی نداشته باشند. شاید داداشی خواسته خودش را مطرح کند. این مسئله حیثیتی است و آبروی یک شهر و باشگاه در میان است.
وظیفه سازمان لیگ است که مسئله را روشن کند و تیم پیشنهاد دهنده را رسوا کند. شاید هم اصلا چنین حرفی بیان نشده و از کاه، کوه ساخته اند. از داداشی باید توضیح بخواهند که چرا با حیثیت تیم ما بازی می کند و اگر حرفش درست است آن را ثابت کند.
بازتاب این مسئله تنها به تیم های هم گروه پیام ارتباطات (تیم تقی داداشی) محدود نمی شود.

در ادامه پیگیری های خود به سراغ اسدالله رضایی -رييُ مازندراني سازمان ليگ کشتي-رفتیم. اسدالله رضایی که از امروز بار دیگر بر صندلی خود در سازمان لیگ نشسته در این مورد گفت:
مسئولان مهرگان هم مدعی شده اند که پیامی ها چنین پیشنهادی را ارائه کرده اند. به هر حال ما با قاطعیت این مسئله را پیگیری می کنیم. هر دو تیم باید هر چه زودتر مدارک خود را ارائه دهند. موضوع حساسی است که به راحتی نمی شود آن را نادیده گرفت. در صورتی که این موضوع اثبات شود، تلاش می کنیم هم کشتی گیر و هم مربی برای چند دوره از عقد قرارداد در لیگ محروم شوند.
مربیان مهرگان نور نمی خواهند در حالی که هنوز مدارک شان کامل نشده، تهمتی به کسی بزنند اما از موضع خود هم پا پس نمی گذارند. آن ها به نوع کشتی مهدی صادق نژاد مشکوک هستند اما حاضر نیستند که بدون تحقیق و اثبات ماجرا چنین انگی را به او بچسبانند.

آیت واگذاری یکی از مربیان مهرگان در این باره می گوید:
مسئولان پیام ارتباطات برای این که به همه رودست بزنند، دست پیش گرفته اند که پس نیفتند. ما اصلا نمی خواهیم در این موقعیت حرفی بدون مدرک بزنیم. قصد ورود به حاشیه را هم نداریم. مطمئنا خود آقای نبی الله رنجبر به عنوان سرمربی تیم در صورت تایید شدن چنین موضوعی با صادق نژاد برخورد خواهد کرد. اما حاضر نیستیم در این شرایط او را محکوم کنیم. آقای رنجبر گفته اند در اولین جلسه تمرین که پیش رو خواهیم داشت با حضور مسئولین تیم جلسه ای در این رابطه تشکیل خواهند داد و با این کشتی گیر صحبت خواهند کرد.
با توجه به این که قصد داشتیم صحبت های مربیان دو تیم را مطرح کنیم تلاش کردیم تا با یکی از مربیان تیم پیام ارتباطات هم گفتگویی انجام دهیم. اتفاقا با مصطفی میرعمادیان تماس برقرار کردیم و او هنوز دو، سه جمله ای بیان نکرده بود که ارتباط قطع شد و موفق نشدیم مجددا  ارتباط برقرار کنیم. اما در روزهای آینده حتما با مربیان پیام در این باره صحبت خواهیم کرد.(koshti)



    ©2013 APG.ir