تعداد بازدید: 5561

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 15 آذر 1384-0:0

احسنت نماينده ها براي قاسم زاده

نماينده‌ بابل گفت: انتخاب نشدن استاندار مازندران توهين به مردم استان است.


نماينده‌ي مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي، آخرين ناطق پيش از دستور امروز بود كه با اشاره به طول دوران 10 سال نمايندگي‌اش فارغ از اعتقادات شخصي و سياسي، گفت: همواره از اظهار انتقاد نسبت به دولت علي‌رغم وارد دانستن آن و عدم توافق خط فكري سياسي به جهت حفظ اصل نظام و تقويت دولت، چشم‌پوشي نموده‌ام و دائما چيزي جز آرزوي توفيق دولت در خدمت به ملت را نداشته و سعي نموده‌ام بدون كوچك‌ترين كارشكني در جايي كه بايد تصميم بگيريم با نگاه حمايت از دولت چنين كنم.

حسينعلي قاسم‌زاده با اظهار خوشبختي از اين‌كه امروزه دولتي هم‌سو با خط فكر سياسي و با آرا و اعتماد ملت، سكان‌دار قدرت اجرايي كشور گرديده است، بر حاكميت آن نگاه با انگيزه‌ي شديدتر بر خود تاكيد ورزيد و افزود: همانند مشي گذشته در مواقعي كه سكوت را خيانت به ملت و دولت مي‌دانستم، فرياد مي‌زدم، امروز نيز نكاتي را به رييس جمهور يادآور مي‌شوم.

اين عضو كميسيون فرهنگي، با يادآوري اين‌كه علي‌رغم چندين بار درخواست ملاقات از رييس جمهور، فرصت لازم دست نداده است، خطاب به احمدي‌نژاد، اظهار داشت: شعارهاي دولت‌هاي قبلي از جمله خاتمي هم‌چون شعار شايسته‌سالاري و فراجناحي و اصلاحات كه در دوره‌ي چهار ساله‌ي سكان‌داري قدرت اجرايي كشور مطرح بود، در واقع جداي از شعار اصلي عدالت‌محوري حضرت عالي نيست و تنها تفاوت در آن است كه خاتمي مصاديقي از آن را مورد توجه قرار داد كه دايره‌ي محدودي را متضمن و متكفل بود، و انتظارات كمتري را ايجاد مي‌نمود؛ ولي شعار عدالت‌محوري به معناي وسيع كلمه در تمامي زمينه‌ها، مسووليت شما را سنگين‌تر و انتظارات بسياري را در جامعه ايجاد نموده است.

وي با بيان اين‌كه در برنامه‌هاي تبليغاتي رييس جمهور در سيماي جمهوري اسلامي ايران، تكيه كلام جدي وي بر «مي‌شود و شدني است» بوده است، خاطرنشان كرد: با توجه به دو شعار عدالت‌محوري و شدني بودن همه‌ي امور، نكاتي را علي‌رغم ميل باطن و تحمل بيش از سه ماه انتظار متذكر مي‌شوم.

قاسم‌زاده گفت: آقاي رييس جمهور عدم نصب استاندار مازندران پس از گذشت بيش از چهار ماه از استعفا و بازنشستگي و تنها استان فاقد استاندار بعد از انتخابات شما در سطح كشور نه با شعار عدالت‌محوري سازگار است و نه با تكيه كلام شما كه همه چيز شدني است، هم‌خواني دارد. عدم انتخاب استاندار مازندران را نه تنها توهين به مردم بزرگوار مازندران و نخبگان و مديران توانمند و كارآمد استان مي‌دانم، بلكه آن را توهين به كل كشور و نظام جمهوري اسلامي تلقي مي‌كنم كه گويا نتوانسته پس از گذشت ربعي قرن از عمرش، پنجاه نفر مدير سالم و عدالت‌محور و منصف و توانمند و كارآمد جهت مديريت استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها تربيت كند.

وي ادامه داد: آقاي رييس جمهور اين جانب شخصا همان‌طور كه همكاران عزيز و نمايندگان استان شاهدند از سير انتخاب استاندار و معرفي آن به حضرت عالي مخالف بودم. ولي در نشست مشترك مجمع نمايندگان با حضرت عالي كه خواهان معرفي چند نفر شديد، متاسفانه وعده وفا نشد و اين جانب باز هم بر روي آن اصرار ندارم و انتخاب استاندار را حق واقعي شما به عنوان رياست قوه‌ي اجرايي كشور مي‌دانم.

نماينده‌ي مردم بابل در مجلس، با بيان اين‌كه خواهان هر چه سريع‌تر استفاده‌ي رييس جمهور از اين حق قانوني خويش است، افزود: استان مظلوم مازندران را بيش از گذشته مورد بي‌مهري و بي‌توجهي قرار ندهيد.

وي هم‌چنين در خصوص سيداحمد موسوي معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهور، گفت: به نظر مي‌رسد در دادن مشورت به رييس جمهور به ارايه‌ي نظر نمايندگان و ترسيم فضاي حاكم بر مجلس به چهره‌هاي مورد معرفي رييس جمهور براي پست وزارت آن‌گونه كه شايسته است، ظاهر نمي‌شوند، نمي‌دانم سهو از اوست يا اعتمادي از طرف رييس محترم جمهور به او نيست.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس، در يك كلام به رييس جمهور مكتبي يادآور شد: برداشت و دريافت اين جانب اين است و كساني كه به عنوان مشاورين پنهان و آشكار در خدمت هستند، در متن امور نبوده و از تجارب بالا برخوردار نيستند. به عبارتي به روز نيستند. لذا تجديدنظر و اعمال دقت بيشتر در گرفتن مشاورين قوي‌تر، هم به نفع حضرت‌عالي است و هم به نفع نظام جمهوري اسلامي ايران.

گفتني است اين نطق با صداي احسنت احسنت نمايندگان پايان يافت.(isna)


  • عرب فیروزجاییپاسخ به این دیدگاه 1 2
    دوشنبه 9 آبان 1390-0:0

    من از اردتمندان دکتر عزیز شدم چون ایشان را بعداز نمایندگی شناختم چه ادم بزرگوای هست بی جهت نبود مردم بابل سه دوره ایشان را بعنوان امینشان انتخاب نمودند بسیار ادم ارام و اخلاقی هستندمایه افتخار بابل می باشند

    • شنبه 19 آذر 1384-0:0

      آقاي قاسم زاده علي الظاهر جز نمايندگان اصولگرا هستند اما ايشان بدانند كه توهين به مردم در معرفي نكردن استاندار نيست توهين به مردم اين است كه نماينده مردم باشي و اجازه بدهي كه مثلا در سال 79 كه قرار بوده طرحي در بابل با اخذ بالغ بر 2000000دلار وام 175 توماني(در سال 75) به خاطر انكه مثلا فلان مسول پشتش است از بابل به تهران منتقل شود انهم چه منتقل شدني!!!!!!
      ايا اين حق مردم بابل نبود كه ثمرات اين وام بهره مند بشوند پس چرا ان زمان ايشان به توهين اينچنيني به مردم سكوت كردند؟؟؟؟

      • غلامي از نكاءپاسخ به این دیدگاه 0 2
        چهارشنبه 16 آذر 1384-0:0

        اگر شماها راست راستي براي رضاي خدا و مردم محروم منطقه براي استانداري مازندران ميخواهيد استاندار پيشنهاد دهيد و آقايان نمي پذيرند راست ميگوييد ولي ما شك داريم چون ثابت كرديد كه رفيق بازي را بر حتي رضايت خداوند هم گاهي ترجيح ميدهند.
        تازه شما چرا هميشه آدمهئي را پيشنهاد ميدهيد كه در جائي كه هستند هيچ كار آنچنان مثبت و چشمگيري نكردند.
        تازه معمولا شما از آدمهاي هم خط و چاپلوس بيشتر حمايت ميكنيد.

        • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399-0:38

          فقط متاسفم برای طرز فکرتون که ندیده درباره کسی که این وصله ها بهش نمی چسبه اظهار نظر میکنید


        ©2013 APG.ir