تعداد بازدید: 3465

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-9:21

دوگانگی رفتار مدیران روحانی

از اعتدال تا انفعال

معاون استاندار مازندران: مراسم حضور احمدی‌نژاد در بابل مردمی بود و فرماندار در آن شرکت کرد!/ فرماندار بابل: حضور بنده در مراسم فوق با هماهنگی و موافقت استانداری و وزارت کشور صورت گرفت.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، امید کاجیان: داستانش مفصل است. داستانی به بلندای روزهایی که فریاد هایمان را در قلم مان آوردیم که مبادا حضور فرمانداران غیر همسو با دولت باعث ایجاد تبعیض درنوع نگاه به دو جریان مختلف، از دید مدیران شود تا اینکه حتی در دولت تدبیر و امید به دلیل وجود فرمانداران و مسئولینی از دوران قبل، این بار هم اصلاح طلبان مظلوم واقع شوند و این را صمیمانه از وزیر کشور و دولت خواستیم تا با دیده ای منطقی به این قضیه بنگرند تا به هر کسی نگاهی یکسان شود و نه به ظاهر یکسان‌.

شاید نمونه این سر درگمی را باید در حضور اخیر احمدی نژاد در بابل دید و مقایسه این گونه حضورها و همایش ها در این استان با همایش ها و حضورهایی از جنس اصلاح طلبی .

این بار میتینگ های سیاسی محمود احمدی نژاد به بابل رسید. هم مجوز و هم امنیتی که برای این کار داده شد نشان از آن داشت که مسئولان شهرستان وسواس خاصی نسبت به این حضور داشتند

تا اینجای کار مشکلی نیست چرا که آرمان اصلاح طلبی در همین است که هر گروهی با هر طیف سیاسی حق داشته باشد تا برای بیان عقایدش در هر جایی سخن بگوید و مجوز بگیرد و امنیت جمع به دور از های و هوی سیاسی و تهدید و فشار و نامه سرگشاده فراهم شود .

می خواهیم تا به جای همه آن چه که در این ماه ها علیه اصلاح طلبان از لغو سخنرانی ها تا نامه های تهدید آمیز علیه برخی از آنها روا شده است از محمود احمدی نژاد و گردهمایی ویژه ای که در بابل برگزار کرد و نشست های مختلفی که با برخی همفکرانش در این شهرستان داشت بگوییم. همین روزهای گذشته در بابل .... و آنچه گذشت.

سایت های استانی مازندران این گونه می نویسند: فرمانداری بابل فضای بسیار آزادی برای تبلیغات در اختیار طرفداران احمدی‌نژاد قرار داد و ادامه می دهند علی رغم برخی محدودیت ها که برای برگزاری مراسم دیگر طیف های سیاسی در استان مازندران وجود دارد، اما جناح شکست خورده انتخابات بدون هیچ گونه محدودیتی مراسم خود را در فضایی کاملا ویژه برگزار کرد و پس از پایان مراسم برخی بزرگان استان مازندران تا پاسی از شب در منزل یکی از مسئولین سابق دولت و با حضور محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه دادند. بسیاری از مسئولین شهرستان بابل به ویژه ملایی سرایی فرماندار ویژه و معاون استانداری مازندران در این مراسم حضور داشتند.

اما ماجرا بر سر این نیست که چرا احمدی نژاد این بار در میتینگ‌های سیاسی در بابل جولان می دهد. در این بین برخی سوالات است که مطرح می شود. سوالاتی از این دست که چرا فرماندار دولت روحانی در این گونه همایش ها، این چنین نقش حمایتی دارد آن گونه که ملایی رییسی فرماندار بابل می گوید:"حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است."

فرماندار بابل می افزاید :«مگر کشور ما جمهوری اسلامی نیست و مگر نه اینکه باید با همه برخوردی یکسان شود، اگر این گونه است حضور بنده بلااشکال بوده است. ضمن اینکه باید به بزرگان مان احترام بگذاریم و با تنگ نظری راه را نبندیم." این در حالی است که بنا به شنیده ها در این جلسه و میتینگ سیاسی شعارهایی مثل " قسم به هر چی مرده ؛ احمدی برمی گرده " سر داده می شد.

جلسه ای که با همه این احوال نه مجوز دادنش ایرادی دارد نه حضور طرفداران احمدی نژاد در آن. اما حضور مسئولانی از دولت کنونی در چنین جوی یک علامت سوال بزرگ به وجود می‌آورد.

  بعد جدی تر ماجرا زمانی شکل می گیرد که بدانیم پیش از این در استان مازندران جلساتی که به اصلاح طلبان مربوط می شده یا با مشکلات خاص برهم خورده است و یا اینکه مجوزی برای صدور آن داده نشده است. این در حالی است که جلسات و میتینگ های احمدی نژاد تنها همایش اصولگرایان نیست که با هیچ یک از این مشکلات روبه رو نشده است، بلکه جلسات بسیاری غیر ازاین که بعضا با هجمه های سنگین علیه دولت هم همراه بودند به خوبی و با آرامش برگزار شده اند.

قبول ندارم

هر چند علیرضا یونسی -معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندارمازندران- در گفتگو با ما نظر دیگری دارد و درباره تبعیض در مورد نحوه برخورد با دوگروه سیاسی و همین طور ندادن مجوز به گروههای اصلاح طلب می‌گوید: "این موضوع صحت ندارد، هر مجموعه‌ای که طبق قانون بیایند و تقاضای مجوز کنند ما به آنها مجوز داده‌ایم."

اما برای این که بدانیم آیا واقعا تاکنون، همایش های اصلاح طلبان در این استان بدون مشکل بوده است یا خیر، کافی است تاریخ را مرور کنیم. مثلا در خردادماه سال گذشته مجوز جشن جوانان اصلاح طلب که قراربود در 24 خرداد ماه برگزار شود توسط فرماندار ساری که بازماند دولت قبل است، لغو شد.

یا اینکه گروه فشار، همایش نخستین سال تشکیل دولت تدبیر و امید که از سوی تعدادی از فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در آمل، در سالن کوثر پارک بانوان این شهر برپا شده بود را ناتمام گذاشت آن هم با قطع برق تعمدی و انداختن گاز فلفل (یا اشک آور)که با عث برهم خوردن این همایش شد. هرچند در این همایش استاندار مازندران و برخی از مسئولین هم حضور داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درباره یادآوری این دو واقعه در پاسخ به ما پیرامون لغو مجوز همایش جوانان اصلاح طلب در ساری می‌گوید:"در مورد جمعیت اصلاح طلبان بین خود اصلاح طلبان اختلاف بود و آنان دو گروه شده بودند. گروهی آمدند پیش فرماندار گفتند که آن گروه متقاضی مجوز، اصلاح طلب نیستند ، فرماندارهم از آن دسته‌ای که در خواست مجوز داده بودند خواست تا مدرکی بر اصلاح‌طلب بودن شان نشان دهند و عدم ارائه، نتیجه‌اش لغو مجوز بود"

اعمال فشار بر فرماندار بود

برای اینکه بدانیم آیالغو مجوز به جمعیت اصلاح طلبان از سوی فرماندار ساری ارتباطی به این موضوع یعنی اختلاف اصلاح طلبان داشته است یا خیر؟ به سراغ حسین برزگر -فعال اصلاح طلب مازندرانی- رفتیم.

وی دراین‌باره می گوید: من ضمن احترام به‌نظر و رای آقای یونسی عرض می کنم که اصلا اختلافی در گروه اصلاح طلب نبوده است. بلکه یکی از جوانان اصلاح طلب که فرزند شهید هستند در خواستی را از طرف جمعی از جوانان اصلاح طلب مازندران برای برگزاری سالگرد گرامی داشت حماسه 24 خرداد مطرح کردند. فرماندار که از فرمانداران به‌جا مانده از دولت احمدی نژاد است، مجوز داد. اما تحت توصیه و عدم همراهی معاونت سیاسی و فشارهای بیرونی اجازه برگزاری این گردهمایی داده نشد.

وی ادامه می دهد: دلیل رد این مجوز را هم اعلام نمی‌کردند و دلایل مختلفی را بهانه می‌آوردند که بعدها فهمیدیم که چنین هم نبوده است و جمعی با اعمال فشار روی فرماندار مانع این کار شدند.

وی ادامه می‌دهد: هنوزهم اصلاح طلبان با مشکلاتی، برنامه های شان را برگزاری می کنند که دلیلش همین دوگانگی در گرایش های مسئولان در استان بوده است که باعث شکاف شده، شکافی که همچنان باعث ابقای فرمانداران از زمان دولت قبل شده است.

این فعال سیاسی امیدوار است شخص استاندار، وزیر کشور و آقای روحانی در بحث مدیران استانی تجدید نظر کنند.

اما یونسی در ارتباط با حادثه آمل و آنچه که در آن جلسه اتفاق افتاد به نوعی اتفاقات در آنجا را تایید می‌کند و می‌گوید: "در همایش آمل من و استاندار هم حضور داشتیم، یک لحظه برق رفت و یک حادثه کوچکی در این خاموشی رخ داد و جمعیت که بعد از آن رفته بودند دیگر برنگشتند". احتمالا مقصود معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استان در رابطه با حادثه کوچک، همان گازتندی است که باعث خروج مدعوین شده بود.

لطف الله آجدانی -مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران- در گفتگو با ما درباره برخی حوادث که برای گروههای همایش اصلاح طلبان دراین استان افتاده است می گوید: " در برخی جاها اگرچنین اتفاقی افتاده است، یا فرمانداران خیلی همسو با دولت نبودند و یا اینکه به خاطر فشار نمایندگان شهرستان یا گروههای فشار، شورای تامین این نشست ها را لغو کرده است اما با شناخت دقیقی که از شخص استاندار مازندران دارم ایشان تعلق ویژه ای به جریان اعتدال گرا دارد و این موارد به شخص استاندارد یا معاون سیاسی نظامی استاندار ارتباطی ندارد "

وی اضافه می‌کند: در اجتماعات اصلاح طلبان شخص استاندار و معاون سیاسی هم حضور داشته‌اند. اما در موارد این چنینی که لغومجوز صورت گرفته این موضوع به فرماندارانش برمی گردد یا تحمیلی که از سوی برخی نمایندگان استان و شهرستان به وزارت کشور بوده و همین طور گروه های خودسر یا فشارکه تهدیدهایی کرده‌اند که استانداری برای تامین امنیت ناگزیر شده است اجازه همایش را ندهد. آن عناصری که همچنان از دولت سابق برجای مانده اند و نتوانستند خودشان را همسو کنند مشکلاتی را برای دولت به وجود آورده اند. "

من بودم این چنین حضوری نداشتم

اما برمی گردیم به واقعه حضور فرماندار دولت روحانی و حضور متفاوتش درهمایش احمدی نژاددر بابل، یونسی معاون سیاسی استاندار به ما می‌گوید: فرماندار در بسیاری از مراسمی که مردمشان می‌گیرند شرکت می‌کند مردم شهر خودشان است دعوت می‌شود و شرکت می کند در اینجا هم شرکت کرده است.

اما حسین برزگر دراین‌باره پاسخ می دهد: وقتی مدیردولت روحانی در همایشی حضور پیدا کند که به پشتوانه شخص آقای احمدی نژاد بپردازد اعتدال نیست بلکه انفعال است. هر چند این حق طرفداران احمدی نژاد است تا در این همایش ها شرکت کنند. اما مدیران غیرهمسو با دولت تکلیف شان را مشخص نمی‌کنند و با این دوپهلو رفتار کردن به بدنه دولت آسیب خواهند زد

 لطف الله آجدانی هم دراین‌باره می‌گوید: من در این خصوص اطلاعات دقیقی ندارم و معاونت سیاسی باید پاسخگو باشد. شاید به دلیل عرف قانونی و مصالح باید فرماندار حضور پیدا می کرد ولی اگرمن فرماندار بابل بودم در این جلسه برای سلام علیک می رفتم اما حضوری این چنین را نمی داشتم و طوری دیگر رفتار می کردم."

اینکه چرا این بار یکی از استان های کشور را در این‌باره بهانه ای برای هشدار به وضعیت رفتار دوگانه در ساختارهای مدیریتی استان ها قرار دادیم این است که باید نسبت به وجود برخی افراد و مسئولان استانی بیش از پیش دقت شود و سفر احمدی نژاد به مازندران نگاه ما را به این سمت برد که ببینیم آیا واقعا این رفتار با همه جناح ها در استان ها می شود و مازندران فقط یک مثال مقایسه ای بود برای تاکید براین هشدار و این تفاوت.

* این گزارش امروز در روزنامه آفتاب یزد منتشر شد.

 


  • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-16:3

    تمامی خوانندگان محترم سایت، به ویژه نویسنده ی گرامی را به صفحه ی 1 و 3 روزنامه ی ایران (روزنامه ی دولت) چاپ روز چهارشنبه 16 اردیبهشت سال 1394 ارجاع می دهم تا دفاع تمام قد دکتر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، از فرماندار بابل جناب آقای مهندس ملایی رئیسی، را مشاهده نمایند که کذب بودن مطالب فوق را اثبات می نماید. لینک زیر لینک روزنامه فوق الذکر می باشد.
    iran-newspaper.com

    همچنین دفاع استانداری مازندران از حضور فرماندار بابل را می توانید در صفحه ی 6 روزنامه آفتاب یزد چاپ روز چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 مشاهده نمایید که لینک آن در ذیل قرار داده شده است.
    http://www.aftabeyazd.ir/index.php?year=1394&month=02&day=16&category=6&

    موفق باشید.

    • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-13:51

      استاني با سياست ماست ماليزاسيون يعني همين . در تعجبم از نگاه آقاي يونسي معاون؟؟...

      • سه شنبه 15 ارديبهشت 1394-12:24

        آقاي يونسي وقتي شفاهي به فرماندارت گفتي شركت كن مرد باش سر حرفت وايستا...

        • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-21:42

          هشت سال اختلاس وتوهین به بزرگان وبی قانونی -تورم -سر خوردگی بین کشورها-خس وخاشاک خواندن مخالفان-عزل ونصب های آنچنانی -قهر یازده روزه - زندانی شدن معاون اول و...... آیا جای تقدیر دارد؟!آنهایی که آلزایمر دارند بی زحمت بروند دنبال درمان . خداییش بیاییم کم عاقلانه تصمیم بگیریم .

          • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-20:32

            با عرض احترام باید بگم من به شخصه به این رفتار دولت در فرستادن نماینده ی عالی خود در مراسم تشکر می کنم ولی دوست داشتم که دولت با حمایت از این تصمیم خود اعتدال را با شجاعت فریاد بزند.

            • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-11:16

              عجب سایتی این مازند نومه. ظاهرا فرماندار جواب تلفن نداده بد جوری بهشون بر خورده. بابا یکم ظرفیت داشته باشید.

              • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-11:14

                یکی معنی انفعال رو به نویسنده بگه، بد نیست.

                • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-11:12

                  خوب آقای نویسنده پس میشه بگین اعتدال یعنی چی؟ نکنه اعتدال یعنی اینکه چون آن جناح اینطور برخورد می کند شما هم باید تلافی کنید؟؟ از دست شما تندرو های طرفین خسته شدیم. ما رای به اعتدال دادیم. به امید پاک شدن تندروئ های طرفین از عرصه سیاسی جامعه.

                  • دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-11:9

                    آقای یونسی به فرماندار میگین بره بعد الان پشیمون شدین؟

                    • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 1 9
                      دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-15:33

                      این شگرد جناب یونسی قبلاً هم اتفاق افتاده
                      مراسم سوم خرداد 93 در ساری که لغو شد و ...


                    ©2013 APG.ir