تعداد بازدید: 2098

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 آذر 1384-0:0

مديريت پژوهش نداريم-نعمت زاده

نماينده مردم سوادكوه، قائم شهر و جويباردرمجلس به نبود استراتژي مشخص در تحقيقات اشاره كرد و گفت: مديريت پژوهش نيز در كشور ضعيف است.


"قربانعلي نعمت‌زاده" افزود: اكنون محققان برجسته‌اي دردانشگاه ها حضوردارند، اما متاسفانه به‌دليل مديريت ضعيف در انتخاب پژوهشگر و هدايت آن دقت كافي نمي‌شود.

وي ادامه‌داد: در چند سال اخير با برگزاري هفته پژوهش ازپژوهشگران نمونه تجليل مي‌شود ،اما در كنار تجليل بايد در رفع مشكلات محققين تلاش كنيم.

عضو كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي مجلس تصريح كرد: با توجه به اهميت پژوهش در امر تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي، نيازسنجي براي موضوع‌هاي تحقيقاتي نشده‌است.

نعمت زاده كمبود اعتبار و نامطلوب بودن سيستم اداري در پرداخت هزينه به محقق را از مشكلات اساسي عنوان كرد و گفت: هرچند اعتبار دربخش پژوهش بسيار كم است ، روند پرداخت آن به محقق نيز به كندي صورت مي‌گيرد.

وي با انتقاد از نپرداختن هزينه‌هاي اوليه تحقيق گفت: تحقيق هزينه‌بر است و محقق نيز توان هزينه كردن ندارد و بايد پيش از آغاز تحقيق حداقل بخشي از هزينه‌هاي مربوطه پرداخت شود.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: ما به دنبال افزايش سهم اعتبارات تحقيقي براساس توليد ناخالص ملي هستيم اما سيستم هدايت گر و مديريت تحقيقات به خصوص در دانشگاهها بايد تصحيح شود. (irna)


  • سعید عیسی نیاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 30 آذر 1390-0:0

    کسب رتبه فن آور برتر و پژوهشگر نمونه سال 90کشور را به دکتر نعمت زاده تبریک عرض می نماییم


    ©2013 APG.ir