تعداد بازدید: 3858

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394-12:4

آخر هفته با تجمع معلمان

تعدادی از معلمان استان پیش از ظهر امروز جلوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تجمع کردند و مطالبات صنفی خود را خواستار شدند+عکس


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: جمعی از معلمان استان که نسبت به وضیعت معیشتی و مطالبات صنفی خود  معترضند، از ساعت 10 امروز جلوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تجمع کردند.

این معلمان که به دعوت کانون صنفی معلمان در این مکان حضور یافته اند، در دو صف مجزای آقایان و خانم ها ایستاده اند و تا این لحظه هیچ کدام از مدیران آموزش و پرورش در جمع ان ها نیامده است.

به گزارش مازندنومه، پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول هدایت خودورهای عبوری است تا ترافیکی ایجاد نشود، پلیس ویژه نیز حدود ساعت 11:30 به میان این مکان آمد.

یکی از معلمان درباره علت این حضور و تجمع گفت: توضیحی در این زمینه نمی دهم و ما حرف های مان را در تراکت ها و بیانیه مان زده ایم.

در بخشی از بیاینه این معلم ها که به امضای کانون صنفی معلمان مازندران چاپ شده، به برخی خواسته های حداقلی معلمان هم چون اجرای کامل قانون خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت، ارائه خدمات بیمه ای مناسب، حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، پرداخت بروز پاداش بازنشسته ها، حق تقدم داشتن فرزندان فرهنگیان در استخدام آموزش و پرورش و...اشاره شده است.

این تجمع تا لحظه نگارش خبر ادامه دارد.



 


  • دبیر متوسطه پاسخ به این دیدگاه
    شنبه 19 ارديبهشت 1394-1:25

    قابل توجه افرادی که از روی ناآگاهی هی تعطیلات معلم را به رخش می کشند به این دسته از افراد می گویم طی تحقیقاتی که در ایران به عمل آمده معلم در طول سال ساعات بیشتری از سایر کارمندان کار میکند چون یک کارمند 45 دقیقه در روز میانگین کاریش کار می کند ولی یک معلم در یک روز 6 ساعت مفید تدریس می کند و بچه های امروز را سر کلاس کنترل می کند کارمند وقتی به خانه میرود کار اداره اش را نمیبرد ولی یک معلم در خانه هم کار مدرسه را انجام می دهد مدام مطالعه می کند سوال طرح می کند ورقه تصحیح می کند تحقیق و پژوهش می کند . برای چه برای معلم 24 ساعت در هفته تدرس گذاشته اند بخاطر اینکه باقی روز را مطالعه و تحقیق کند تا با دست پر به کلاس برود هرچند متاسفانه طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی فراوانی که در جامعه پدیدار گشته معلم مجبور است وقتی را که باید به تحقیق و مطالعه بگذراند به شغل دوم و سوم روی آورد و به قول آقا شهرام تدریس خصوصی در آموزشگاه داشته باشد تا جوابگوی نیازهای اولیه خانواده اش باشد دیگر بیش از این نمی گویم فقط این را بگویم که افراد از سر ناآگاهی قضاوت نکنند هرچند که مردم ما در همه زمینه ها متخصص و سیاستمدارو صاحب نظرند. لطف کنید اظهارنظرهای بیهوده نفرمایید.

    • شنبه 19 ارديبهشت 1394-8:40

      معلم چراغ هدایت بود معلم استاد بود و هیمنه داشت همه اورا احترام می کردند :
      وقت کارنامه هدائن دتا تشنی
      دتا هم هم سیکا کته
      تلم تازه کره اتا کچه
      خلاصه رفع خجالتی بییه
      درزمان ما که سپاهی دانش بودمعلم درروستا می ماند هر شب مهمان یک خانه بود دانش آموز وقتی معلم را می دیدید می ترسید بخاطر فردا که که اگر بلد نباشد
      متاسفانه امروزه معلمین بعضیها روز کلاس درس هستند و بعد از ظهر ها آژانس کار می کنند یعنی دانش آموز ش می شود مسافر خودش راننده !!!!

    • جمعه 18 ارديبهشت 1394-10:7

      این معلم ها که تجمع می کنن و هی میگن ما وضعمون خرابه، شده یه بار جمع بشن و بگن که تخلف ها و کم کاری های معلمان در یک دهه اخیر و انواع سوء استفاده های مالی از دانش آموز و خیلی مسائل دیگه رو که توسط همکاراشون انجام میشه محکوم می کنن؟
      یه چیزی یاد گرفتن. چهار تا نیمروز در هفته کار می کنن. همه تعطیلات رو تعطیلن. تابستون هم که خونه هستن و حقوق میگیرن.
      تو این قشر سال هاست که کمتر از 20 درصد معلم واقعی پیدا میشه. حقوقی که میگیرن برای خیلی از این افراد زیادی هم هست. توقعشون رو بیجا بردن بالا. خوبه خروجی کارشون بدون تلسکوپ و میکروسکوپ قابل رصد و بررسیه.
      البته با احترام به همه اون معلم هایی که صادقانه خدمت کردن و کم فروشی نکردن تو کارشون. و همینطور به همه کارگرهایی که هر چند ماه یه بار حقوق می گیرن و به ناچار بخشی از حقوقشون رو باید به حساب معلما برای کلاس های خصوصی واریز کنن.

      • جمعه 18 ارديبهشت 1394-23:41

        من معلم با 22 سال سابقه حاضرم این تعطیلات رو نداشته باشم ولی مثل بقیه کارمندها حقوق بگیرم . تعطیلی ما مثل این که کارمندی رو به زور اخراج کنند مسلما حقوق هم نمیدن.

        • همولایتیپاسخ به این دیدگاه 1 0
          جمعه 18 ارديبهشت 1394-14:40

          آقا شهرام، همین معلمانی تو با این لحن درباره شان حرف می زنی، بقول خودت ، جندتا نیمروز کار می کنند! لطفا سری به بقیه ادارات بزنید و ببینید که کارمندانش 20 دقیقه هم در روز کار نمی کنند و حقوق شان بسیار بیشتر از این صنف است.

        • پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394-13:59

          به عنوان یک معلم باسابقه ونمونه یکی از شهرهای مازندران به همکاران میگویم جز راهی که درپیش گرفتید امیدی به اصلاح کارتان به گونه اساسی نداشته باشید.باحرفهای زیبا ووعده ها دها سال است که وضع کم وبیش همان است که بود.جدیت جدیت.

        • پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394-13:51

          البته تجمع صنفي جزو حقوق شهروندي و حق مسلم افراد جامعه است ولي اي كاش معلمان عزيز در سال 89 وقتي تو آزمون استخدامي تقلب گسترده را ديدند ولي دم بر نياوردند هم اعتراض مي كردند.

          • جمعه 18 ارديبهشت 1394-14:43

            نمی تونستن! چون اون موقع احتمالا بیشترشون رو اخراج می کردن!

            • شنبه 19 ارديبهشت 1394-14:54

              معلم های باسواد را هرچه میتونید کمک کنید یک عده رفتن نهضت سواداموزی معلم شدند وای به حال بچه های ما


          ©2013 APG.ir