تعداد بازدید: 5311

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-1:19

نقد استاندار در حضور معاون وزیر کشور

مقیمی: نقدها را انتقال می دهیم/ با استاندار صحبت می کنیم

باید به انتظار حصر سیاسی آقای دکتر روحانی باشیم/دانشگاه حیات خلوت نیروهای امنیتی شده است/شما برای یک توالت هم بخواهید نگهبان بگذارید، نمایندگان دخالت می کنند/ با وضعی که الان در مازندران وجود دارد امکان تحقق انتظارات و اهداف دولت وجود ندارد/استاندار ده ها بار با ما نشست اما از صدها حرف، یک حرف ما هم به ثمر ننشست/ کار را به جایی می رسانند که فرماندار دولت و تدبیر و امید امروز می رود در سخنرانی کسی که می گوید با دو تا آبگوشت خوردن مشکل حل نمی شود/کدام قدرت می تواند مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان را فرماندار بابلسر کند؟(گزارش+حاشیه نگاری مازندنومه از نشست احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی مازندران با حضور معاون سیاسی وزیرکشور)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: شامگاه چهارشنبه نشست احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی مازندران با حضور معاون سیاسی وزیرکشورو استاندار مازندران در سالن اجتماعات تامین اجتماعی ساری برگزار شد.

در این مراسم علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- با بیان اینکه هدف از این نشست استفاده از فرصت به وجود آمده برای ایجاد شور و نشاط در بین مردم برای انتخابات آینده است، افزود: امیدواریم بتوانیم حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات را شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: دولت در عرصه سیاست خارجی، سیاست تعامل با دنیا به جای تقابل را در دستور کار خود قرار داد و با این سیاست توانست گروه ظالم و مستکبر5+1 را به پشت میز مذاکره بیاورد.

این مسئول با اشاره به تغییر نگرش جامعه جهانی نسبت به ایران اظهار داشت: با اعمال این سیاست دیگر خبری از تحریم های شکننده و فلج کننده و انزوای ایران نیست.

یونسی از به رسمت شناختن حق هسته ای کشور به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: مردم مازندران در تحقق دولت تدبیر و امید با مشارکت 93 درصد و رای 60 درصدی به دکتر روحانی نقش بی بدیلی را ایفا کردند و برگ زرینی از دانایی و فضیلت خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه اقتصادی کارهای ارزشمندی را انجام داده است افزود: برای توسعه و پیشرفت کشور راهی جز این نداریم که با هم متحد و همدل باشیم.

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به ضعف ها و اشکالات موجود در کار دولت گفت: ما هم این ضعف ها را قبول داریم، اما باید تلاش کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

*باید به انتظار حصر سیاسی آقای روحانی باشیم

پس از سخنان معاون سیاسی استاندار مازندران، افراد از احزاب و گروه های سیاسی مختاف برای اظهار نظر پشت تریبون رفتند.

امیرعادلانی-عضو شورای اصلاح طلبان مازندران و از اعضای فعال اصلاح طلب در بهشهر- اولین شخصی بود که پشت تریبون رفت و اظهار داشت: چندی پیش استان میزبان رئیس دولت سابق و مخالف دولت فعلی بود.

وی با بیان اینکه این مراسم با احترام و امنیت کامل برگزار شد که البته ما معترض این موضوع نیستیم، افزود: ما به شعار زنده باد مخالف من اعتقاد داریم اما بحث این است که زمانی که مخالفان دولت در امنیت و احترام کامل به فعالیت می پردازند، چرا اصلاح طلبان از امنیت نسبی برخوردار نیستند؟

عادلانی تعرض به علی مطهری در شیراز و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر را نمونه هایی از بداخلاقی های رقیب عنوان کرد و گفت: اقتدارگرایان شرایطی را ایجاد کرده اند که شرایط سخن گفتن برای این افراد فراهم نباشد.

وی ادامه داد: وقتی دم از حصر رئیس دولت اصلاحات می زنند، متعاقب آن باید به انتظار حصر سیاسی آقای روحانی باشیم که این امر مناسب با شان جمهوری اسلامی نیست.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه توقع ما برگزاری انتخاباتی آزاد، مستقل و قانونی است گفت: ما انتظار داریم مهندسی انتخابات و افراد صورت نپذیرد و هر چه هم که از صندوق رای بیرون آمد -هر چند که مخالف ما باشد- به رسمیت می شناسیم.

وی با بیان اینکه می پذیریم که تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید به آسانی امکان پذیر نیست، افزود: حامیان دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات و موانع بر تحقق شعارها تاکید دارند.

* دانشگاه حیات خلوت نیروهای امنیتی شده است

سیدمحمد حسینی-دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی- در این مراسم با بیان اینکه مردم دیگر در این برهه فساد و اختلاس را بر نمی تابند، افزود: مردم از دورع شاخدار و رفتارهای پوپولیستی خسته شده اند و مدیریت کارآمد و تخصص محور را برای اداره کشور انتخاب کردند.

وی به فضای امنیتی موجود در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دانشگاه به حیات خلوت نیروهای امنیتی تبدیل شده است و تکاپوی جنبش دانشجویی در این میانه به چشم نمی خورد.

*برای یک توالت هم بخواهید نگهبان بگذارید نمایندگان دخالت می کنند

حجت الاسلام صمد زراعتی-عضوشورای اصلاح طلبان مازندران و از اعضای اصلاح طلبان شهرستان جویبار- نیز در این مراسم با اشاره به جلسه شورای اصلاح طلبان مازندران در ایام انتخابات و تنظیم نامه برای آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت: ما در آن نامه درخواست کردیم که آقای دکتر عارف و دکتر روحانی با هم کنار بیایند و ما هم حمایت کنیم.

زراعتی با بیان اینکه برون رفت کار دولت، امید ما است، افزود: شخص بنده استاندار مازندران را امیر اخلاق و ادب می دانم و در طول این دوسال استانداری ایشان، حتی اگر هیچ موضوعی نمود نداشت، ادب و اخلاق وی نمود بالایی داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که بنده به عنوان نماینده دوستان اصلاح طلب از سراسر استان اجازه می خواهم دو مشکل عمده را عرض کنم، گفت: مشکل اصلی ما در تهران و آن هم نقش و دخالت نمایندگان مجلس در همه ارکان اجرایی کشور است.(صدای احسنت جمع)

وی ادامه داد: شما برای یک توالت هم بخواهید نگهبان بگذارید نمایندگان دخالت می کنند و دست دولت را می بندند.

زراعتی با بیان اینکه دکتر روحانی در مازندران بیش از یک میلیون و 107 هزار رای آورد افزود،: اگر امروز او بیاید و کاندیدا شود رای ایشان به این میزان نخواهد رسید.

وی گفت: مشکل دیگر ما این است که دخالت نمایندگان با رای پذیری هیات دولت صورت می گیرد تا جایی که در خصوص انتصاب رئیس دانشگاه پیام نور مازندران یکی از اقوام نزدیک جناب آقای رئیس جمهور دخالت می کنند.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: ما شخصی که توانمند است را می پذیریم اما متاسفانه شخصی را به ریاست رسانده اند که نه توانمند است و نه تفکر و مشی دولت را قبول دارد.

وی با بیان اینکه با وضعی که الان در مازندران وجود دارد امکان تحقق انتظارات و اهداف دولت وجود ندارد، گفت: متاسفانه در بسیاری از انتصابات شاهد نقش آفرینی نمایندگان مخالف دولت هستیم.

زراعتی با اشاره به فریاد بچه های بابلسر در خصوص انتصاب فرماندار احمدی نژادی این شهرستان اظهار داشت: هر چه این بچه ها فریاد زدند یک نفر صدای شان را نشنید.

وی تعامل بیش از اندازه با مخالفان و یاران سینه چاک دولت مهجور را عامل دیگر صحت بر ادعای خود دانست و گفت: بنده با بسیاری از مدیران کل گلاویز می شوم که چرا نیروهای افراطی اصولگرا را بر مسند کارها می نشانند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: به شخص خودم سرباز استاندار هستم، اما صدای بنده در پشت این تریبون انعکاس اراده و تبلور فریاد نیروهای اصلاح طلب استان است و مجبورم که بسیاری از مسایل را بازگو کنم.

وی با اشاره به مخالفت خود در زمان انتخاب ربیع فلاح به استانداری مازندران گفت: نظر ما بر طاهر نژاد و نریمان بود، اما زمانی که آقای فلاح استاندار مازندران شد، کسی از اصلاح طلبان سنگ جلو پای ایشان نینداخت.

زراعتی ادامه داد: آقای استاندار ده ها بار با ما نشست اما از صدها حرف، یک حرف ما هم به ثمر ننشست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید کار به گونه ای باشد که فلان سرمایه دار تا جایی پیش رود که بیشترین مشورت ها را بدهد و بیشترین توجه نیز به او شود، افزود: این در صورتی است که بسیاری از بچه های ستاد روحانی، امروز گوشه نشین هستند و حتی برای حرف زدن به ما فرصت داده نمی شود.

زراعتی ادامه داد: آقایی با رانت و حمایت استاندار و با جمع کردن بی حساب و کتاب های دولت گذشته که نصف جاده را گرفته است، استاندار سایه شده است!

وی با بیان اینکه رسانه ها نقد دلسوزانه بنده را مطرح کنند و این حرف ها را چماق بر سر استاندار نکنند، افزود: مدیریت و کارآمدی استان با این تفسیری که عرض شد دچار آسیب است، ضمن اینکه جناب استاندار تلاش می کنند اما خروجی مشاهده نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با شرایط و وضعیت فعلی مازندران امکان ندارد که رئیس جمهوری برای دو دوره رئیس جمهور بماند.

وی گفت: ذره ای بغض علیه استاندار و یا مدیریت استان ندارم، این حرف ها شاید زهر داشته باشد، اما برای رضای خدا گفتم.

*برای گرفتن مدیریت باید تابوی زن بودن خود را بشکنیم

خانم سکینه دیوسالار-فعال اصلاح طلب غرب استان- در این نشست با بیان اینکه این ایراد بر دولت و استاندار مازندران وارد است که بیش از 95 درصد پست های مدیریتی را مردان تشکیل می دهند، گفت: مگر ما نیمی از جامعه نیستیم، چرا برای گرفتن مدیریت باید تابوی زن بودن خود را بشکنیم و بعد از آن وارد رقابت برای گرفتن پست های مدیریتی شویم؟

وی با بیان اینکه یک زن برای خدمت کردن باید منت بکشد، گفت: انتظار ما از آقای استاندار این بود که از 22 مدیرکل حداقل دو مدیرکلش زن بودند.

*تجمعات کارگری در استان به حداقل رسیده است

فرامرز درخشنده-عضو هیات اجرایی خانه کارگر مازندران-نیز در این نشست با بیان اینکه ما کارگران سیاسی نیستیم، اما انگ سیاسی به ما می زنند، افزود: این قشر همیشه در عرصه انتخابات تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته 20هزار کارگر از کار بیکار شده اند، گفت: بسیاری از کارگران کانون خانواده شان متلاشی شد و امروز کارگران نشاط ندارند.

نماینده قشر کارگر در نشست احزاب و گروه های سیاسی اظهار داشت: بیش از 90 درصد کارگران قراردادی هستند و قراردادهای سفید امضا دارند.

وی با اشاره به جمعیت 28 میلیون نفری کارگری در کشور به بعضی قانون های اجرا نشده در حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: قانون همسان سازی تامین اجتماعی برای کارگران اجرایی نشده است.

درخشنده به نشست های متعدد کارگران با استاندار مازندران اشاره کرد و گفت: بعد از سال ها و چند دولت و چندین استاندار، مطالبات کارگران نساجی قائمشهر پرداخت شد.

وی گفت: بعد از هشت سال می توانیم آزادانه پشت تریبون برویم و صحبت کنیم و همچنین شاهد راهپیمایی کارگران در تهران باشیم.

این فعال رسانه ای اظهار داشت: تجمعات کارگری در استان به حداقل رسیده است که البته ما انتظار داریم توجه ویژه ای به این قشر شود.

* مردم و جوانان نگران آینده خود هستند

ابراهیم نژاد –از فعالان سیاسی اصولگرا در شهرستان نکا- نیز با بیان اینکه امروز همه کفار ناامید شده اند و ما باید از خودمان بترسیم، افزود: همه ما یک پرچم دست مان است و آن نیز پرچم جمهوری اسلامی است که به برکت خون شهدا به دست ما رسیده است.

وی اولویت اصلی کشور را حفظ نظام دانست و گفت: انتظار داریم که این همایش ها با برنامه تر اجرا شود تا ما با چالش مسئولان بتوانیم در راستای خدمت بیشتر به مردم حاکمان را مشورت دهیم.

این فعال اصولگرا اظهار داشت: باید تلاش شود تا به جای تضعیف یکدیگر و مقدم دانستن فرعیات به جای اصول به فکر حفظ نظام باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید در چارچوب قانون و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی گام برداریم، گفت: احساس مسئولیت ما باید در راستای رفع مشکلات جامعه باشد.

ابراهیم نژاد ابراز داشت: در بعضی از شهرستان ها نرخ بیکاری بالای 18 درصد است و مردم و جوانان نگران آینده خود هستند.

* ما کشاورزان حتی یک وام ساده تعمیرات منزل هم نمی توانیم بگیریم

پس از این سخنان زمزمه هایی در جمع مبنی بر اینکه شما و دوستان تان در دولت قبلی قبل کجا بودید که امروز این چنین سخن می گویید شنیده شد تا جایی که از میان جمع صدای اعتراض فردی شنیده شد که ظاهرا از اعضای شورای اسلامی یکی از روستاهای استان بود.

وی با بیان اینکه سیاسی کاری بس است و باید به ما هم اجازه صحبت بدهید درخواست کرد که او هم صحبت کند که آقای مقیمی و استاندار مازندران اجازه سخن گفتن دادند.

وی خود را سینا اسدیان معرفی کرد و گفت: ما با خدم و حشم روزگار می گذرانیم اما آمدند و گفتند که روستاهای بزرگ باید شهر شود در صورتی که ما سرمایه مان محدود بود و کارمان نیز همین کشاورزی باقی ماند.

این عضو شورای اسلامی روستای زرین آباد علیا گفت: بنده یک کشاورز بی سواد در یک روستا حتی اجازه ندارم 200 متر از زمین زراعی خودم را به فرزندم برای ساختن مسکن بدهم.

وی گفت: تا حرف می زنیم می گویند حضرت آقا گفتند باید از جنگل ها و مراتع حفاظت کرد، اما می خواهم بدانم که حضرت آقا فرمودند که جوان بیکار تحصیل کرده من ازدواج کند و سرپناهی نداشته باشد؟

اسدیان گفت: ما کشاورزان حتی یک وام ساده تعمیرات منزل هم نمی توانیم بگیریم، چرا که 10 نفر ضامن با کسر اقساط باید به بانک معرفی کنیم و امروز شما می آیید اینجا و در خصوص مسایل مختلف سیاسی با هم بحث می کنید.

در ادامه برنامه احمد مظفری-مجری نشست و مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران- گفت: حضرت آقا فرمودند حفاظت از اراضی زراعی و جنگل ها تکلیف است و هیچ کس حتی برای ساخت حوزه علمیه هم حق ندارد از آن استفاده کند؛ با این سخنان تکلیف همه مشخص است.

*کدام قدرت می تواند مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان را فرماندار بابلسر کند؟

لطف الله محمدنژاد-رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران- در این مراسم با خطاب قرار دادن معاون سیاسی وزیر کشور از انتصاب وی ابراز خرسندی کرد و گفت: خدا را شکر می کنیم که شما همسو با آیت الله هاشمی رفسنجانی و دولت هستید.

محمد نژاد به حماسه مردم ساری در افتخارآفرینی در تاریخ اشاره کرد و گفت: بزرگترین شاهکار اصلاح طلبان کناره گیری دکتر عارف بود و موجب شد مدیریتی که کشور را به این روز انداخت، امروز در بین مردم جایگاهی نداشته باشد.

وی گفت: چه شده است که نیروهایی که خودشان تسلیم شده بودند و داشتند می رفتند، عده ای به آنها می گویند که ما شما را می خواهیم؟!

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران با بیان اینکه من وامدار کسی نیستم و استعفای خودم را از این پست نیز اعلام می کنم، اظهار داشت: با قلم، زبان و بیانم در برابر این نیروهای ناهمسو خواهم ایستاد.

وی ابراز داشت: کسانی که هشت سال با آرمان استوانه نظام بازی کردند، حتی در شهرها نیز اجازه نصب بنر را نمی دادند- که من غربت آیت الله هاشمی را در این هشت سال دیدم- کار را به جایی می رسانند که فرماندار دولت و تدبیر و امید امروز می رود در سخنرانی کسی که می گوید با دو تا آبگوشت خوردن مشکل حل نمی شود!

این مسئول ادامه داد: بدتر از این موضوع آن است که فرماندار بعد از این حضور مصاحبه می کند که احمدی نژاد جزو بزرگان نظام است، در حالی که او رئیس یک گروه انحرافی بود که بزرگترین بلاها را بر سر این مملکت آورد.

محمد نژاد با بیان اینکه مظلومیت این دولت تا کجاست و تریبون های دولت در اختیار چه کسانی است، افزود: متاسفانه باید عرض کنم سمفونی مدیریت استان از یک هارمونی خاصی برخوردار نیست و این مشکل اصلی استان مازندران است.

وی با اشاره به دخالت نمایندگان در امر انتصابات اظهار داشت: از خانواده قاسمی ها بیش از 10 شهید تقدیم نظام شده است و یک نفر به عنوان مدیرکل معرفی می شود که وزیر را به مجلس می کشانند.

محمد نژاد با بیان اینکه بنده نمی دانم تاریکخانه انتصابات استان در کجاست، افزود: کدام قدرت می تواند مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان را فرماندار بابلسر کند؟

وی ادامه داد: یک مدیرکل استانداری را که در طول این هشت سال بسیاری از نیروهای انقلاب را قلع و قمع کرد، از این پست برمی دارند و جای دیگر پست می دهند، این چه توهین و دهن کجی به طرفداران دولت است؟

محمد نژاد با بیان اینکه در جلسات رسمی صحبتی از دولت نمی شود، افزود: آنهایی که حماسه سازان ساری را خانه نشین کردند، شرایط را به سمتی پیش می برند که با ریزش هایی که مشاهده می شود دولت تدبیر و امید برای چهار سال آینده رای نمی آورد.

وی با بیان اینکه جناب زراعتی آنچه را که در دل ما بود بیان کرد، گفت: مشکل ما از خود وزارتخانه است چرا که کسانی که بر مسند مدیرکلی نشستند، همسو با دولت نیستند.

محمدنژاد گفت: باید کسانی که همسو با دولت هستند بیایند و مدیران، فرمانداران و بخشداران نیز باید از این کانال پیام دولت را به مردم اعلام کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دیر بجنبیم و نتوانیم این گفتمان را زنده کنیم شاید افسوس این روزها را بخوریم.

*شما کارت را بکن

پس ازپایان سخنان لطف الله محمدنژاد که با اصرار منتقدان استاندار مازندران به روی سن رفته بود، مجری برنامه با خواندن بخش هایی از سخنان دکتر روحانی به نوعی در صدد پاسخگویی برآمد که با واکنش شدید جمع روبرو و مجبور شد در میان کلام واکنش نشان دهد.

وی گفت: اینها سخنان رئیس جمهوری است، این حرکت شما نشان می دهد شما ایشان را نیز قبول ندارید که از میان جمع گفتند شما کارت را بکن و خود آقای مقیمی پاسخ می دهند.

مظفری در ادامه مجددا به ذکر بعضی از مصادیق در خصوص فشار بر استاندار در راستای انجام تغییرات اشاره کرد که باز هم با واکنش جمع روبرو شد.

در ادامه لطف الله آجدانی اجازه سخن خواست که از جمع درخواست کرد در مقام سخنگوی کانون تدبیر و امید سخن بگوید اما با مخالفت جمع روبرو شد.

یکی از حاضران گفت: به نظرم همین میزان که مطرح شد کافیست، بگذارید همین ها را پاسخ دهند که اکبر بهمنش -از فعالان اصلاح طلب مرکز استان- خطاب به مقیمی و جمع گفت: آقای آجدانی در زمان مظلومیت آقای هاشمی در زمانی که هیچ کس صدایش در نمی آمد فقط سه مناظره تلویزیونی با آقای حداد عادل داشت و در آن برنامه نسبت به حذف عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی از کتاب های تحصیلی مدارس اعتراض کرد.

وی گفت: ایشان اولین کسی بود که در دفاع از آقای هاشمی و روحانی در مازندران مطلب نوشت، اجازه دهید که او هم سخن خود را مطرح کرد.

در ادامه شخص دیگری که در ردیف جلویی سالن همایش حضور داشت فریاد زد: امروز همه مطالبه گر شده اند، در صورتی که حمالی رای گرفتن بر دوش ما بوده است.

وی که خود را نماینده و رئیس اتحادیه های استان مازندران نامید، اظهار داشت: سری به زندان ها، دادگاه ها و جامعه بزنید تا ببینید مشکلات مردم چگونه است.

این شخص با انتقاد از رئیس جمهوری که چرا در آغازین روزهای پس از پیروزی در انتخابات در مازندران حضور نیافت، افزود: امروز کسی هدف تیرها است که در جمع حضور ندارد از خودش دفاع کند اما من از او دفاع می کنم.

وی گفت: فرماندار بابل چه گناهی کرد، در صورتی که دستور از بالا بود. آقای استاندار چه گناهی دارد که این دستور از وزارتخانه شما بود( صدای احسنت و همراهی جمع)

*با تئوری همه یا هیچ مخالفم

سپس آجدانی که پشت تریبون ایستاده بود، با بیان اینکه امشب من نه از جایگاه مدیرکلی آموزش و پژوهش استانداری مازندران که از جایگاه یک روزنامه نگار و پژوهشگر سخن خواهم گفت.

وی با بیان اینکه طعم صراحت لهجه مرا بسیاری از اصولگراها و اصلاح طلب ها چشیده اند، افزود: بنده اعتقاد دارم که در بیان نقد باید هم گریبان دولت و هم گریبان خود اصلاح طلب ها و در بسیاری از موارد نیز گریبان مخالفان دولت تدبیر و امید را گرفت.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با بیان اینکه نقد، دیدن نقاط ضعف و قوت با همدیگر است، اظهار داشت: البته ناکامی ها بعضا ناشی از بعضی از سومدیریت ها، فشارهای سیاسی، محدودیت ها و شیطنت هایی است که علیه دولت صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: به تبع همه این مشکلات این فضا در استان نیز وجود دارد در صورتی که استاندار مازندران توانمندی های خاص خود را دارد.

آجدانی با بیان اینکه نقد با تخریب متفاوت است، گفت: اگر انتقادی بر رئیس جمهوری، وزیر کشور و استاندار مازندران وارد است این به معنای ندیدن همه توانمندی های این عزیزان نیست.

وی ابراز داشت: دولت اعتدال توانمندی اش بر مبنای مولفه هایی است و قرار نیست که مدیران دولت قبل و پیشین، یکپارچه به جرم مدیریت پیشین عزل شوند که اگر بشود همان رفتار اتوبوسی دولت احمدی نژاد رخ خواهد داد.

این مسئول گفت: اگر مدیری توانمند از قبل بر سر کار است، جای هیچ مناقشه ای نیست، اما متاسفانه در بعضی جاها در همین مازندران بخشداری داریم که سر سفره دولت تدبیر و امید ارتزاق می کند اما به حمایت از نماینده فعلی می پردازد.

وی ادامه داد: تاکید شخص رئیس جمهوری و وزیر کشور در راستای سلامت انتخابات است و وجود چنین بخشدارانی نگران کننده است و قابل هضم نیست.

آجدانی با اشاره به جمله ای از سخنان حجت الاسلام زراعتی که در فعالیت های استاندار هیچ خروجی مشاهده نمی شود در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: باید ببینیم آیا جناب استاندار تمایلی برای این کار نداشتند و یا اینکه فشارهای سیاسی باعث این کار شده است.

وی ادامه داد: در موارد متعددی استاندار مازندران برای جایگزینی برخی مدیران ناهمسو با دولت، بدترین هجمه ها را تحمل کرد و ایستاد اما بنابر ملاحظاتی چون فشار نماینده بر وزیر و انجام طرح استیضاح و...استاندار ملزم به تبعیت شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با بیان اینکه در سال همدلی و همزبانی با علم به این موضوع انتظار می رود فعالان سیاسی و کسانی که دل در گرو پیشرفت مازندران دارند، به توسعه مازندران کمک کنند، گفت: بنده دوست داشتم به عنوان سخنگوی جناب استاندار یک محیط آزاد و امنی فراهم می شد و همه منتقدان حضور داشتند تا اگر موضوعی هست در بین جمع حل شود و یا ما آنها را قانع می کردیم و یا آنها در مواردی ما را از امکان خطا و اشتباه جدا می کردند.

وی گفت: بنده با تئوری همه یا هیچ مخالفم.

*بنشین سرجایت!

این سخنان آجدانی با واکنش شدید جمع روبرو شد به طوری که لطف الله محمدنژاد از میان جمع برخاست و گفت: آقای آجدانی بس است، شما تا زمانی که پست نگرفته بودید داشتید زمین و زمان را به هم می دوختید، حالا این حرف ها را می زنید؟

سخنان محمد نژاد با همراهی منتقدان عملکرد استاندار روبرو شد و از سمت دیگر هاشمی-که ظاهرا عضو شورای روستای سنگ تراشان ساری بود- بلند شد و گفت: آقای محمد نژاد شما صحبت کردید و ما ساکت بودیم اجازه بدهید آقای آجدانی سخن بگوید که از انتهای جلسه سیدکمال آقا میری با صدای بلند اظهار داشت: آقای هاشمی تو چکاره ای که الان در این جلسه حضور داری؟ اینجا جلسه فعالان سیاسی است، تو عضو شورا در این جلسه به چه عنوانی دعوت شده ای؟ اصلا چه کسی تو را دعوت کرده است؟ بنشین سرجایت و حرف نزن.

کشمکش بین نیروهای سیاسی حاضر در جمع ادامه داشت تا با اشاره معاون سیاسی وزارت کشور بنا بر جمع کردن قضیه شد که باز هم آجدانی مجددا با صدای رساتر ابراز داشت: بزرگترین خطری که اعتدال را تهدید می کند افراط و تهدید است.

وی با در دست گرفتن قرآن روی تریبون اظهار داشت: آقای محمد نژاد شما استعفا دهید، من هم قول می دهم استعفایم را بنویسم اما به این کلام الله قسم می خورم که این کار بنده یک تفاوت اساسی با کار شما خواهد داشت و آن این است که بنده در جایگاهی به مراتب بالاتر از جایگاهی که اکنون دارم، قرار خواهم گرفت.

*نه تدبیری است و نه کورسوی امیدی

بعد از این سخنان حسین لاری -یکی دیگر از فعالان اصلاح طلب استان- از جمع اجازه سخن گفتن خواست و معاون سیاسی وزیر کشور به او اجازه داد.

وی با قرارگیری پشت تریبون اظهار داشت: 18 میلیون نفر به دولت روحانی رای دادند اما آیا بین این 18 میلیون نفر مدیران توانمندی نیستند که بتوان از آن ها به عنوان مدیر کل استفاده کرد؟

لاری با بیان اینکه مازندران بیش از 22 هزار مهندس عمران دارد، افزود: بین این همه مهندس آیا یک نفر نمی توانست مدیرکل راه و شهرسازی مازندران باشد؟

وی با بیان اینکه بنده با مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه خواجه نصیر برای خود هیچ درخواستی ندارم و مدت ها است که گوشه گیرم، اظهار داشت: آقای استاندار اساسا شما هیچ اصلاح طلبی را به کار نگرفیتد، چون اعتقادی به این نیروها ندارید که البته ما نیز از این موضوع ناراحت نیستیم.(صدای احسنت جمع)

وی گفت: تکلیف این همه نیروی تحصیل کرده استان به کجا رسیده است که معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران باید یک فوق دیپلم معدن باشد.

این فعال اصلاح طلب میاندورودی ادامه داد: یعنی ما در استان یک نیروی توانمند نداریم که شما می روید از فارس و قزوین و استان های دیگر مدیرکل می آورید؟

وی در پایان گفت: اینجا نه تدبیری است و نه کورسوی امیدی.

*محدودیت هایی وجود دارد

محمد حسن مقیمی-معاون سیاسی وزیر کشور- در این نشست با بیان اینکه دولت به دنبال استفاده از همه ظرفیت های کشور است، افزود: کشور در چارچوب قوانین و قواعد مشخص، مدون و مصوب اداره می شود.

وی با اشاره به قانون گریزی دولت قبل اظهار داشت: اولین ایراد به دولت قبل این بود که بودجه ای را که با آن کشور ارائه می شد، در موعد مقرر به مجلس ارائه نمی داد.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه بودجه کشور در هیچ سالی از این هشت سال در 15 آذر ماه به مجلس ارائه نشد، گفت: مجلس هم نتوانست در موعد مقرر بودجه را تصویب کند و این یکی از افتخارات این دولت است که بودجه در موعد قانونی مقرر به مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: همه این مسایل موجب شده است که این حجم از مشکلات و مسایل گوناگون در کشور مشاهده شود.

مقیمی یکی دیگر از خطاهای دولت سابق را قراردادی کردن نیروها و به خدمت گرفتن آن ها در پست های مدیریتی دانست و گفت: اما این دولت بر چارچوب قانون عمل می کند و اگر قرار بود به شکل سابق کشور اداره شود با حجم انبوهی از نیروهای مازاد در دستگاه های اجرایی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه نتیجه همه این مدیریت ها هم در شرایط فعلی قابل مشاهده است، افزود: باید پذیرفت که ما دولت را در شرایط خاصی تحویل گرفتیم.

مقیمی با بیان اینکه به جای 8 درصد رشد -5.6 درصد رشد داشتیم، گفت: تورم43 درصدی و بیکاری 14 درصدی در کشور وجود داشت وکشور در شرایط رکود تورمی تحویل ما شد.

وی با بیان اینکه از این شهرستان به آن شهرستان رفتن خود را در دو آمار کلی نشان داد، افزود: تورم 43 درصدی و بیکاری 14 درصدی نشان از کنار زدن افراد باتجربه در مدیریت کشور بود.

مقیمی گفت: شاید در خیلی از موارد انتقادها به دولت در سیاست داخلی وارد باشد اما در بسیاری از موارد هم دولت گام های خوبی را برداشته است.

وی با بیان اینکه رساندن تورم 43 درصدی به 15 درصد چیزی شبیه به معجزه بوده است، افزود: در حوزه سیاست خارجی نیز دولت با برنامه عمل کرده است.

این مسئول مذاکرات 5+1 و از انزوا خارج شدن ایران را نشانه دیپلماسی موفق دولت تدبیر و امید دانست و اظهار داشت: در سیاست داخلی نیز کارهایی انجام شده است و خیلی از کارها هم مانده است.

وی ادامه داد: بسیاری از درگیری ها وجود دارد که البته همه آن بر عهده استاندار و مسئولان استانی نیست، بالاخره محدودیت هایی وجود دارد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از انتقادهایی که ما به دولت قبل داشتیم این بود که آنها کشور را تک صدایی اداره می کردند، اظهار داشت: ما حتما با یک صدایی در اداره کشور مخالفیم و امروز دولت به دنبال این است که از ظرفیت همه افراد شایسته ای که دولت را قبول دارند استفاده کنند.

وی گفت: کشور آن قدر بزرگ است که جا برای کار دارد و اگر همه سرمایه های انسانی را به کار بگیریم باز هم جا برای کار دارد.

مقیمی دلیل رفتارهای این چنین را در کشور نداشتن حزب عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه حزب نداریم قادر به مدیریت نیروی انسانی و اداره کشور نیستیم.

وی ادامه داد: بنده از همه خواهش می کنم که تحمل خود را بیشتر کنند، چرا که کار سیاسی تحمل می خواهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه باید همدیگررا بپذیریم اظهار داشت: در کنار آن باید تشکیل حزب دهیم و افراد را در داخل حزب برای اداره استان و کشور تربیت کنیم.

وی ابراز داشت: بنده انتظار داشتیم اینجا دوستان بگویند چه توقعی برای بهتر اداره شدن کشور و استان دارند.

مقیمی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد که از همه تشکل های شناسنامه دار تازمانی که بر خلاف قانون عمل نکردند، حمایت کند، افزود: اگر قرار است در یک دانشگاه از جریان منتقد دولت دعوت کند حتما آن دانشگاه موظف است به احزاب حامی دولت هم اجازه سخنرانی دهد.

وی ادامه داد: باید اجازه دهیم همه تفکرات سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند حرف های شان را بزنند، چرا که اگر در دوره قبل اجازه می دادند از دولت انتقاد کنند این مسایل به وجود نمی آمد.

معاون سیاسی وزیر کشور ابرازداشت: اختلاس زمانی به وجود می آید که نقدی نباشد، اگر مسایل کشور دائما نقد می شد با این مشکلات مواجه نمی شدیم.

مقیمی گفت: اگر ما هم اجازه نقد ندهیم حتما در آینده با مشکل روبرو خواهیم بود، البته نقد هم اصولی دارد که باید به آن توجه شود.

وی به برگزاری دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 94 اشاره کرد و گفت: دوست داریم انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود که در این بین احزاب نقش بسیار مهمی در ایجاد نشاط سیاسی و فعال کردن مردم به عهده دارند.

این مسئول با بیان اینکه ما به دنبال انتخاباتی هستیم که مردم به صورت جدی ورود پیدا کنند و در پایان نیز حمایت کنند، افزود: زمانی این امر محقق خواهد شد که تحمل همدیگر را داشته باشیم، اگر قرار است دموکراسی به شکل عینی به وجود آید باید به مخالف خود وقت دهیم که حرفش را بزند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات سالم باید دولت بی طرفی خود را اعلام کند، گفت: اجازه ندهیم که از اماکن و امکانات دولتی له یا علیه شخصی استفاده شود.

مقیمی گفت: از لابلای حرف ها هست که حرف درست خود را نشان می دهد، بنابر این باید اجازه داد تا همه سخن بگویند.

وی در پایان گفت: مسایلی که مطرح شد در خصوص انتقادها به نحوه اداره کشور انتقال خواهد یافت و با استاندار هم صحبت می کنیم که شرایط را برای خدمات بیشتر دولت به مردم فراهم آورد.

حاشیه ها:

*جلسه در ساعت 9.30 دقیقه و با ورود معاون سیاسی وزارت کشور شروع شد که در بدو ورود استاندار و معاون سیاسی، شخصی از بین جمع فریاد زد که برای سلامتی استاندار صلوات و از انتهای جمع نیز از بین منتقدان به عملکرد استاندار شخصی گفت: صلوات را تعطیل کنید، ما اینجا برای مجیزگویی نیامده ایم.

*جلسه با قرائت قران، پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و مجری با یادآوری شهادت امام کاظم (ع) از جمع درخواست کرد که صلوات بفرستند.

*معاون سیاسی استانداری مازندران به دلیل کمبود وقت و نبود زمان کافی برای دعوت، از کسانی که به جلسه دعوت نشدند عذرخواهی کرد و گفت امیدواریم که در دفعات بعد جبران کنیم.

*شیخ صمد زراعتی در سخنان خود با بیان اینکه بیش از 70 ماه جبهه دارم و بیش از 11 نفر از بستگان بنده در جنگ شهید شده اند، گفت: آن زمان ما در خوزستان خدمت آقای مقیمی رسیدیم که البته گذر زمان ما را پیر کرده است که مقیمی به مزاح گفت: ما البته جوان هستیم حالا شما را نمی دانیم.

*خانم دیوسالار در ابتدای سخنش گفت: من اینجا احساس غربت می کنم، چرا که از هم جنسان بنده فقط سه نفر حضور دارند که یک نفرش چون مدیرکل بوده است در جلسه حضور دارد. وی در پایان سخنانش نیز گفت: آقای استاندار نگاهی به بایگانی های هشت سال گذشته بیندازد و کمی این بایگانی را خلوت کند.

*در بین سخنان لطف الله محمد نژاد، یکی از اصلاح طلبان مرکز استان از انتهای جمع مدیریت غلط استان را نتیجه این وضعیت دانست که با واکنش مقیمی روبرو شد. وی گفت: شما اگر قرار است حرف بزنید بفرمایید جلو و حرف تان را بیان کنید که محمد نژاد نیز گفت: من خودم حرف خودم را می زنم کسی حرفی نزند.

*بعد از انتقاد محمد نژاد از نحوه عملکرد فرماندار بابل و مدیریت استان، شخصی که خود را نماینده اتحادیه ها معرفی کرد فضای جلسه را ملتهب کرد و با سر و صدا و سخن از زندانیان و معوقات بانکی تولیدکنندگان، فضا را به سمتی دیگر برد که بعد از آن با واکنش های افراد مختلف فضای جمع برای مدتی با همهمه و سر و صدا همراه بود.

*در میان سخنان آجدانی یکی دیگر از اصلاح طلبان با خطاب قرار دادن او گفت: شما لازم نیست پاسخ شیخ صمد را بدهید، آقایان خودشان پاسخ می دهند که آجدانی گفت بنده حق نقد دارم و نظرم را نسبت به این موضوع بیان می کنم.

* در میان سخنان آجدانی بین دو نفر از مدعوین جلسه درگیری لفظی به وجود آمد که این درگیری در پایان جلسه به بیرون از جلسه سخنرانی نیز کشیده شد که با پادرمیانی نیروهای دیگر مرکز استان ختم به خیر شد.

*در حالی که افراد با شتاب و بدون قاعده خاصی دعوت شده بودند و بسیاری از فعالان سیاسی معطوف به دولت و رسانه های همسو نیز خبر از جلسه نداشتند، بسیاری از اعضای شوراها و دهیارها احتمالا برای پر کردن سالن حضور داشتند.

*از بین فرماندارها واحدی فرماندار ساری، حسینی جو فرماندار عباس آباد، اسد فرماندار بابلسر و رحیم طوسی فرماندار نکا حاضر بودند. معاون عمرانی استاندار، مدیرکل روستایی و مدیرکل سیاسی استانداری نیز در میان جمعیت مشاهده شدند.

*جلسه در ساعت 12.20 دقیقه به پایان رسید و تنها نکته قابل توجه در این مراسم عدم انتقاد نیروهای سیاسی از فرماندار مرکز استان بود که در جلسات مشابه بیان می شد.


  • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-10:29

    با سلام خدمت معاون سیاسی وزیر و استاندار و اقای یونسی سوال بنده این است که چرا در نور و محموداباد باید مدیران کل دولت قبل فرماندار باشند مگر ادم قحط است چرا فقط به بابل و بابلسر و... گیردادید مگر برادر فرماندار محموداباد تبلیغات انتخاباتی خود را شروع نکرد چرا ایشان هنوز فرماندار محموداباد هستند نکند میخواهید کرسی نمایندگی را از یک احمدی نژادی به یکی دیگه بسپرید

    • شنبه 26 ارديبهشت 1394-15:59

      الحمدالله با هوشیاری تعداد انگشت شمار از نیروهای اصلاح طلب که از دلسوزان نظام هم میباشند مدیریت مهندسی شده این نشست با شکست مواجه شده ومقام عالی وزارت کشور در جریان واقعیات استان قرار گرفتند . انشاالله ثمره این روشنگری بزودی به بار خواهد نشست .

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 2
        شنبه 26 ارديبهشت 1394-5:44

        لطفا اصلاح طلبان استان لیست مقاماتی را که اعضایش در زمان احمدی نژاد وروحانی در سطوح مدیریتی بدست آورده اند به مردم اعلام کنند ولیست امکانات وسرمایه هایی را که ازرانت نصیبشان شده است .مظلوم نمایی حدی دارد .مردم بموفع از کل این بده بستان های پشت پرده مطلع خواهند شد.بذار بتازند تا لیست امتیازاتی که اصلاح طلبان استان در دوت های قبل وحاضر گرفته اند اعلام شود

      • جمعه 25 ارديبهشت 1394-20:4

        زنده باد دکتر صفایی کوچکسرایی..خیانت به دکتر صفایی به گوش بزرگان مملکت رسیده...منتظر عواقب آن باشید..

        • جمعه 25 ارديبهشت 1394-19:13

          جناب اقای مهندس مقیمی

          معاونت محترم سیاسی وزارت کشور

          با سلام

          جریان اصلاح طلبی همواره پیشگامان عرصه های قانون گرایی و شایسته سالاری بودند، آرمانی که سبب همراهی این قشر از جامعه با شعار تدبیر و امید شد تا ایران اسلامی از مسیر سقوط به پرتگاه افول نجات یابد. تلاش دولتمردان نیز در راستای خواست و مطالبات بهبود خواهانه مردم ستودنی است. از این رو اتخاذ رویه دیپلماتیک بر مدار عزت و مصلحت و بازسازی چهره ی ایران عزیز در عرصه بین المللی با نشستن عزتمدارانه بر پشت میز مذاکرات و نتایج حاصل از آن قدر دانسته می شود.

          جناب آقای مقیمی

          قریب دو سال از انتخاب دولت جدید گذشته است و در عرصه سیاست داخلی کشور تغییر محسوسی به چشم نمی خورد، هنوز نیروهای منتسب به دولت های نهم و دهم در پیشخوان های حساس دولت قرار دارند، تا جایی که بیشترین خلل در پیشبرد اهداف عالی شما و دولت شما از ناحیه ی همین وابستگان سیاسی و فکری به دولت گذشته و یا جریان امتحان پس داده در ۸سال گذشته که نتیجه عمل شان جز خسارت نبوده است، اتفاق می افتد و هر روز بر نگرانی حامیان راستین دولت شما افزوده می شود. عمده این نگرانی نیز در حوزه عمل وزارت کشور به عنوان متولی اصلی امر سیاست داخلی است، که برای عامه تحول خواهان بسیار بعید می نماید که مجریان سیاست دولت سابق همانانی باشند که در به ثمر نشستن سیاست های دولت تدبیر و امید نیز از خویش همتی در خور نشان دهند!

          جناب آقای مقیمی رییس ستاد انتخابات کل کشور

          سال ۹۴ سال انتخابات است و هر کنشگر سیاسی و اجتماعی نیک می داند تا تغییر اساسی در ترکیب مجلس شورای اسلامی اتفاق نیافتد، همچنان دست دولت در بسیاری امور بسته خواهد بود، اما حقیقت آن است، تا دولت در چینش نیروهای وفادار به خود اقدام موثری انجام ندهد نمی توان امیدی در بهبود شرایط داشت. این روزها در اکثر شهرهای کشور در حالی رقابت انتخاباتی نامزدهای بالقوه شروع شده است که از هم اکنون بخش زیادی از نیروهای حامی دولت با توجه به ناهماهنگی های ذکر شده با خطر حذف از طریق هیات های اجرایی انتخابات در شهرستان ها مواجه هستند.

          استان مازندران نیز از این مسئله مستثنی نیست، مازندران به عنوان یکی از سیاسی ترین استان های کشور در حالی در صف اول تغییر استانداران قرار گرفت که وزیر محترم کشور با نادیده انگاشتن رای ۷۰ درصدی مردم این استان به منادی تغییر و تدبیر با انتصاب جناب ربیع فلاح جلودار که انتساب ایشان به جریان اصولگرایی بر همگان مکشوف بوده است، تردید به تدبیر وزارت کشور در تصمیمات مربوط پر رنگ شد. جالب آنکه جناب فضلی که متعارفا میبایست در جلسه معارفه جناب ربیع فلاح، برنامه مدون و برتر ایشان را گواه در توجیه این انتصاب میگرفتند، به حاضران و مردم شریف مازندران قول دادند که جناب فلاح برنامه خویش برای مدیریت استان را تا دو ماه دیگر تحویل وزارت کشور میدهند! و همین ادعا شاید یرای نا امید شدن امیدواران به تدبیر کافی بود. و البته با توجه به اینکه تا کنون برنامه ای از جانب جناب فلاح ارائه نشد، میتواند به این معنا باشد که دو ماه از نگاه ایشان و یا وزارت کشور، تعریفی بیشتر از مقدار عرفی دارد! انتصابات حوزه فرمانداران و حواشی مترتب از آن خود گواه روشن این مدعا است که ایشان هنوز برنامه ای در راستای سیاست های کلان دولت ندارند و اسفناک تر آنکه مازندران در عالی ترین سطوح مدیریتی خود دچار روزمرگی و از پی آن با بحران باور مردم استان به ناکارآمدی دولت مواجه است. در این شرایط هم و غم دست اندرکاران ارشد دولتی ، دست و پا کردن مراسمات در این جا و آن جای استان و پایتخت است . چگونه می شود دم فرو برد و نسبت به حضور فرماندار ویژه شهرستان بابل و معاون استاندار و مدیران منصوب دولت در مراسم سخنرانی رئیس جمهور سابق در آن شهر حرفی نزد ؟؟!؟!

          آقای مهندس مقیمی

          چگونه ما فعالین ستاد انتخاباتی دولت که هزارها امید در برآمدن خورشید تدبیر بسته بودیم، نگران آینده ای نباشیم که آن را در بهار ۹۲ برای مردم به تصویر کشیدیم !؟؟!؟!



          جناب مقیمی

          متاسفانه و متحیرانه فضای حاکم بر مجموعه استانداری مازندران تحت زعامت جناب فلاح بر این روال است که هر فرد یا گروهی که از ابزار لابی گری بیشتری برخوردار باشد مسیر تصمیمات را به سمت اهداف خود سوق می دهند و در این میان تنها ، گروه های حامی دولت و اعضای ستاد انتخاباتی دولت تدبیر و امید شاهد به ثمر ننشستن وعده ها و چه بسا تغییر مسیر در شعارها و به همان میزان بسط نا امیدی در جامعه از اقدام موثر و مدبرانه در استان هستند!

          لذا مقدمتان را به استانمان گرامی می داریم و به حسن نیتتان درود می فرستیم چرا که شما را مردی از جنس باران می دانیم ولی خواهشمندیم تدبیری بی اندیشید تاامیدهایمان زنده گردد.

          فعالین اصلاح طلب غرب مازندران

          http://ramsaronline.com/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86-%D8%A8/

          • کم سواد روستاییپاسخ به این دیدگاه 5 1
            جمعه 25 ارديبهشت 1394-13:33

            جلسه با قرائت قران، پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و مجری با یادآوری شهادت امام کاظم (ع) از جمع درخواست کرد که صلوات بفرستند.
            در این مراسم با بیان اینکه مردم دیگر در این برهه فساد و اختلاس را بر نمی تابند، افزود: مردم از دورع شاخدار و رفتارهای پوپولیستی خسته شده اند!!!!!!!!!!!
            دانشگاه حیات خلوت نیروهای امنیتی شده است!!!
            به انتظار حصر سیاسی آقای روحانی باشیم!!!
            برای یک توالت هم بخواهید نگهبان بگذارید نمایندگان دخالت می کنند!!!
            مشکل اصلی ما در تهران و آن هم نقش و دخالت نمایندگان مجلس در همه ارکان اجرایی کشور است.!!!
            ما کشاورزان حتی یک وام ساده تعمیرات منزل هم نمی توانیم بگیریم!!!
            زمانیکه فقر از در وارد شود٫ دین و ایمان از پنجره فرار را بر قرار ترجیح می دهد!... یا جدم پیغمبر.

            • یک دلسوز پاسخ به این دیدگاه 2 0
              جمعه 25 ارديبهشت 1394-10:54

              دنیای مدرن خواسته ، یا نا خواسته یقه امان را گرفته است . این دنیا شرایط ویژه می خواهد . نمی شود با رفتارها و منش های سنتی لاف دموکراسی زد . دنیای مدرن جز مدارا و میدان گفتگو نمی طلبد . آنچه می پنداشتم که نقد های علمی با تکیه بر مفاهیم اصولی باشد ، متاسفانه نبود اما بر کسی نمی توان به جرم حرف زدن ایراد گرفت . چون نمی توانند حرف دل خود را بیان کنند ، پرخاشگر می شوند . هیجان های کاذب مانع شده است که بسیاری از آدم های دانا ، جامعه شناس و سیاست دان به میدان بیایند . چه کسی گفته است میدان عمل جامعه را باید بین اصول گرا و اصلاح طلب تقسیم کرد ؟ این همه لاف حزب و حزب بازی کجاست ؟ آیا یک حزب و سازمان ریشه دار در جمع وجود دارد ؟ کجاست تحمل و مدارا ی حزبی ؟ کجاست یک تحمل و مدارای دولتی که حرف گوش کند و عمل نماید ؟ تاسف باید خورد که هنوز ندانستیم که باید نقاب های دروغین را از چهره برداشت تا میدان عمل باز شود .

              • یدالله پور اقدمپاسخ به این دیدگاه 3 0
                جمعه 25 ارديبهشت 1394-10:53

                از گزارش کامل و جامع تان ممنونم. ما نبودیم ولی انگار در مراسم بودیم. تمام فضاها را بدرستی پوشش دادید.گزارش یعنی این

                • جمعه 25 ارديبهشت 1394-10:28

                  1- اصل کار برگزاری چنین جلساتی بسیار قشنگ، جالب و قابل تقدیر است.
                  2- بی حوصلگی و اهانت و تندی به شکل بداخلاقی مذموم است و عاقلی در تایید این مسلک نمی تواند حرفی داشته باشد.
                  3- اقدام آقای بخشی مازندنومه برای انتشار محتوای جلسه به تفصیل جای تقدیر دارد.
                  4- نحوه ورود آقای زراعتی به موضوع نقد منطقی و زیبا بود.
                  5- آقای محمدنژاد اگر هم حرف حقی داشتند به شکل نامطلوبی آن را ارائه نمودند.
                  6- آقای آجدانی همیشه برای دفاع از فلاح و خود را سخنگوی استاندار جا زدن آماده هستند. البته حق ایشان است که از مواضع اعتقادی و سیاسی خود به زیبایی دفاع کنند.
                  7- قرآن به دست گرفتن و قسم یاد کردن در میان جمع برای اثبات آنچه حق می پنداریم و برای اقناع جمع که در ادعای خود صادق هستیم، می تواند نشانه ضعف بسیار بزرگی باشد.
                  8- اگر با قرآن جمع را مجاب به پذیرش راستگویی خود کردیم ولی دروغ را تحویل دادیم به قرآن اهانت کردیم و از آن به عنوان وسیله استفاده نمودیم که علاوه بر خذلان اخروی، روش پست ماکیاولی در مورد استفاده از قرآن به عنوان ابزار را هم توسعه دادیم.
                  9- نقد علی استاندار در حد پائین و سطحی صورت گرفت ولی فضا نشان از آن داکه حتی اصلاح طلبان و پشتوانه های استاندار نیز وضعیت مدیریت عالی استان را ناپایدار، ضعیف، پراکنده و بی برنامه و باری به هر جهت و بدون اصول و درهم و برهم می داند.
                  10- آقای مقیمی می تواند از این جلسه پیام های خاصی را به وزارت کشور مخابره کند که کاشته های تحمیلی وزارت کشور در مورد استاندار بدون مطالعه و احساسی و مبتنی بر اعمال نفوذ برخی شخصیت ها و پیگیری های ناحق و لابی گری هایی بوده که امروز استان را با این همه ضعف و نابسامانی در ابعاد مختلف رقم زده است.
                  11- نماینده دانشجویی که به عنوان سخنران آمده از کدام جریان به اینجا رسیده است. ایشان که مشروطی هستند و به دلیل نمرات بسیار ضعیف در معرض اخراج قرار گرفتند و زمین و زمان را برای فشار آوردن به سیستم آموزش دانشگاه جهت اعمال نفوذ برای تمدید تحصیل به تنگ آوردند آیا می توانند نماد و نماینده دانشجویان اصلاح طلب باشند؟ این نقاط ضعف را باید اصلاح کرد.
                  12- فاصله این جلسات مفید را باید کمتر کرد و منافع آن برای نظام و اصلاح طلبان و دولت بسیار زیاد خواهد بود. حضور شخصیت های معتدل و رعایت ادب و آداب و نقد عملکرد از طریق منطقی می تواند نفع بیشتری به جامعه برساند.

                  • جمعه 25 ارديبهشت 1394-10:11

                    استاندرای خواست فط چندتا اصلاح طلب وابسته به خود را دعوت کند و از اصلاح طلبهای منتقد دعوت نکرد. اما همین چند اصلاح طلب مدافع فلاح هم صدای شان درامد. در این جمع حرفهای محمدنژاد و شیخ صمد را پسند کردم. آجدانی هم که طبق معمول دفاع کرد، او در ربیع فلاح حل شده است!

                    • جمعه 25 ارديبهشت 1394-2:34

                      باعرض سلام وخسته نباشید به مسولان استانمان با این گرد همایی ها...برای دولتمان متاسفم که همچین نیروهایی را در پستهای مهم گماشتن که بجای اینکه به مشکلات مردم رسیدگی کنند توسر همدیگه میزنند ..خوب حق دارند جوان بیکار ندارند یک شب بی شام ندارن ...فقط فکر خودشان هستند ..مرفهان بی درد که میگن اینا هستن..

                      • جمعه 25 ارديبهشت 1394-0:20

                        حرفهای گستاخانه و... شیخ به اصطلاح اصلاحات انسان را از همه چیز متنفر می کند زراعتی با حرفهای بی ریبط و توهین به منتخبان این ملت به دنبال چه فتنه ی هست جناب مدیر سایت میدونم مطلبم را تایید نمی کنید اما این متن را از اعماق وجودم نوشتم .

                        • شنبه 26 ارديبهشت 1394-12:45

                          با سلام. آقای احمدی عزیز، سخن حق تلخه!؟. سخنان آقای شیخ زراعتی، باز خوردی از حقایق میدانی جامعه است که بعضی ها بازگویی این حقیقت را نیز بر نمی تابند.
                          آیا توهین به شعور و رای ملت، گناه نیست. چون منتخب هستند باید فراتر از قانون که برایشان تعیین کرد عمل کنند!؟.

                        • شهروند که پاسخ به این دیدگاه 3 4
                          جمعه 25 ارديبهشت 1394-0:20

                          این اصلاح طلبانی که ناب تحمل حضور یک مخالف رادردولت تدبیر ندارند چگونه می خواهند یک جامعه منکثر داشته باشند؟عدم حضور بسیاری از اصلاح طلبان استان نشان از آن دارد که آقایان حتی همفکرانشان راهم قبول ندارند.از احزاب یکشبه جز این هم نمی توان انتظار داشت.خدابه این مردم رحم کند

                          • یک هموطنپاسخ به این دیدگاه 10 7
                            پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-22:27

                            جناب آقای صادقی مدیر مسول محترم مازندنومه
                            آیا واقعا کسانی که شب پیش در استانداری گرد آمده بودند از نیروهای اصلاح طلب بودند؟
                            حرکات،جنجال آفرینی ،فحاشی ،زدوخورد از آداب کدام نیروی سیاسی در کدام کشور متمدن است؟
                            در جلسه دیشب کدام سخن خردمندانه ومستدل درنقد عملکرد استاندار مطرح شد؟
                            یقه درانی ودادن فحش ناموسی (بنقل از شاهدان عینی)در کدام منطق سیاسی جا دارد؟
                            آقای رییس مرکز اسناد استان آیااز دانش آموختگان تاریخ ،باستانشناسی یارشته های مرتبط است یا آن گونه که شنیده ام دبیر بازنشسته ای است که بدین سمت منصوب شده است؟آیا یک جوان تحصیل کرده نمی توانست با آگاهی ولیاقت بیشتر نسبت به ایشان در این سمت قرار گیرد؟
                            آیا آقایی که از گفتن صد حرف ونگرفتن یک پاسخ ازاستاندار سخن می کوید وخویشتن رااصلاح طلب می داند از خود نمی پرسد که براساس کدام شاخصه وصلاحیت برادرش راکه یک کارشناس ساده بود باارتباطات ویژه به معاونت فرمانداری یکی از شهرهای استان رسانده است؟
                            جناب آقای صادقی عمیقااعتقاددارم ادب وصداقت وترجیح دادن منافع ملی برمنافع شخصی ازاولین ومهم ترین شاخصه های یک انسان سیاسی است

                            • پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-20:3

                              انتخاب فلاح به عنوان استاندار مازندران با حمایت بعضی از اصلاح طلبان مرا به یاد فیلم (اسب تروا ) می اندازد

                              • نسیم مهربانی پاسخ به این دیدگاه 2 10
                                پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-20:1

                                واحدی انتخاب اعتدال است ،اگر وارد حاشیه اش نکنیم بر کاستی ها ساری آشناست و میتواند با حمایت آیت اله طبرسی و حمایت استاندار و یونسی ساری در جاده توسعه قرار دهد و امید که بعد از وی کسی آید که از این جاده منحرف نگردد .

                                • پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-19:43

                                  منظور سرمایه گذار آقای ... از صنایع ...است

                                  • پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-19:12

                                    بخشی جان اتا موقع اتا << واو >> جا نیلی

                                    • پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-17:58

                                      بعد از دوسال متاسفانه استاندار مازندران نتوانست برای پیشبرد امور استان کاری انجام دهد .انتقاد نیروهای اصلاح طلب در حضور مقام ارشد وزارت کشور گویای عدم اشراف نماینده دولت بر امور ساده وپیش پا افتاده استان است. این همان چیزی بود که اطرافیان استاندار می خواستند وبه آن رسیدند


                                      ©2013 APG.ir