تعداد بازدید: 2582

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 9 تير 1383-0:0

هجوم کرم‌هاي برگ‌خوار به جنگلهاي حاشيه بهشهر

هجوم کرم‌هاي برگ‌خوار موسوم به کرم ابريشم‌باف ناجور به بخشهايي از حاشيه جنگلي بهشهر شامل پلنگ‌خيل، رستمکلا، منطقه فکستل و ميانکاله باعث شده تا برگهاي درختان منطقه کاملا خورده شده و درختان به شکل فصل زمستان بدون برگ شوند.





 


يک کارشناس اداره جهاد کشاورزي در توجيه علل رشد اين نوع کرم‌ها اظهار داشت که به دليل مساعد بودن شرايط آب وهوايي رطوبت بالا و گرماي زياد رشد اين نوع کرم‌ها زياد شده است.
وي افزود براي شناخت بهتر اين آفت و مبارزه لازم نمونه‌هايي از کرم‌ها به مراکز تحقيقات کشاورزي ارسال شده تا پس از شناخت کامل راه صحيح مقابله با آن فراهم گردد. کارشناس ياد شده يکي از راههاي مقابله با اين کرم‌ها را استفاده از تله‌هاي فوري و راه ديگر را سمپاشي گسترده در اين مناطق ذکر نمود.
همچنين شاهکونله‌اي رئيس اداره محيط زيست بهشهر ضمن تاييد هجوم کرم‌ها به مناطق جنگلي اظهار داشت ما برحسب وظيفه حفظ منابع زيست‌محيطي مراتب را به مراجع ذيصلاح گزارش کرديم و منتظر راهکارهاي عملي مقابله با اين آفت هستيم.
رئيس اداره محيط زيست بهشهر ضمن انتقاد از بهره‌برداري بي‌رويه وخودسرانه از طبيعت اظهار داشت پرندگان و حشرات مفيدي را به دست خود نابود کرده‌ايم که در گذشته اگر هجوم مشابهي صورت مي‌گرفت کرم‌ها توسط برخي پرندگان بعنوان طعمه و شکار غذايي مصرف مي‌شد و ما از شر اينگونه کرم‌ها در امان بوديم.


    ©2013 APG.ir