تعداد بازدید: 3631

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 28 دی 1384-0:0

تجارت برره اي

خريد و فروش اسكناس هاي برره اي در شهرهاي مازندران به تجارت پررونق تبديل شده است.


هم اكنون در بسياري از لوازم التحريري ها و كتابخانه هاي شهرهاي مازندران هر قطعه اسكناس با تصاوير چهره هاي سرشناس سريال تلويزيوني شب هاي برره به قيمت 300 تا 500 ريال به فروش مي رسد.
به گزارش رسيده از شهرهاي مختلف مازندران بيشتر مشتريان اين اسكناس ها دانش آموزان هستند و به همين علت بازار خريد و فروش اين اسكناس ها در مدارس مازندران داغ است.
خريد و فروش اسكناس هاي برره اي در شرايطي بازار پررونق پيدا كرده است كه بانك مركزي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هر يك با انتشار بيانيه هاي جداگانه اي اين اقدام را غيرقانوني و قابل پيگرد دانستند.
به رغم ممنوعيت توزيع اسكناس هاي برره اي كه به نوعي دخالت آشكار در سياست هاي اقتصادي دولت محسوب مي شود تاكنون اقدام جدي براي مقابله با اين حركت غيرقانوني صورت نگرفته است.

هم چنين دادستان عمومي و انقلاب مركز مازندران از دستگيري 6 نفر از سران شركت هرمي گلدكوييست در ساري خبر داد.
علي خانلري با تأكيد بر غيرقانوني بودن فعاليت شركت هاي هرمي كه به كلاهبرداري در عرصه اقتصادي مشغولند افزود: اين افراد در حين سخنراني در جلسه اي با حضور اعضاي مربوطه در يكي از مناطق شهر ساري دستگير شدند.
وي با اشاره به اين كه تمامي دستگيرشدگان عضو اين شبكه غيرقانوني مرد هستند افزود: اين افراد تعهد كردند كه تمامي وجوه دريافتي از مشتركانشان را مسترد كنند.
دادستان ساري اضافه كرد: افراد دستگير شده پس از تشكيل پرونده قضايي با سپردن وثيقه هاي سنگين موقتاً آزاد شده اند.(kayhannews)



    ©2013 APG.ir