تعداد بازدید: 2097

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 بهمن 1384-0:0

طاهرنژاد:مي توان روي حداقل ها ائتلاف کرد

نماينده اسبق تنکابني ها در مجلس گفت: هنوز وزن اجتماعي اصلاح‌طلبان بر گروه‌هاي ديگر مي‌چربد.


يدالله طاهرنژاد- عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي- گفت: هنوز وزن اجتماعي اصلاح‌طلبان بر گروه‌هاي ديگر مي‌چربد. در انتخابات اخير رياست جمهوري مجموع آراي اصلاح‌طلبان بيشتر از آراي اصولگرايان بود و اين علامتي است براي اينكه اگر اصلاح‌طلبان به يك جمع‌بندي برسند و اتفاق بينشان ايجاد شود همچنان موقعيتشان در جامعه موقعيت برتر است.


يدالله طاهرنژاد ادامه داد: تا احزاب قدرتمند و با گستره‌ي ملي و قوي در كشور شكل نگيرد، حزب نمي‌تواند اثرگذاري جدي در معادلات سياسي كشور داشته باشد. اين اقتضاء انسان را به اين سمت مي‌برد كه جريانات كوچك را تلفيق كرده و يك جريانات بزرگ شكل بگيرد تا آن جريان بتواند اثرگذاري خود را در مقاطع مختلف داشته باشد. 


رييس سابق سازمان صنايع دستي کشور افزود: در دنيا هرچه اتكا به آرا و نظر مردم و تامين خواسته‌هاي ملت در دستور كار زمامداران مسوولان و نخبگان كشورها قرار مي‌گيرد، اين نياز خود را بيشتر نشان مي‌دهد. در جوامعي مثل ايران بايد به سمت شكل دادن احزاب قدرتمند رفت تا بتوانند حقيقتا تجلي اراده و آراء مردم باشد. با توجه به اين مساله اصلاح‌طلبان و حتي اصولگرايان چاره‌اي جز حركت به سوي يك تشكل واحد ندارند.


طاهرنژاد با بيان اين كه "گروه‌ها و جريانات همسوي سياسي كشور مي‌توانند روي حداقل‌ها ائتلاف كرده و نهايتا به اجماع درباره مسائل متعدد برسند" اظهار داشت: اصولا كار تشكيلاتي نيازمند انعطاف و از خودگذشتگي است والا هيچكس نمي‌تواند مدعي شود كه تمام آن‌چه در درون يك حزب يا تشكيلات سياسي مي‌گذرد، منطبق صد در صد بر منويات و اعتقادات اوست. هركس كار سياسي و تشكيلاتي كند بايد يك جاهايي انعطاف نشان داده و از خواسته‌هاي خود به نفع خواسته‌هاي مجمع مصلحت عمومي بگذرد.


عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي گفت: اگر اصلاح‌طلبان به صورت پروژه‌اي و موضوعي با هم ائتلاف كنند، اين مي‌تواند طليعه‌ي مباركي براي رسيدن به يك ائتلاف بزرگ و تشكلي قدرتمند باشد. اميدواريم اين اتفاق در جريان اصولگرا نيز بيافتد تا در يك رقابت سالم و ارتباط گسترده‌ي مردمي، عضوگيري، يارگيري و رقابت حزبي سالم كشور اداره شود.


اين فعال سياسي، درباره‌ي ضرورت ائتلاف اصلاح‌طلبان بر روي پروژه‌هاي اجتماعي و فرهنگي اضافه كرد: اصولا حزب بايد روي موضوعات و محورهاي مختلف فعال باشد، اين‌كه همه‌ي امور را در مسائل سياسي خلاصه و كشور را تام و تمام سياسي كنيم و نگاه، ديدگاه و ارتباط مردم را بر مناسبات سياسي استوار و ارزيابي كنيم، خطرناك است.


اين عضو مازندراني شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي تاكيد كرد: احزاب بايد به سمتي پيش روند كه وجوه مختلف اداره‌ي كشور را در دستور كار قرار داده و با كار كارشناسي، مطالعات عميق و دقيق و الگوبرداري از كشورهاي توسعه‌يافته در برهه‌هاي مختلف تا آن‌جا كه بر اعتقادات و برنامه‌هاي اصولي كشور صدمه‌اي وارد نشود به سمت يك برنامه‌ي جامع پيش بروند.(isna)


    ©2013 APG.ir