تعداد بازدید: 2161

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 6 بهمن 1384-0:0

کتاب خاطرات توکلي هم به بازار آمد

مجموعه خاطرات سیاسی دکتر احمد توکلی-نماينده مازندراني مردم تهران درمجلس- از مجموعه کتاب های "خاطرات" مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ و منتشر شد.


دکتر احمد توکلی از فعالان سیاسی- مذهبی است که در نهضت اسلامی علیه رژیم پهلوی در دانشگاه شیراز همراه دیگر دانشجویان سیاسی مسلمان، فعالیت هایی چون اعتصاب در دانشگاه، بر هم زدن سخنرانی مسوولان دانشگاه، پخش اعلامیه علیه جشن های 2500 ساله شاهنشاهی و ... انجام می داد.
توکلی در مجموع چهار بار توسط ساواک بازداشت شد، بازداشت های سوم و چهارم زمان زیادی طول کشید. بار سوم هشت ماه و بار چهارم حدود دو سال زندانی شد. در دوران زندان با هویت واقعی سازمان مجاهدین خلق آشنا شد، لذا در فعالیت های سازمانی آن ها در زندان مشارکت نمی کرد و از آنها جدا شد. توکلی هنگام پیروزی انقلاب به بهشهر، محل تولد خود رفت و مسوول کمیته انقلاب و دادیار دادستان انقلاب شد. او در دوره اول مجلس شورای اسلامی از طرف مردم بهشهر به عنوان نماینده رای آورد و در اوج اختلاف بنی صدر با مذهبی ها، جزو مخالفان بنی صدر بود. وی در سال 1360 وارد کابینه میرحسین موسوی شد و به عنوان وزیر کار خدمت کرد...

دکتر احمد توکلی دو با کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دوره های ششم و هشتم بوده و در حال حاضر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوره هفتم و رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است.(irdc)


    ©2013 APG.ir