تعداد بازدید: 3257

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394-15:0

مدیرمسئول کیهان:

بعضی ها قمپز در می کنند/ توافق هسته ای محال است

بذرپاش: از سال 84 یک تیک آف هسته ای در کشور شروع شد/ توافق ژنو جزو راهبردی ترین خطاهایی است که در کشور انجام شد/منظور ما از آژانس، آژانس سر کوچه نیست- شریعتمداری: مشکل این روزهای کشور بسیار زیاد است/ توافق هسته ای محال است/ هدف دشمن از مذاکرات تحقیر ما است.(گزارش+عکس از همایش گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت ها و چالش های پیش رو)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: همایش گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت ها و چالش های پیش رو، صبح امروز با حضور مهرداد و شریعتمداری در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

مهرداد بذرپاش در این همایش با بیان اینکه 12 سال است که مذاکره را شروع کرده ایم افزود: مذاکره چیز جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو NPT بمب اتم هم دارند، گفت: با تخریب برج دو قلو غیرعادی شدن پرونده هسته ای ایران در دستور کار قرار گرفت و این موضوع بهانه ای برای غیرعادی شدن بسیاری از موضوعات شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سه نسل تحریم در طول دوره انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: نسل اول تحریم ها با تسخیر لانه جاسوسی آغاز و نسل دوم تحریم که با داماتو شناخته شده است، نیز پس از انفجارهای لبنان کلید خورد.

وی با بیان اینکه تحریم نسل سوم نیز از سال 89 آغاز شده است که بخشی از آن تحریم های هسته ای است، گفت: بعضی ها دلیل تحریم های نسل سوم را کاغذپاره خواندن تحریم ها و یا نبود اشراف تیم مذاکره کننده قبلی بر مذاکرات عنوان می کنند.

بذرپاش با اشاره به اینکه این عده معتقدند که این عوامل زمینه قطعنامه 1929 و تحریم های نسل سوم را ایجاد کرده است، افزود: ما در سال 82 با سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص ترورها مذاکره می کردیم، البته آن زمان کل ماشین های سانتریفیوژ ما به اندازه انگشتان دو دست هم نبود.

وی ادامه داد: نشست وین، پاریس و تهران به نشست سعدآباد معروف است که در آن زمان ماشین های آزمایشگاهی را ساختیم و نصب کردیم که البته در سالهای 82 تا 84 مسئول تیم مذاکره کننده ایران همین تیم بودند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از پذیرش پیشنهاد تعلیق هسته ای در سال 82 با سفر البرادعی به ایران اشاره کرد و گفت: البته بین پیشنهاد و پذیرش آن 24 ساعت تنفس ایجاد شده بود که اتفاقات زیادی در این فاصله رخ داد و در نهایت ایران به مدت شش ماه تعلیق هسته ای را پذیرفت.

وی با بیان اینکه این تعلیق متضمن پلمپ بود و پلمپ هم غیرمودبانه ترین کار برای دست برداشتن از کاری در عرف نظام بین الملل است ابراز داشت: این کار همزمان با جنگ امریکا علیه عراق بود که آنها به بهانه نبود آرامش منطقه شش ماه دیگر تعلیق را تمدید کردند.

بذرپاش گفت: به دنبال آن شش ماه سوم و شش ماه چهارم هم تعلیق هسته ای ایران ادامه یافت تا اینکه در این دوره انتخابات برگزار شد و شخص دیگری در کشور رئیس جمهور شد.

وی با بیان اینکه همان زمان رهبری دستور دادند که تعلیق در حدفاصل بین تغییر دو دولت برداشته شود، اظهار داشت: از سال 84 یک تیک آف هسته ای در کشور شروع شد به گونه ای که در مدت سه سال میزان ماشین های ما 50 برابر شد.

نماینده اصولگرای مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مدت نسل دو سانتریفیوژهای اصلاح شده در مقیاس آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 87 نیز چرخه کیک زرد و قرص سوخت در راکتور هسته ای انجام شد.

وی گفت:سرعت پیشرفت هسته ای به گونه ای زیاد بود که البرادعی پیشنهاد انجماد دو طرفه را آورد و ما هم کلیات آن را پذیرفتیم، اما رفتند که جزییات را بیاورند و دیدیم که خبری نشد.

بذرپاش با بیان اینکه این روند تا سال 88 ادامه داشت و هر بار بهانه ای برای عدم ارائه جزییات طرح بیان می کردند، گفت: عدم ارائه پاسخ درست در طول این مدت و به هم ریختگی کشور پس از انتخابات سال 88 خبر از یک توطئه جدید می داد که وزیر امور خارجه فرانسه آن را علنی کرد که تحریم های شکننده علیه ایران را تشدید می کنیم تا با رفت و آمد و ریختن مردم در خیابان و فشار اقتصادی حکومت ایران کارش تمام شود.

وی گفت: زمینه ساز تحریم ها کسانی بودند که گفتند قطعنامه کاغذپاره است یا کسانی که فتنه 88 را به بار آوردند، البته حالا طرفداران شان می دوند و آی دزد آی دزد می کنند که پاسخ ندهند.

وی با بیان اینکه در تحریم های دو نسل قبل هم کشور در همین شرایط قرار داشت اما توانمندتر، شد افزود: هر ماشین سانتریفیوژ 90تا100 قطعه را شامل می شود که همین شهید احمدی روشن بالای 10 هزار قطعه سانتریفیوژ را در شرایط تحریم وارد کشور کرد.

بذرپاش ادامه داد: خیلی ها در تاریخ این کشور باید پاسخگو باشند؟ کسانی که تاریخ و اطلاعات این کشور را فروختند و این تحریم ها را موثرتر از قبلی ها تصور کردند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه دعوای انتخابات 88 دعوای بین احمدی نژاد و موسوی نبود، بلکه بر اساس قطعنامه 1929 بود، افزود: برای دعوای دو نفر رهبری نگفت که نباید تحریم کرد پس نباید سر مردم کلاه گذاشت، بلکه باید به این سوالات پاسخ داده شود.

بذرپاش به ادمه روند مذاکرات در الماتی یک و بغداد پس از این موضوع اشاره کرد و گفت: اوباما برای نشست مسقط نیز پا پیش گذاشت و این موضوع در همان دولت قبل مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید فصل جدیدی از مذاکرات با روش جدیدی انجام شد، افزود: شروع به کار دولت با توافق ژنو همراه شد که این توافق جزو راهبردی ترین خطاهایی است که در کشور انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت اعلام کرد که می خواهد گزارش صد روزه به مردم بدهد، به همین دلیل فشارها بر تیم مذاکره کننده هسته ای زیاد شد تا توافقی در روز 92 دولت حاصل شد.

وی با بیان اینکه دولت در توازن میزان داده و ستانده دچار خطاب محاسباتی با این توافق شد، گفت: ما 20 درصد را دادیم، فریزکردن و متوقف کردن توسعه را پذیرفتیم، اما در مقابلش ریالی از پول بانکی و در آمدهای اعتباری نگرفتیم و محدودیت های نفتی هم پابرجا بود.

وی با اشاره به ناداوری آژانس انرژی هستی و قضاوت یکطرفه آژانس، اظهار داشت: ما پذیرفتیم که شاخص راستی آزمایی ما آژانس هسته ای باشد، در عن حالی که پذیرفتیم اگر قراردادی می کنیم و تعهدی می دهیم به کل کشورهای عضو آژانس تعهد دهیم، اما اگر امریکا خطا کند طرف حساب فقط یک کشور و خود امریکاست.

این مسئول با بیان اینکه دعوای ما با آنها یک به 180 است، در حالی که دعوای امریکا با ما یک به یک است، افزود: کوچیکترین خطای ایران مواجه با اقدام 184 کشور می شود اما خطای امریکا فقط طرف حسابش یک کشور یعنی ایران است.

وی گفت: منظور ما از آژانس، آژانس سر کوچه نیست، بلکه از کسانی صحبت می کنیم که تمام نیروهای امنیتی و جاسوسی را در اختیار دارند و هر لحظه که اراده کنند می توانند هر تعداد نیرو خواستند مستقر کنند و دوربین های آفلاین ما را چک کنند.

بذرپاش با بیان اینکه بعد از 17 ماه مذاکره یک دفعه چیزی از زمین به نام بیانیه لوزان رویش کرد، افزود: کسی هنوز به این پرسش پاسخ نداده است که بیانیه لوزان چرا؟ اصلا این بیانیه چه ضرورتی داشت؟

وی با اشاره به اینکه اگر این بیانیه التزام آور باشد که وامصیبتا است، اما اگر غیرالتزام آور است، دلیل انتشار بیانیه لوزان بعد از این همه فشار چه بود؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لوزان سند مادر ژنو است، اما فقط 9 بندش مغاریت با ژنو دارد، ما 16 ماه رفتیم مذاکره کردیم که یک بیانیه سراسر اشکال را منتشر کنیم؟

وی ادامه داد: تازه بعد از آن فکت شیت امریکایی درآمد که در واقع توافقی که اتفاق افتاد همان فکت شیت امریکایی است.

بذرپاش با بیان اینکه به ما می گویند شما به تیم مذاکره کننده اعتماد ندارید و به دشمن اعتماد دارید، گفت: ما به دشمن اعتمادی نداریم اما چیزی که بیان می شود سند نیست بلکه آن چیزی که نوشته شده است، مهم است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه امریکا این فکت شیت را منتشر کرده است و علی رغم فشارهای ما وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب نکرد و حتی حاضر نشد روند مذاکرات را خودشان بنویسند و بیان کنند، افزود: جالب تر از آن این است که همه کشورهای عضو 5+1 هم نه تنها این فکت شیت را تکذیب نکردند، بلکه آن را تایید کردند.

وی با بیان این که کسانی که به کشور در حوادث فتنه آسیب زدند تبعاتش را اکنون مشاهده می کنند، گفت: این کشور تا رهبری دارد کسی جرات ندارد مملکت را بفروشد، اما می توان به کشور آسیب زد و در فتنه 88 این کار انجام شد و نتایجش نیز قابل لمس است.

بذرپاش همچنین گفت: اسامی 29 دانشمند هسته ای را داده اند که ما باید در کشور واسطی به آنها دسترسی داشته باشیم و از آنها بازجویی کنیم و یا اسم پنج محل را اعلام کردند که باید دسترسی به آنها داشته باشیم و نظارت کنیم.

وی گفت: به هنر جنس لبخند اعتماد نکنید چرا که انها دشمن هستند البته نباید از نکته نیز غافل شد که خود اوباما هم به این توافق نیاز دارد.

* توافق هسته ای محال است

حسین شریعتمداری –مدیرمسئول روزنامه کیهان- در این مراسم با بیان اینکه مشکل این روزهای کشور بسیار زیاد است و فرصت کافی برای پرداختن به همه آنها وجود ندارد، گفت: عده ای اصرار دارند شرایط را خطرناک جلوه دهند، در صورتی که شرایط منطقه خطیر است و خطرناک نیست.

وی با بیان اینکه تنش هم نشانه زایش و هم نشانه زوال است، گفت: باید دیده ها باز شود و صحنه را آن گونه که هست دید و تا مختصاتی که می دانیم ترسیم نکنیم نمی دانیم در کجا ایستاده ایم.

شریعتمداری با بیان اینکه اسلامی که به پرخوری مرفهان بی درد از سوی سرمایه داران زالوصفت در کنار فقرا تن دهد اسلام نیست، افزود: نظام سلطه بین الملل در مقابل این اسلام ناب قد علم کرده، چرا که اسلام شما موجودیت آنها را به خطر انداخته است.

وی گفت: هویت استکبار سلطه گری است و آنهایی که نسخه می پیچند ماجرا را نمی دانند.

مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه ما و نظام سلطه به لحاظ ماهوی با هم اختلاف داریم، گفت: این اختلاف زمانی پایان می پذیرد که یا ما دست از اسلام ناب بکشیم و یا نظام سلطه دست از خوی سلطه پذیری خود بردارد.

وی ابراز داشت: اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام آمریکایی است و دشمن در مقابله از تمام توان خود استفاده می کند اما متاسفانه ما نمی کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه توافق هسته ای محال است، گفت: خبرنگار واشنگتن پست آمده بود دفتر کیهان و گفت شما چرا می گویید توافق هسته ای محال است، در حالی که همه به این موضوع امیدوارند و بنده عرض کردم شما وقتی پای میز مذاکره می آیید حواس تان به لبنان، سوریه، یمن و فلطسین است و حواس تان به مذاکره نیست، چون مشکل امریکا با نفوذ اسلام و ایران در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به نقشه های متعدد استکبار برای انحراف افکار عمومی گفت: استفاده از سلاح هسته ای برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم یک دروغ بسیار بزرگ است.

شریعمتداری گفت: به خبرنگار usatoday گفتم شما 17هزار بمب هسته ای دارید آیا واقعا نگران بمب هسته ای ما هستید که تا پایان 2015 قرار است که به آن دست یابیم؟! این یک بهانه است که افکار عمومی را متقاعد کنید.

وی با بیان اینکه چالش های هسته ای فقط تابلوی هسته ای دارد اما ماهیت و موضوع آن هسته ای نیست، افزود: موضوع تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی است، حریف نگران بمب هسته ای ما هم نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه بالاترین دستاورد مذاکرات این است که امریکا قابل اعتماد نیست، گفت: البته یک دیدگاهی در کشور از قبل بود که همه مشکلات با آمریکا حل می شود و اکنون این دیدگاه منسوخ شده است و در حال حاضر کسی آن را نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدا فرمود که بنده با مذاکرات مخالف نیستم، اما به آن خوشبین هم نیستم، ابراز داشت: خب دارید می بینید که رفتند و به جایی هم نرسیدند، چرا که هدف دشمن از مذاکرات تحقیر ما است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حل مساله به زمان نیاز ندارد چرا که مشکلات حل شدنی نیست، افزود: دشمن فقط مذاکرات را برای مذاکره می خواهد برای اینکه به نهضت های اسلامی و جنبش های در حال شرف انجام این گزاره را بفروشد که اگر الگوی شما ایران است، ایران هم در نهایت ناچار شد با ما کنار بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دو کار نابجایی که رهبری به آن اشاره کردند صحبت تلفنی روحانی با اوباما بود، گفت: هنوز هواپیما از امریکا بلند نشده بود که اوباما مصاحبه کرد که تحریم ها ایران را مجبور به مذاکره کرده است.

مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه اوباما بسیار به این امر نیازمند بود، گفت: با سرعت این امتیاز را هزینه کرد در حالی که اگر نیازی نداشت باید این امتیاز را حفظ می کرد.

وی گفت: توافق بد برای امریکل توافق بد است، اما برای ما خطرناک است چرا که آنها موجودیت ما را هدف گرفته اند.

شریعتمداری با بیان اینکه عده ای به رسمیت شمردن حق غنی سازی را معطوف به بیانیه ژنو و توافق لوزان می دانند، گفت: حق غنی سازی کشور در ماده چهار ان پی تی به رسمیت شناخته شده است.

وی گفت: امریکایی ها معروف به جنگ کلمات هستند و دشمن به دنبال این است که شما ندانید در کدام نقطه رفیع و برجسته قرار دارید.

مدیرمسئول کیهان خطاب به جمع گفت: بچه حزب الهی ها پرچم تون رو بالا نگه دارید، بگذارید بدانند که فضا در دستان شما است، صبر نکنید 22 بهمن و روز قدس برسد تا حضور خود را نشان دهید.

وی ادامه داد: با الهام از فرمایش امیرالمومنین (ع) دندان های تان را به هم فشار دهید، جمجمه تان را به خدا بسپارید و نگاه تان را نیز به دور دست ترین نقطه افق دشمن خیره کنید و فضا را بشکنید.

شریعتمداری با اشاره به حدیث معصوم که صلوت بلند نفاق را از بین می برد، گفت: این یعنی اینکه پرچم هویت شما بالا است و وقتی شما ایستاده اید، مردم یمن می بینند که شما مقاوم ایستاده اید.

وی با اشاره به سخنان یکی از تحلیل گران که چه کسی به شما ماموریت داده است با اسراییل و امریکا بجنگید و مبارزه کنید، اظهار داشت: به ایشان گفتم تو اگر زمان امام حسین(ع) هم بودی حتما به امام می گفتی چه کسی به تو ماموریت داده است با شمر و یزید بجنگی، مرد حسابی تو از وقتی که گفتی مسلمان هستم این ها را پذیرفتی.

شریعتمداری این کلام را در راستای شعار نه غزه و نه لبنان ارزیابی کرد و گفت: کشورهایی که به فلسطین، سوریه و لبنان کمک می کنند بدانند که صدقه نمی دهند، بلکه آنها از جانب شما می جنگند چرا که پرچم اسراییل از نیل تا فرات است و انقلاب ایران در برابر آن ایستاده است.

وی ادامه داد: آنها به هیچ چیزی رحم نمی کنند چنانچه نمونه همین جنایات را در جنگ هشت ساله خود با رژیم بعث عراق در خرمشهر و آبادان شاهد بودیم.

مدیرمسئول کیهان گفت: دشمن فضا می سازد، گول فضا را نخورید، فضا مال توست، جا نخور، حرف حقت را تکرار کن، دنبال کن، از سر و صدا نترس، چرا که کسی باید بترسد که از اصول می خواهد عدول کند.

وی با بیان اینکه مذاکره برد-برد چه معنا دارد، افزود: مبادا شما در یک فرمول خطرناک، دشمن را از عداوت به رقابت و بعد رفاقت بکشانید، باید به فرمول اولیه بازگشت.

شریعتمداری گفت: همیشه می گویند گزینه روی میز است، غلط کردی که گزینه روی میز است.!

وی همچنین به تماس تلفنی یکی از سردبیران روزنامه های امریکایی پس از سخنان مقام معظم رهبری پس از گزینه های روی میز امریکا اشاره کرد و گفت: او می گفت اوباما نگفته است ما گزینه روی میز داریم، به او گفتم بگرد شاید از روی میز افتاده باشد زیر میز!

*بعضی ها قمپز در می کنند

وی در پایان به برخی از سوالات جمع نیز پاسخ گفت.

شریعتمداری در خصوص جنگ بین ایران و امریکا در صورت عدم توافق اظهار داشت: بعضی ها این وسط قمپز در می کنند. طرف آخونده رو دیده بود پرسید حاج آقا ببخشید اگر سر نماز بودیم، یه شیری آمد سمت ما، آیا باید نماز را ادامه بدیم یا می تونیم فرار کنیم. آخونده هم که می شناخت این جور ادم ها را گفت: شما اگه وضوت باطل نشد، می تونی ادامه بدی. خلاصه بعضی ها قمپز در می کنند.

وی در خصوص جنگ عربستان و یمن نیز گفت: یمنی ها اسکات B و اسکات C دارند و تاریخ جنگ های عربستان هم نشان داده نیروهای نظامی سعودی در شرایط مختلف جنگ یا فرار کردند یا کشته شدند و یا اسیر شدند.

شریعتمداری همچنین به واگذاری و حضور ایران خودرو و سایپا در مناقصه باشگاه های پرسپولیس و استقلال به شدت واکنش نشان داد و گفت: هشت هزار میلیارد تومان بدهی دارند، سایپا و ایران خودرو مگر ارثیه است، از این کارها باید پیشگیری شود، چرا می خواهید بخرید؟

مهرداد بذرپاش –نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی- نیز در پایان این نشست در پاسخ به سوال مازندنومه در خصوص آخرین وضعیت استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: بنده به استانی شدن انتخابات خوش بین نیستم.

وی گفت: البته هنوز طرح به صحن علنی مجلس نیامده است اما با مخالفت هایی که شورای نگهبان نیز در این زمینه دارد بعید می دانم برای این دوره عملیاتی شود.


  • فیس بوک مازندنومه3پاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 3 خرداد 1394-10:16

    با جازه شما من این تصویر را از پیج خودم پاک میکنم

    • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه
      يکشنبه 3 خرداد 1394-10:15

      این مشکل را چه کسانی درست کردند. اگر طینتت صاف بود ، چهره ات نشان می داد.

      • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه 1 0
        يکشنبه 3 خرداد 1394-10:15

        هرکسی بر طینت خود می تند/ مه فشاند نور وسگ عوعو کند " حضرت مولانا"

        • شنبه 2 خرداد 1394-23:43

          بیش از 2000 نفر در این نشست حضور داشتند از کل استان این خودش نشانه هایی دارد که خبرنگار با گذاشتن عکس هایی خاص نشان از ضعف و سانسور این جریان را بیان میکند!!!!!!!!

          • شنبه 2 خرداد 1394-0:7

            روز به روز از تعداد دلواپسانی که تیم مذاکره کننده هسته ای را به خیانت و دست کم غربزدگی و ساده لوحی متهم می کردند کاسته می شود. حالا که همه چیز آشکار شده است ائمه جمعه و سرلشگر فیروزآبادی و سران مجلس شورای اسلامی نیز آشکارا حمایت خود را از تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید اعلام کرده اند.

            مانده اند چند نفر که همه ماهیتشان در دشنام دادن به دیگران و برچسب زدن به هرکسی است که همچون آن ها نمی اندیشد. گمان اکثر بر این بود که اگر کسانی هم چون امام جمعه مشهد و تهران و یا شخصیت مهم نظامی ای هم چون سرلشگر فیروزآبادی از تیم مذاکره کننده حمایت کند کار به اتمام می رسد و مابقی مخالفان نیز حداقل از سر احترام به بزرگ ترها اگر به صف مدافعان نمی پیوندند سکوت اختیار کنند اما این طور که باد می آید و شاخه می جنبد این دسته از مخالفان کاری جز مخالف خوانی نمی دانند و در راه دفاع از ارزش های مورد نظرشان هر کسی را که بر سر راهشان قرار گیرد از دم تیغ می گذرانند.

            بیانیه لوزان کلام مقدس نیست که مخالفت با آن مخالفت با امر قدسی تلقی شود. آن بیانیه را چند آدم تهیه کرده اند که به اعتبار آدمیزاد بودنشان می توانند خطاها و لغزش هایی هم داشته باشند اما مخالفت و یا نقد یک بیانیه با اتهام زنی مذاکره کنندگان به خیانت، دو امر کاملا متفاوت است. با آن ها که نانشان در گرو تحریم و تهدید و فضای ناامن است کاری ندارم. آن ها منافعشان در نابودی دیگران است و ترجیح می دهند کل خاک این سرزمین به توبره کشیده شود اما قرانی از حساب های بانکی آن ها در داخل و خارج کشور کاسته نشود. آن ها به اقتضای طبیعت خود رفتار می کنند و سخن گفتن با آن ها مشت بر سندان کوفتن است اما از آن اندک معتقدان شریف و متعهدی که حقیقتا گمان می برند با اتفاقات اخیر، خون شهیدان پاکجان این سرزمین به هدر رفته است چند سئوال دارم.

            آیا همین که بزرگانی که مورد اعتماد نظام و رهبری هستند و در بسیاری از موارد با شما اگر نه همدل دست کم همسخن بوده اند در این مورد خاص موضعی متفاوت اتخاذ کرده اند نباید شما را به فکر وادارد؟ خواهش می کنم پیش از آن که همگان را به سازش و تسلیم و دنیاپرستی متهم کنید و خود را جزو معدود معتقدانِ به پاسداشتِ ارزش ها فرض کنید کمی تامل بفرمایید. اگر قرار باشد دوستان خودتان را به همین راحتی به دنیاپرستی متهم کنید آیا دیگران هم نمی توانند شما را به همین راحتی به چیزهای دیگر متهم کنند؟آیا بهتر نیست یک بار در تعریفتان از ارزش ها درنگ کنید؟ آیا آن هایی که خون پاکشان برای اعتلای این سرزمین و دین مبین اسلام بر خاک ریخته است حاضر بودند این همه فقر و فساد و بیکاری را تاب بیاورند و فقط بگویند در هر شرایطی انرژی هسته ای حق مسلم ماست؟یک سئوال دیگر:مردم این سرزمین برای به دست آوردن انرژی هسته ای جان و مالشان را فدا کردند و یا برای برپایی حکومت عدل و داد؟

            ترسم از این است که چند صباحی دیگر کسانی پیدا شوند و بگویند شعار روزهای نخست انقلاب این بود:استقلال، آزادی، انرژی هسته ای.قصد تمسخر ندارم و تلاش صادقانه فرزندان برومند و غیور این سرزمین را برای به دست آوردن چیزی که حق مسلم آن هاست بی ارج نمی کنم اما باید بدانیم چه چیزی را در مقابل چه چیزی از دست می دهیم؟ سر فرود آوردن در مقابل هیچ قدرتی جز خداوند تبارک و تعالی پسندیده نیست اما از خاطر نبریم آن که گفت نرمش قهرمانانه از همه ما برای غیرت ورزیدن در حق ارزش ها سزاوار تر است. فتامل جدا.


            ©2013 APG.ir