تعداد بازدید: 2920

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394-15:57

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام:

رد صلاحیت هابه گونه ای نباشدکه امانت مردم نادیده گرفته شود

سید هادی خامنه ای: اصلاح طلبان نیز جزو آگاهان نظام و انقلاب هستند که زودتر از بقیه از خطرات و مشکلات مطلع می شوند/ آشنایی نداشتن به مبحث دینی احیانا بهانه ای به دست مخالفان می دهد که انگ هایی بزنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: جشن میلاد اصلاح طلبان با حضور هادی خامنه ای -دبیر کل نیروهای مجمع نیروهای خط امام کشور- در سالن همایش تامین اجتماعی مازندران برگزار شد.

در این مراسم بهنام فرازمند –عضو سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام مازندران- اظهار داشت: خوشحالیم که آغاز فعالیت سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام مازندران با حضور دبیرکل این مجمع، فعالیت خود را از امروز آغاز می کند.

وی با بیان اینکه پس از یک دوره فراز و نشیب و عبور از مسیرهای صعب العبور، وارد محدوده نوینی با ظرفیت های مناسبی شده ایم، افزود: جبران خسارات و صدماتی که در دوره سابق بر هویت دینی و شخصیتی جامعه شده است، نیازمند کنش همه نیروهای دلسوز ایران است.

فرازمند توسعه مشارکت های سیاسی و اجتماعی در قالب احزاب و نهادهای مدنی را راه حل پیشبرد اهداف جامعه و سیاست های درست نظام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فضای سیاسی جامعه کماکان تحت تاثیر فضای سیاسی حاکم در گذشته قرار دارد.

این دانشجو ادامه داد: رشد قارچ گونه بداخلاقی های سیاسی در دانشگاه و جامعه همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد این حزب احیای کرامت انسان و دوری از سطحی نگری و سیاست زدگی است، افزود: اخلاق گرایی را ویژگی حتمی و لازم برای اصلاح طلبی می دانیم و اعتقاد داریم که اخلاق در عرصه سیاست و احیای کرامت انسانی را باید ابتدا از خودمان شروع کنیم.

فرازمند ترویج اندیشه های امام و تفکر اصلاح طلبی، تلاش در جهت ایجاد پویایی و نشاط فکری و سیاسی، احترام و تعامل سازنده با سایر تشکل های اصلاح طلب و ایجاد وحدت، انسجام و وحدت و مبارزه با جزم اندیشی، تحجر و واپس گرایی را از اهداف دیگر این حزب برشمرد و گفت: پیگیری مطالبات سیاسی اصلاح طلبان و پیگیری مشکلات جوانانی که در بین ما نیستند و در زندان به سر می برند(تشویق حضار) از اهداف دیگر ما است.

*فضای امنیتی هنوز هم آسمان دانشگاه را ابری کرده است

در ادامه جلسه کلیپی از آزادسازی خرمشهر پخش شد و حضار هر کجا که عکس میرحسین موسوی به تصویر کشیده می شد، تشویق می کردند.

پیام گرایلی -دانشجوی نخبه مازندرانی- نیز در این مراسم با ارائه مقاله ای از روند فعالیت دانشجویان در مناسبات سیاسی سخن گفت و اظهار داشت: دانشجویان نقش بی بدیلی در اوایل انقلاب و دوره جنگ در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور ایفا کردند.

وی به نادیده گرفتن تشکل های دانشجویی در دوره قبل و ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها اشاره کرد و ابراز داشت: حتی کانون های علمی و ادبی نیز با نگاه امنیتی دیده و کوچک ترین کوششی با عکس العمل نیروهای امنیتی و افراطی روبرو می شد و هشت سال دانشگاه دوران انسداد و استبداد را گذراند.

گرایلی با اشاره به روی کار آمدن دولت دکتر روحانی اظهار داشت: مردی از جنس اعتدال روی کار آمد و وزیری نیز از جنس دانشگاه و دانشجویان بر مسند نشست.

وی ادامه داد: جریان افراطی با حضور این وزیر نگران و دلواپس شد و وزیر را استیضاح کرد، اما رئیس دولت گفت که هر کسی سرکار بیاید راه وزیر قبلی را ادامه خواهد داد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه امروز با وجود همه تغییرات دوستان در دانشگاه ها مورد بی مهری قرار می گیرند، گفت: بعضی از روسای دانشگاه ها که براساس فشار نیروهای تندرو بر مسند نشسته اند، فضا را برای تمامیت خواهان باز می گذارند.

وی افزود: فضای امنیتی هنوز هم آسمان دانشگاه را ابری کرده است، در حالی که دانشجو تنها می خواهد که با نقد سازنده جامعه را هدایت کند.

*اصلاح طلبان نیز جزو آگاهان انقلاب هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای-دبیرکل مجمع نیروهای خط امام- در این مراسم اظهار داشت: آغاز فعالیت این حزب همزمان با ولادت امام حسین(ع) است که این تقارن زیبا معنادار است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) از مدینه با هدف اصلاح امت رسول خدا خارج شد، گفت: اصلاح طلبان باید افتخار کنند که ادامه دهنده راه امام هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم شورای اسلامی با بیان اینکه تمام انقلاب ها و رخدادهای بزرگ در جهان نیازمند اصلاح هستند، افزود: این موضوع در صدر اسلام نیز وجود داشت و عده ای بنای مخالفت با رسول الله را گذاشتند که این مخالفت در عاشورا منجر به آن فاجعه شد.

وی گفت: با وجودی که از ابتدای شکل گیری انقلاب عده ای که منافع نظام و انقلاب برای شان مهم نبوده و خود را در این لباس جا زدند به فکر تخریب آن بودند، اصلاحات و تعهد اصلاح‌طلبی و داشتن نغمه انتقاد درست نسبت به مسائل از روزهای اول انقلاب اسلامی در کشور کلید خورد و در همان روزها هم عده‌ای نگران امور بودند.

خامنه ای با بیان اینکه بر خلاف آنچه که می گویند، اصلاح طلبان دشمنان نظام نیستند و در راستای تخریب و یا تضعیف نظام حرکت نمی کنند، گفت: اصل برای ما حفظ نظام اسلامی است چرا که طعم تلخ شکنجه و زندان را چشیده ایم و در راه انقلاب هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده ایم.

وی ادامه داد: همیشه دیده بان سریعتر از سایرین صحنه را رصد می کند و اغلب اصلاح طلبان نیز جزو آگاهان نظام و انقلاب هستند که زودتر از بقیه از خطرات و مشکلات مطلع می شوند.

  خامنه ای دلسوزی و آگاهی را دو ویژگی برجسته اصلاح طلبان دانست و تصریح کرد: هر فردی که یکی از این دو ویژگی را نداشته باشد جزو ما نیست.

عضو مجمع روحانیون مبارز ابراز داشت: اصلاح طلبی بر مبنای اعتدال است، به این معنا که تندروی و کندروی را نمی پذیریم، اما اعتدال را نیز به معنای مسامحه و بی تفاوت بودن نمی دانیم.

وی گفت: این مجمع ماهیت حزبی دارد، دو دهه فعالیت خویش را آغاز کرد و زمانی برای دریافت مجوز قدام کردیم که امیدی به آن نبود، اما با پیگیری افراد وابسته به خط امام(ره) مجوز فعالیت این مجمع دریافت شد.

حجت الاسلام خامنه ای به نقش ویژه اصلاح طلبان در انتخابات سال 76 اشاره کرد و گفت: در دوره دوم انتخابات نیز همین کار را انجام دادیم و خود بنده به بیش از 13 استان کشور سفر و سخنرانی کردم.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه تفکر اصلاح طلبی به عنوان یک گفتمان در جامعه شناخته شده است، افزود: در اوایل انقلاب نیروهای با این تفکر را چپ و خط امامی می نامیدند و از سال 76 به بعد نیز، اصلاح طلبی نامی بود که بر این عده ماندگار شد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: همه کسانی که این تفکر را دارند، در هر حزب و گروهی که باشند متعلق به اصلاح طلبان هستند، اما ما به دلیل تعلق خاطر به امام عزیز این نام را برای خود پسندیدیم.

وی با اشاره به نبود فعالیت احزاب در هشت سال قبل و رکود حاکم بر فعالیت سیاسی خود و حزب متبوعش اظهار داشت: در هشت سال گذشته بر ما رکود تحمیل شد، اما خوشحالیم که امروز شروع فعالیت نیروهای خط امام است.

 خامنه ای با بیان اینکه پیوندی که بین ما و شما و همه نیروهای هم فکر و وابسته به نظام در کل کشور و دنیا وجود دارد، پیوند فرهنگی و فکری است، افزود: این موضوع پیوند اندیشه است که بین ما ناگسستنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آزادی لازمه عدالت و بخشی از آن است، گفت: برای اینکه در جامعه عدالت برقرار شود باید آزادی بدهیم، باید اجازه بدهیم که فکر و اندیشه در جامعه آزاد باشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: فعالیت فکری و اندیشه ای موثرترین فعالیت است و سیاسی ترین فعالیت ها نیز فعالیت فرهنگی است.

وی تولید و تبادل فکر و مباحثه را به صورت سالم برای درس آموزی جامعه لازم و ضروری دانست و گفت: این کار به نفع کشور است و کسانی هم که با این کار مخالف اند، کسانی هستند که با نظام سر دوستی ندارند و به منافع نظام نمی نگرند.

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه در جهان آن قدر این موضوع دارای اهمیت است که امروز داعش از قلب افکار بداندیش بیرون آمده است، ابراز داشت:عده ای با اندیشه خود دنیا را اراده می کنند و می خواهند نگذارند که اندیشه های برتر جامعه و دنیا را اداره کنند.

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: از سویی با نام آزادی چنین اجازه ای به آن نشریه می دهند و از طرفی دیگر نیز بحث و اظهار نظر و تحقیق در خصوص هولوکاست را ممنوع می کنند، به این دلیل که باعث روشن شدن موضوع خواهد شد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام داعش را زاییده تکنولوژی پیشرفته جهان غرب دانست و گفت: تمام برنامه ریزی های پشت صحنه را عناصر متفکر و دانشگاهی انجام می دهند و در واقع آنها صحنه گردان واقعی هستند.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه ها به مطالعه اهمیت بدهیم، افزود: سال ها است که کتابخوانی از جوان ها دور شده است و جوان نیز از کتاب دور شده اند، در حالی که در گذشته جوانان شکارچی کتاب بودند.

حجت الاسلام خامنه ای به ضرورت مطالعه کتب دینی هم تاکید کرد و گفت: آشنایی نداشتن به مبحث دینی احیانا بهانه ای به دست مخالفان می دهد که انگ هایی بزنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: جز با اتحاد و انسجام به جایی نمی رسیم، احزاب باید خودشان را تقویت کنند، اما شورای مرکزی محور کارند.

عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین به موانع زیاد پیش روی اصلاح طلبان اشاره کرد و ابراز داشت: خیلی از نهادها هستند که باید مراقب حقوق مردم باشند ، تمام دست اندرکاران باید توجه داشته باشند آنچه که مردم می خواهند محقق شود.

وی ادامه داد: رد صلاحیت ها و بازرسی ها نباید به گونه ای باشد که امانت مردم نادیده گرفته و یا مخدوش شود، نباید آرای خودمان را به آرای مردم حاکم کنیم و صلاحیت افرادی که مردم آن ها را صالح می دانند را بر دیگران ترجیح دهیم.



©2013 APG.ir