تعداد بازدید: 2447

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 بهمن 1384-0:0

سه قتل درپرونده دو دزد نقابدار مسلح

محمد جونيان-ساري


 مرد جوانى كه در جريان سرقت مرگبارى صاحب جواهرفروشى را به قتل رسانده بود، در جريان درگيرى مسلحانه با پليس از پاى درآمد.
همدست ديگر اين سارق نقابدار نيز پس از مدتى فرار از سوى پليس رديابى و دستگير شد.سردار حسين آبادى، فرمانده انتظامى مازندران در اين باره گفت: روز ۵ آذر ماه سال جارى دو سارق نقابدار مسلح پس از حمله به يك جواهرفروشى در «بهمنير» بابلسر پس از سرقت دو كيلو طلا و جواهر، صاحب آنجا را با شليك گلوله اى به قتل رسانده و به هنگام فرارچهار تن ديگر را مجروح كردند.يك شاهد عينى در جريان تحقيقات پليس ادعا كرد: دو سارق نقابدار پس از خارج شدن از جواهرفروشى سوار بر يك موتوسيكلت به طرف روستايى در شهر بابل متوارى شده اند. پليس در جريان بررسى هاى خود موتوسيكلت مورد نظر را در جاده منتهى به اين روستا پيدا كرد.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه موتوسيكلت متعلق به يكى از ساكنان روستا است.پليس در بررسى خانه اين مرد پيراهن خون آلودى را پيدا كرد كه به هنگام وقوع جنايت بر تن يكى از سارقان نقابدار بود.در بازجويى هاى انجام گرفته از صاحب خانه مشخص شد اين پيراهن متعلق به داماد وى است كه «سعيد» نام دارد.
با توجه به اين كه اين متهم و همدستش متوارى شده بودند، پليس رد آنها را از شهرهاى تهران تا سيستان و بلوچستان تعقيب كرده و متوجه شد كه متهمان با خروج از مرزهاى شرقى به يكى از كشورهاى همسايه رفته اند.با گذشت چند روز از اين ماجرا، مأموران آگاهى اطلاعاتى به دست آوردند كه بر اساس آن دو سارق نقابدار بار ديگر به داخل كشور برگشته بودند. تا اين كه يكى از آنها به نام «سعيد» در تهران شناسايى و دستگير شد.

اين متهم با هماهنگى پليس در يك قرار صورى با همدستش به نام «محمد» در منطقه زير پل هوايى كتى بابل حاضر شد. در حالى كه پليس اين نقطه را به محاصره خود درآورده بود.
متهم وقتى خود را در محاصره پليس ديد، به درگيرى مسلحانه روى آورد كه با اصابت گلوله مأموران كشته شد. «سعيد» متهم بازداشت شده تاكنون سه فقره قتل را به گردن گرفته است.بنا به اعتراف اين متهم، او و همدستش به هنگام خريد صداخفه كن در شهر مريوان پس از انجام معامله، دو مرد جوان طرف معامله خود را به قتل رسانده و متوارى شده بودند.تحقيقات تكميلى درباره ساير اقدامات اين متهمان ادامه دارد.



    ©2013 APG.ir