تعداد بازدید: 2342

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 9 بهمن 1384-0:0

تور زباله

كشتي‌گيران حاضر در مسابقات جام‌جهاني ساري در برنامه‌اي يك‌روزه از جاذبه‌هاي استان مازندران ديدن مي‌كنند.


مسابقات جام‌جهاني كشتي 29 و 30 بهمن در ساري برگزار مي‌شود و علاوه بر ايران 5 تيم ديگر نيز در اين رقابتها حاضر خواهند بود.

ارايه بسته‌هاي تبليغاتي شامل كتابهاي مصور، بروشورها و كارت‌پستال از جاذبه‌هاي استان و برپايي تور يك‌روزه براي تيم هاي حاضر از برنامه‌هاي برگزاركنندگان اين مسابقات است.

به گفته تهمينه اسدي، كارشناس روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري، در كنار برگزاري مسابقات برنامه ديدار از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي استان مازندران با هدف نشان دادن پتانسيلهاي استان اجرا مي‌شود.

سازمان صنايع دستي مازندران نيز به كشتي‌گيران صنايع‌دستي خود را اهدا مي‌كند. مسئوليت ارائه طرح و توليد تنديس اهدايي به قهرمانان اين مسابقه نيز به عهده مديريت صنايع دستي استان مازندران واگذار شده است.

صنايع معروف استان مازندران قلم‌زني‌ روي مس، حصيربافي، جاجيم‌بافي، سفالگري، منبت روي چوب، معرق روي چوب، معرق روي ني و ساقه گندم است.

مسابقات جام جهاني كشتي آزاد با حضور تيمهاي روسيه، گرجستان، اوكراين، كوبا، تركيه و ايران در سالن شهيد سيدرسول حسيني ساري برگزار مي‌شود و كشتي‌گيران در 7 وزن به رقابت مي‌پردازند. تيم هاي شركت‌كننده مي‌توانند در اين رقابتها يك يار ذخيره را هم به‌همراه داشته باشند تا در صورت مصدوميت، كشتي‌گير ذخيره جانشين يار اصلي تيم شود.

رضا غلامي، مسئول دبيرخانه فدراسيون كشتي در اين‌باره گفت:«تيمهاي حاضر بيش از 18 همراه را به اين رقابتها اعزام مي‌كنند. تيم روسيه هم براي حضور در اين مسابقات 38 نفر را به كشورمان اعزام مي‌كند.»

در كنار ورزشكاران تيمهاي حاضر، اين مسابقات مهمانان ويژه‌اي نيز دارد. مهمانان ويژه اين مسابقات «رافائل مارتينتي»، رييس فدراسيون جهاني كشتي فيلا و «ماريو سالتنيك» رييس كميته داوران فدراسيون جهاني كشتي هستند.

مسابقات جام‌جهاني كشتي برخلاف رشته‌هاي ورزشي ديگر مانند فوتبال، مهمترين مسابقه اين رشته ورزشي نيست، بلكه مسابقات جهاني از اهميت بيشتري برخوردار است. در مسابقات جام جهاني 6 تيم از 5 قاره به صورت تيم به تيم با هم به رقابت مي‌پردازند.(chn)

توضيح:اين مسابقات از سال 1973 شكل گرفته است. بيش از 90 درصد مسابقات جام‌جهاني در كشور ايالات متحده برگزار مي‌شود.در حالي که تا آخر بهمن و آغاز مسابقه ها،زمان چنداني باقي نيست،زباله ها هم چنان در گوشه و کنار شهر ساري خودنمايي مي کند!چندي پيش راديوساري طنزي پخش کرد که در آن گفته شده بود:"قرار است از اين زباله ها مجسمه و بنايي ساخته شود تا گردشگران با آن عکس يادگاري بگيرند!


    ©2013 APG.ir