تعداد بازدید: 2648

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 10 بهمن 1384-0:0

مينى موبيل!

يك مبتكر ساروى براى نخستين بار موفق به ساخت ماشين برقى براى كودكان شد.


«سيروس عسگرى» سازنده اين خودرو كه «مينى موبيل» نام دارد در خصوص اين وسيله گفت: اين خودرو برقى كه تمام قطعات آن در داخل كشور طراحى شده مى تواند با سرعت ۸ تا ۱۲ كيلومتر در ساعت مسافت را طى كند.
وى افزود: سيستم موتور اين مينى موبيل، الكتريكى و داراى گيربكس بوده و به وسيله باطرى كار مى كند، نيرو محركه آن يك الكتروموتور ۱۲ ولت است و چپگر و راستگر آن به جاى دنده عقب و جلو طراحى شده است. اين خودرو براى كودكان ۵ تا ۱۲ سال طراحى شده است.
وى با اشاره به اين كه تاكنون ماشين هاى مشابه متعددى از كشور چين وارد بازار كشور شده است، تصريح كرد: هيچ كدام از اين ماشين هاى وارداتى مشابه قطعات پس از فروش ندارند و در واقع يك بار مصرف هستند اما اين مينى موبيل را مى توان به راحتى قطعاتش را در داخل كشور تهيه و سرويس دهى كرد.
عسكرى همچنين درباره نحوه شارژ باطرى مينى موبيل طراحى شده خود گفت: نيرو محركه آن از طريق دو سيستم شارژ مى شود، روش اول توسط برق خانگى و روش دوم آن با جافندكى اتومبيل به مدت ۲۰ دقيقه شارژ مى شود و حداقل ۲ سال كار مى كند. وى هزينه ساخت آن را ۵۰۰ هزار تومان ذكر كرد.
اين مبتكر مازندرانى خاطرنشان كرد: در حال حاضر ساخت اتومبيل برقى دو نفره بزرگسالان را در دست دارد كه قادر است با سرعت ۸۰ كيلومتر در ساعت حركت كند. وى مزيت اين خودرو برقى دو نفره با خودروهاى برقى جهان را در بى نيازى شارژ آن از طريق برق شهرى و يا منزل عنوان كرد و گفت: اين اتومبيل دو نفره كه توربين و ژنراتورى بر روى آن تعبيه شده است توسط انرژى باد قابليت شارژ باترى ها را دارد.
به گفته وى اين طرح به تأييد مقامات و سازمانهاى ذيربط رسيده و در صورت حمايت دولت در كوتاه ترين زمان به اجرا درمى آيد.(iran-newspaper)


    ©2013 APG.ir