تعداد بازدید: 3378

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 بهمن 1384-0:0

گاف خانم رييس!

تقليد لهجه كرمانى از سوى «فاطمه واعظ جوادى» رييس آملي سازمان محيط زيست از تريبون مجلس با اعتراض نمايندگان مجلس به خصوص محمدرضا باهنر نماينده كرمان و نايب رييس مجلس مواجه شد.


 sharghnewspaperخبر داد: فاطمه جوادى ديروز به عنوان نماينده دولت درباره يك لايحه پشت تريبون مجلس قرار گرفت و براى دفاع از اين لايحه براى لحظاتى به حالت طنز لهجه كرمانى ها را تقليد كرد. نمايندگان اعتراض كردند و آن را در شان مقام معاونت رياست جمهورى ندانستند. حدادعادل هم به معاون رييس جمهور تذكر داد در دفاع از لايحه سخن بگويد و حاشيه نرود.

aftabnews هم نوشت:«فاطمه جوادی آملی» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در راستای بررسی لایحه نحوه جبران سختی و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباطات با جرایم زیست محیطی با منظور ارائه نظر دولت در ارتباط با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی در مورد این لایحه در جایگاه قرار گرفته بود با تقلید لهجه کرمانی موجب عصبانیت باهنر شد. 

«جوادی» در دفاع از لایحه مذکور با اشاره به سخنان پیرمردی کرمانی که به وی مراجعه کرده بود با تقلید لهجه پیرمرد گفت: حاج خانم،‌ ایی ما در سال دوچینه یونجه بر می داریم بعد، ای تا زمستون که می شه ای آهوهای شما میان توی مزارع ما،‌اینا غذا ندارن، علوفه ندارن میان اینارو می خورن. 

در همین حال که نمایندگان مجلس با خنده وی را همراهی می کردند محمدرضا باهنر با عصبانیت تقاضای تذکر داد و حداد عادل نیز گفت: آقای باهنر گویا می خواهند از ماده 77 استفاده کنند چون لهجه کرمانی در انحصار کرمانی ها است.
وی افزود: ‌خانم دکتر جوادی شما بهتر است که نظر خود را در مورد پیشنهاد مطروحه بگویید. 

همچنین فاطمه جوادی آملي به دنبال تذکر حداد عادل مبنی بر اینکه با صدای بلندتر صحبت کنید زیرا نمایندگان عادت به صدای بالا دارند گفت: در صحن مجلس سروصدا بسیار زیاد است و میزان صدا بیشتر از حد استاندارد است و شما چطور در این وضعیت زندگی می کنید. 

جوادی ادامه داد: این فضا موجب شتاب زدگی و خستگی می شود و بررسی تصمیم گیری تاثیر می گذارد و یک زمان ممکن است به همین دلیل نمایندگان پاسخ های نادرستی بدهند باید در این مورد فکر کنید. 

حداد عادل نیز در پاسخ به جوادی گفت: تازه مجلس دارد جان می گیرد و اگر می خواهید مجلس توجه کند باید روی همین نکته ها انگشت گذاشت تا همه متوجه شوید که راجع به آنها صحبت می کنید.

گزارش ilna را هم اين جا بخوانيد:http://ilna.ir/shownews.asp?code=277317&code1=11



©2013 APG.ir