تعداد بازدید: 2598

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 24 بهمن 1384-0:0

ديوار بلند بي اعتمادي

يك‌‏هزارو 700 كارگر " ايران صدرا " دومين هفته اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند ، ولي خبري از حضور مدير عامل در جمع كارگران نشد .


 كارگران معترض گفتند : دو هفته از اعتصاب كارگران كشتي‌‏سازي ايران صدار مي‌‏گذرد , هزاران ساعت كاري از دست رفته و سكوي حفاري و ساخت تانكر 633 هزار تني به تاخير افتاده است .
كارگران ايران صدرا ، افزودند : مردان ولايت مداري هستيم كه از پيكره خانواده شهدا , ايثارگران , جانبازان و رزمندگان اسلاميم . معتقد به كار , توليد و شكوفايي توسعه اقتصادي بوده و اين مهم را بارها ثابت كرده‌‏ايم و دليل آن ، آوازه بلند ايران صدرا در خاورميانه و دنياست .
اين كارگران گفتند : در زماني كه رياست جمهوري به هر بهانه‌‏اي در ميان مردم حاضر مي شود ، چگونه است كه مدير عامل ايران صدرا در جمع كارگران شركت خود حضور نمي‌‏يابد و به در دل آنها گوش نمي‌‏دهد و پاسخي به خواسته‌‏هايشان نمي‌‏دهد .
آنان گفتند : امروزه كارگران صدرا نسبت به خيلي از مسايل و قول‌‏هاي داده شده بي اعتمادند و اين بي‌‏اعتمادي به شركت‌‏هاي طرف قرارداد ايران صدرا نيز كشيده شده و پروژه‌‏هاي آنان نيز با تاخير و خسارات فراواني به اين شركتها تحميل شده است .
طي چند روز گذشته ، مسوولان اداره كار و فرماندار در جمع كارگران حضوريافته ، در فضايي آرام به تعامل و گفتگو پرداختند .
اين كارگران گفتند : طرح طبقه‌‏بندي مشاغل با تاييد وزارت كار بايد در مورخ 1/4/84 به اجرا در مي‌‏آمد , طي اين مدت با تعويق و اعمال سليقه‌‏هاي شخصي , كار به جايي كشانيده شد كه فرصتهاي طلايي يكي پس از ديگري از دست رفت .
اين كارگران تاكيد كردند : بايد كنكاش كرد كه چگونه است نمايندگان كارگران صدرا به مدت 2 سال و نيم در ادارات كار وزارت كار سرگردان و خسته به اين در و آن در مي‌‏زنند و بعد از تحمل مشقت‌‏هاي فراوان ، اين طرح اجرا نمي شود .(ilna)


    ©2013 APG.ir