تعداد بازدید: 3670

توصیه به دیگران 6

سه شنبه 12 خرداد 1394-14:1

مازندنومه بررسی می کند:

چرا مراسم اصلاح طلبان لغو شد؟

مراسم 12 خرداد اصلاح طلبان مازندرانی، که قرار بودبا سخنرانی معاون پارلمانی رییس جمهوری همراه باشد، ساعاتی قبل از اجرا، لغوشد. در این زمینه گفت وگوهای ما را با استاندار مازندران، معاون سیاسی- امنیتی استاندار، مدیرکل سیاسی استانداری و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان استان بخوانید+بیانیه کمیته برگزار کننده مراسم(ویرایش دوم(


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مراسم ویژه اصلاح طلبان مازندرانی که قرار بود با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امروز ساعت 17 در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شود، لغو شد. سخنران این مراسم مجید انصاری -معاون پارلمانی رییس جمهوری- بود.

علیرضا یونسی -معاون سیاسی استاندار مازندران- در پاسخ به سوال مازندنومه که چرا این مراسم لغو شده است، گفت: استانداری در این زمینه توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

حسن‌نژاد -مدیرکل سیاسی استانداری مازندران- هم با اعلام بی‌اطلاعی از چرایی لغو این برنامه، در پاسخ به این سوال که آیا از سوی استانداری مجوزی برگزاری همایش سالگرد رحلت امام صادر شده بود یا نه، تصریح کرد: برگزاری مراسم در فضای بسته و سالن، نیازی به دریافت مجوز ندارد.

*کم کاری هایی صورت گرفت

اما حجت‌الاسلام عباسعلی بهاری اردشیری -عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان مازندران- درباره لغو همایش سالگرد رحلت امام که قرار بود با سخنرانی انصاری همراه باشد، گفت: کم‌کاری و کم‌لطفی‌هایی از سوی بعضی دست‌اندرکاران صورت گرفت و باعث شد که این مراسم لغو شود.

نماینده اسبق مردم ساری در مجلس تصریح کرد: دراین رویداد همراهی اتفاق نیفتاد، سخنران مراسم هم به دلیل این ناهماهنگی‌ها نتوانست در استان حضور پیدا کند.

وی درباره برگزاری همزمان مراسم دیگری در همان سالن، اظهار کرد: گلایه هایی از آموزش و پرورش و مدیریت باشگاه فرهنگیان مازندران دارم. فرض کنیم خانواده شهیدمرادی زودتر از ما باشگاه فرهنگیان را برای برگزاری مراسم سالگرد پدر شهید خود، اجاره کرده بود، چرا مدیریت باشگاه فرهنگیان، این سالن را در یک روز و ساعت مقرر به دو نفر کرایه داده است؟

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان مازندران با بیان اینکه این بی‌عرضگی در مدیریت است که زمان بندی اجاره یک باشگاه را هم نمی‌دانند، ادامه داد: در حالی که برای اجاره باشگاه، صحبت کرده و قرارداد نوشتیم اما در لحظه‌های آخر، برنامه‌‌های این چنینی را مطرح می‌کنند. اگر توانایی مدیریت ندارند رها کنند و بروند.

وی با بیان اینکه شهید مرادی از دوستان و محافظ من بود و به این شهید علاقه‌مند هستم، خاطرنشان کرد: دلیل ندارد با کم‌کاری و کم‌لطفی بخواهند بین دوستان، دلخوری ایجاد کنند. اگر سالن را از ساعت 17 تا 23 به فرزند شهید مرادی کرایه داده‌اند چرا همان سالن را از ساعت 17:30 تا 19:30 به ما هم کرایه دادند؟ این سوالی است که پاسخ نمی‌دهند.

بهاری با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده از استانداری هم گلایه‌مند هستیم، افزود: درباره برگزاری مراسم، دو بار به استانداری نامه نوشتیم که در جریان باشند. مراسم در فضای آزاد و راهپیمایی و ... نبود که نیاز به کسب مجوز داشته باشد. مگر برگزاری مراسم برای نیمه شعبان و رحلت امام (ره) نیازمند دریافت مجوز است؟ هرچند که ما به استانداری نامه دادیم اما پاسخی دریافت نکردیم. روز گذشته هم چندین مرتبه تماس گرفتیم تا برنامه را شرح دهیم اما پاسخی نگرفتیم.

وی با بیان اینکه آقای انصاری هم اعلام کرده بود که فقط درباره رحلت امام در این مراسم سخنرانی می‌کند، یادآور شد: اگر رسما اعلام می‌کردند که برنامه برگزاری نکنید ما هم قبول می‌کردیم. ما می‌خواستیم با حفظ آرامش، مقررات و برخورداری از حقوق شهروندی در راستای چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ای برگزار کنیم. با کسی جنگ و دعوا نداریم اما بر اساس حقوق شهروندی، این گلایه‌مندی وجود دارد.

بهاری در پاسخ به این سوال که آیا بعد از ایام تعطیلات این برنامه را برگزار می‌کنید، گفت: ما بنای چنین کاری نداریم.

*بی‌تدبیری برگزار کننده ها باعث لغو مراسم شد

استاندار مازندران هم در گفت و گو با مازندنومه اظهار کرد: وقتی متوجه شدم که قرار است معاون رئیس‌جمهوری به مازندران سفر کند، شب گذشته در تماس تلفنی با آقای انصاری از او دعوت رسمی کردم.

ربیع فلاح جلودار تصریح کرد: معاون رئیس‌جمهوری به من گفت که حتما به ساری می‌آید اما صبح روز سه‌شنبه جلساتی دارد و ممکن است با تاخیر حرکت کند، ضمن اینکه ادامه داد جاده هراز هم بسته است و احتمال ترافیک جاده‌ای و تاخیر وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان این که من به آقای انصاری گفتم محور هراز را از امروز بازگشایی کردیم و مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: قرار بود ما ایشان را درمسیر اسکورت کنیم و به اتفاق به همایش برویم.

 وی با اشاره به اینکه می‌توانستم مشکل مکان برنامه یعنی باشگاه فرهنگیان را هم حل کنم و برنامه را به سالن بزرگ‌تری مانند سالن هلال‌احمر انتقال مدهم، تصریح کرد: یک سری اختلافات و بی‌تدبیری از سوی خود برگزار کننده ها باعث لغو این مراسم شد.

* بیانیه ای صادر می شود

مراسمی که قرار بود به یاد و نام حضرت امام برگزار شود، لغو شد و این بی تدبیری از سوی هر کس که باشد پذیرفتنی نیست.

به گفته احمد رادمنش -یکی از برگزارکنندگان این مراسم- قرار است در ساعات آینده بیانیه این شورا منتشر شود. منتظر می مانیم تا ببینیم آیا حرف و نکته تازه ای در این بیانیه وجود دارد یا خیر؟ 

* خرداد بی خرداد

  در پی لغو مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و گرامیداشت سایر مناسبتهای خرداد ماه با عنوان "با خرداد"، کمیته برگزار کننده مراسم بیانیه ای صادر کرد که یک نسخه از آن برای ما نیز ارسال شد. در این بیانیه آمده:

ای ماه جماران که زهجرت چو هلالیم
یکبار بر افروز و ببین ما به چه حالیم

باز آ که خزان بی تو بهاران دل ماست
بیت الحزن از غصه جماران دل ماست

همراهان پایدار و ماندگارِ گفتمان اصلاحات

      ضمن شادباش میلاد فرخنده یگانه دادگستر گیتی حضرت مهدی (عج) و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به منظور پرهیز از هرگونه گمانه زنی های ناصواب یا محتمل و آگاهی مردم شریف استان مازندران و شما اصلاح طلبان همیشه بیدار، نکاتی را در خصوص برگزاری و لغو مراسم "با خرداد" ویژه برنامه اصلاح طلبان برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به استحضار می رساند:

       از آنجا که حضرت امام (ره) میزان و معیار گفتار و رفتار اصلاح طلبانه است، این بار نیز گفتمان آن حضرت محور اتحاد و انسجام همه نیروهای اصلاح طلب گردید و اصل ایده برگزاری مراسم، شیوه و جزئیات آن با مشارکت نمایندگان همه تشکل ها و گرایش های درون اصلاح طلبی صورت پذیرفت و همگان مشارکت پذیری نیکوی خود را اعلام کرده، تا پایان استمرار بخشیدند تا برگزاری آرام و بی تنش مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، سنگ بنای همگرایی و انسجام بیش از پیش در جریان اصلاحات استان شود.

       در راستای تأکید بزرگان بر عمل بی شائبه و طی مسیر قانونی، و با توجه به آنکه برگزاری مراسم در اماکن عمومی مسقف، نیاز به مجوز ندارد، اما به دلیل آنکه سخنران مدعو جناب حجه الاسلام والمسلمین مجید انصاری از مقامات کشوری بودند، طی دو فقره مکاتبه، ریز برنامه و درخواست تمهید نظم و امنیت جلسه، به اطلاع استانداری مازندران رسانده شد، ولی در عمل، گویا اراده ای از سوی مدیران استان در راستای انجام آبرومندانه مراسم توسط اصلاح طلبان وجود نداشت، و با  قطعی شدن برنامه، بهانه جویی، شبهه افکنی و ایجاد سردرگمی از سوی شخص نماینده عالی دولت در استان با ترفندهای تکراری -همانند سال گذشته- آغاز  و تصمیم گیری قطعی را تا نیمه شب یازدهم خرداد دچار وقفه نمود تا بدین وسیله با لطایف الحیل و فوت زمان، اصلاح طلبان را از برگزاری این مراسم باز دارند! ولیکن  تعلل و تاخیر برای تعلیق مراسم کارساز نیفتاد.

      در ادامه، جناب فلاح جلودار بمانند آنچه که در دوسال گذشته بر مسند نمایندگی دولت در استان که به اسم دولت، ولی در رسم، خدمتگزاری تمام عیار برای نیروهای ضد دولتی ظاهر می شد، با عزم جدی برگزار کنندگان بر اجرای برنامه مواجه شد، با عمل آلوده به تذبذب خویش در پی آن بر آمد تا این مراسم را به برنامه ای کاملاً دولتی و هدایت شده تبدیل نموده و خود را به عنوان سخنران و نیز مدیر روابط عمومی استانداری را به عنوان مجری به کمیته اجرایی مراسم تحمیل نماید، که این امر از سوی برگزارکنندگان مراسم مورد قبول واقع نگردید. با کارساز واقع نشدن انواع رفتارهای خارج از قاعده اخلاق، آخرین تلاش مجموعه استانداری ایجاد تردید در ذهن سخنران مراسم نسبت به حضور در این گردهمایی بود که در نهایت منجر به تصمیم انصراف میهمان ویژه برنامه  گردید!

     لذا علی رغم همه گونه آمادگی و مهیا بودن برگزاری مراسم با رویکرد وحدت گرایانه از سوی برگزارکنندگان، با توجه به آنچه رفت، با همفکری و مبنا قرار دادن خرد جمعی و با لحاظ همه جوانب، تصمیم به لغو مراسم گرفته شد.

        در پایان ضمن تشکر بی پایان و پوزش از آحاد مردم و اصلاح طلبان مصمم و یاران بی نام و نشان "باران" که طی این مدت با تماس ها و پیشنهادات و ایده های ناب و نوپردازانه به مجریان برنامه روحیه و انگیزه دادند اعلام می دارد چنین خوش خدمتی هایی به جریان ضد دولت و ضد اصلاحات به امید مایوس کردن اصلاح طلبان راستین و صبور نتیجه ای جز استواری و ثبات قدم آنان بر آرمان های اصلاحی نخواهد داشت.

                                                                     و السلام علی من اتبع الهدی

                                                                  کمیته برگزاری مراسم با خرداد


  • شنبه 16 خرداد 1394-11:4

    به نظرم بی عرضگی و دو دستگی دوستان به ظاهر اصلاح طلب ولی پست طلب را نباید به جناح مخالف و اصولگرایان نسبت داد. وقتی تو جناح ما دو دستگی وجود داره و آقای... و ... و دوستانش یه ساز می زنند و در پی تخریب دوستان خودشون هستند و از طرفی دیگه آقای ... و ... و ... و امثالهم تو جلساتشون از اختلافاتشون با دوستانشون صحبت میکنن همین هم میشه....باید باور کنیم اصلاح طلبان مازندران بی عرضه و سوئ مدیریت دارن....اکثرهم به دنبال پست و مقام هستن...

    • یک دلسوز پاسخ به این دیدگاه 0 1
      پنجشنبه 14 خرداد 1394-17:0

      به طرف مقابل که خیلی حرص می خورد گفتم چرا این قدر حرص می خوری . عجایب که نمی بینی . اینها که دم از اصلاح طلبان مازندران می زنند ، خاصیت اشان همینه .کدام اصلاح طلب ؟ یک گروه منسجم سیاسی که این روزگارش نمی شود . اینها که می بینی چنان در باتلاق دنیا افتادند که کجا می توانند از خودشان مایه بگذارند . اینها از نظر معرفت سیاسی مانند صاحب خانه ای هستند که دزد هم به حالشان ناله می کند .

      • پنجشنبه 14 خرداد 1394-10:46

        سلام کسیکه با معاون رییس جمهور اینجوری برخورد میکند با ماکه دیگر اجازه حرف زدن نمیدهد .یکهفته بعد از نشست شورای اصلاح طلبان بابل ...نتیجه صحبتهای ما مشخص شد به رسائی ونوباوه دربابل مجوز دادند ولی به انصاری نه .انها جهت مبارزه با دولت امده بودند ولی اقای انصاری برای گرامیداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی .حالا معلوم شد که در مازندران چه گروهی برمسند قدرت است ....

        • چهارشنبه 13 خرداد 1394-23:11

          ... مدیریت استان از دست فرد خارج شده است.

          • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 1 0
            چهارشنبه 13 خرداد 1394-21:43

            مخاطب هوشیارتر از آن است که تسلیم این صحنه آرایی شود ...
            ولی خودمانیم ربیع فلاح هم بر خلاف ابتدای تصدی اش در این دو سال استانداری خوب کار خودش را یاد گرفته ...

            • چهارشنبه 13 خرداد 1394-18:34

              بهتر است همه متمرکز شوند بر برگزاري مراسم 24 خرداد و اصلاح طلبان در همه شهرستانها به برگزاري مراسم سالگرد پيروزي روحاني بپردازند و فرمانداريها و استانداري... بهتر است به جاي همراهي با دلواپسان به افکر تامين اين برنامه باشد

              • سه شنبه 12 خرداد 1394-20:50

                فلاح مقصر است.فلاح با اصلاح طلبان این طور نکن....مازند نومه حقایق را انتشار بده سلطان سانسوری و طرفدار فلاح

                • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 6 1
                  سه شنبه 12 خرداد 1394-16:27

                  حاکمیت قانون و اجرای آن با اصلاح طلبان است ولی بی قانونی افراطی گری و جنجال با مقابل
                  این همه تبلیغات و اطلاع رسانی و نیامدن معاون رییس جمهور و از طرفی بستن راه هراز سنخیت ندارد
                  در شیرگاه یکی از افراد که به جبهه اعزام می شد نمی خواستند اورا ببرند او کارگر بود و گاری داشت گاری را تن تیربرق بست رفت تو ماشین نشست هر چه اصرار کردند صادق بیا زیر قرآن رد شویم گفت من خونه زیر قرآن رد شدم به هر حال نشست و گفتند بیایید وقتی باررا خالی کردیم بر می گردانیم به هر نحو صادق تیموری رفت جبهه رعغایت خاکریز و دشمن را نکردبلند شد گفت :
                  صدام باید بداند شیر سوادکوه آمد
                  راه هراز بسته بود جاده فیروز کوه آمد
                  خمپاره آمد و شهید شد
                  راه هوایی راه سمنان راه فیروز کوه
                  اینها کلاه شرعی نمیشه بگویید نگذاشتند ما مراسم بر گزار کنیم

                  • سه شنبه 12 خرداد 1394-15:11

                    استاندار مازندران از برگزارکنندگان می خواست خیر مقدم بگوید و مجری هم از طرف استانداری باشد که برگزار کنندگان قبول نکردند و لذا استاندار به انصاری گفت ما امنیت جلسه را تا مین نمی کنیم و لذا مراسم اغو شد .


                    ©2013 APG.ir