تعداد بازدید: 3222

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 خرداد 1394-15:3

حجت الاسلام سیدرضا تقوی:

توجه به شعار سال در گذشته رضایت بخش نبود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور: بنده به دولت خاصی کار ندارم، چه دولت اصولگرا باشد چه اصلاحات و چه سازندگی و بافندگی....فرقی ندارد، بنده وظیفه طلبگی خود را انجام می دهم.(گزارش+عکس از اجلاسیه ائمه جمعه استان با فرمانداران)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: اجلاسیه ائمه جمعه استان با فرمانداران، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام قلی پور-امام جمعه جویبار و دبیر این همایش- در این جلسه اظهار داشت: در سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، ائمه جمعه استان اولین خادمان مردم در تبیین شعار سال مقام معظم رهبری به شمار می روند.

وی با بیان اینکه میزبانی استانداری مازندران در برگزاری این همایش شایسته قدردانی است افزود: ائمه جمعه استان نیز ضمن اعلام همدلی و همزبانی با دولت آماده انجام وظیفه در راستای هدایت مردم و روشنگری جامعه در شرایط فعلی هستند.

این مسئول گفت: البته مطالبه گری مردم از خادمان ملت اصل بوده و چک سفید امضا نکردن هم از مبانی همدلی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال ابراز داشت: عده ای چون از انقلاب و خط امام دست کشیده اند، دست به تحریف امام زدند.

*باید اعتماد مردم را جلب کنیم

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- با بیان اینکه رویه ما از ورود به استان تاکید بر همدلی و همزبانی بوده است، اظهار داشت: امسال نیز اقدام عملی جهت تحقق این شعار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله جباری-امام جمعه فقید شهرستان بهشهر- گفت: اعتقاد دارم که نمازجمعه کانون آگاهی بخشی، بیداری و پایگاه اصلی تحقق همدلی و همزبانی است که به عنوان دژ مستحکم انقلاب و اسلام محسوب می شود.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران گفت: ائمه جمعه با تبیین شعار سال و ارائه راهبردهای اصولی در این راستا نقش محوری دارند.

وی با بیان اینکه باید اعتماد مردم را در زمینه های مختلف جلب کنیم، افزود: بنده از تمام جریان های سیاسی در کمک به دولت و رفع مشکلات مردم استفاده می کنم.

استاندار مازندران کمک به دولت برای رفع مشکلات، مبارزه با اسراف و اشرافی گری و تقویت روحیه جهاد و اتحاد ملی حول محور ولایت فقیه را از جمله اقدامات اجرایی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: ترجیح بر اولویت داشتن منافع استانی و کشوری بر شخصی و تلاش برای توجه همگان به قانون مداری از دیگر اقدامات در این زمینه خواهد بود.

فلاح جلودار با اشاره به سالروز انتخابات 24 خردادماه 92 و گزارش دهی وضعیت استان اظهار داشت: افزایش سهم بری اعتباری مازندران از اعتبارات ملی، کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی، سامان دهی طرح دریا، مبارزه با تغییر کاربری، بررسی شهر به شهر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، پیگیری مستمر برای جذب بودجه برای اتمام پروژه راه های مواصلاتی به مازندران و برقراری ارتباط با کشورهای همسایه را از جمله اقدامات دولت در مازندران دانست.

وی گفت: اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری و مقابله با سیلاب ها، پیگیری جدی برای احداث کارخانه کمپوست زباله، برگزاری اجلاس گردشگری سلامت در رامسر، کاهش 52درصدی تعداد غریق در سواحل مازندران، کاهش جرایم در بسیاری از شاخص های امنیتی، توسعه بندرامیرآباد، تقویت صادرات غیر نفتی، پرداخت مطالبات کارگران نساجی، سامان دهی پروژه فاضلاب شهرهای بزرگ استان، اختصاص اعتباری آزاد راه ساری به قائمشهر، شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده از دیگر فعالیت های مسئولان دولتی در مازندران بوده است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید با اشاره به ایجاد 24 هزار شغل جدید در سال 93 در مازندران گفت: تلاش می کنیم تا در سال 94 تعداد اشتغال به 40 هزار افزایش یابد.

*سهم ما از اقتصاد کشور 3.5 درصد است

امیدعلی پارسا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران- با اشاره به افزایش 40 درصدی اعتبارات طرح های ملی بزرگ اظهار داشت: کاهش اعتبار استان ها در بودجه سال 94 نیز 10 درصد و این رقم در خصوص بودجه مازندران سه درصد است.

وی با بیان اینکه نظام بودجه ریزی کشور به گونه ای است که بیش از 85 درصد اعتبارات توسط وزارتخانه ها برای پروژه های بزرگ طراحی می شود، افزود: کمتر از 15 درصد اعتبارات به استان ها جهت پروژه های استانی هزینه می شود.

پارسا گفت: کارهای بزرگ مقیاس و دارای تکنولوژی به روز به صورت ملی سرمایه گذاری می شود و نیاز است که از این گونه پروژه های ملی در استان با تمام قدرت و توان دفاع کنیم.

وی افزود: تغییر سهم روند فرآیند بسیار سخت و سنگینی است چرا که اکثر استان ها تلاش می کنند تا سهم استان خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ابراز داشت: سهم ما از اقتصاد کشور 3.5 ، از جمعیت 4 و از مساحت نیز 1.5 درصد است که سهم اعتبارات عمرانی و استانی ما نیز به 4.1 درصد رسیده است.

وی گفت: تمام جهت گیری ها، نوید از بهبود وضعیت برنامه ریزی استان دارد.

پارسا با اشاره به رویکرد دولت در بحث عملکردی کردن بودجه اظهار داشت: تمام کشورهای دنیا در تمام مقاطع موضوعی به نام کسری بودجه دارند و کسری بودجه کشور ما به این صورت است که کل بودجه ای که در سرجمع کشور هزینه می شود از درآمدهای دولت 25 درصد بیشتر است و این تفاوت باید از سرمایه های کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه در مازندران کل درآمدهای استانی وصول شده 1200 میلیارد تومان است، افزود: این در حالی است که تنها بودجه هزینه ای آموزش و پرورش استان 1200 میلیارد تومان است و نشان می دهد که باید نظام درآمد و هزینه کشور اصلاح شود.

پارسا از توزیع اعتبارات بودجه سال 94 استان بر اساس شاخص های شهرستانی خبر داد و گفت: پروژه های عمرانی در هر شهرستان باید اولویت بندی شود، چرا که به اندازه 10 سال پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد.

وی گفت: اعتبار بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های استان نیز چهار میلیارد و 600 میلیون تومان است که پیشنهاد می شود توزیع شهرستانی این بودجه با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای برنامه ریزی و مسئولان مربوط در این خصوص انجام شود.

رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه مازندران با بیان اینکه جهت گیری اصلی ما توسعه همه جانبه در استان با رویکرد توسعه همه جانبه و متوازن است، افزود: مجموعه سیاست های کلی و سند آمایش سرزمینی در استان راهنمای ما در این راه خواهد بود.

*هر چه گیرمان می آید از همدلی است

آیت الله نورالله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران- از برگزاری اجلاس کشوری خبرگان رهبری در استان مازندران خبر داد و گفت: مقدمات انجام این کار با همکاری سه استاندار استان های شمالی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید دست به دست هم داد و با همدلی مشکلات را حل کرد، گفت: البته انتقاد باعث سازندگی است اما تخریب نباید باشد ودر شرایط فعلی باید طوری عمل کرد که وحدت حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هر چه گیرمان می آید از همدلی است و از تفرقه چیزی نصیب مان نخواهد شد.

*بسیاری از افراد جامعه ما شاکر نیستند

حجت الاسلام سیدرضا تقوی-رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور- نیز در این نشست با بیان اینکه نام گذاری سال ها از روی تفنن نیست، اظهار داشت: توجه به فلسفه نام گذاری بسیار مهم است.

وی با اشاره به شعارهای سال های قبل و نوع عملکرد دولت و دستگاه های فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: توجه به شعار سال در گذشته مورد رضایت نبوده است و برخوردها بیشتر شعاری و تبلیغاتی بوده است.

تقوی با تاکید بر اینکه ما و مسئولان باید درک درستی از نام گذاری سال ها داشته باشیم تا بتوانیم به بخشی از اهداف نامگذاری سال ها دست یابیم، افزود: بخشی از نام گذاری ها در سال های گذشته فرهنگی و بخشی دیگر اقتصادی بوده است.

وی از شعار سال به عنوان جهت بخشیدن به امکانات کشور در طول یکسال یاد کرد و گفت: عوامل ایجاد همدلی یکی حسن ظن و گمان خوب نسبت به مردم داشتن است.

این مسئول گفت: هر وقت ستم و ستمگری بیش از حد شد، نباید خوش گمانی و حسن ظن داشته باشیم، بنابر این نباید به دشمن خوش بین بود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: همسانی با مردم هم نشانه دیگری از همدلی و همزبانی است و شاید جالب باشد که بدانید مقام معظم رهبری در زندگی شخصی خود، ازسطح متوسط جامعه بسیار پایین تر زندگی می کند.

وی گفت: بر ائمه عدل لازم است که سطح زندگی خود را با ضعیف ترین مردم همسان کند.

حجت الاسلام تقوی با ییان اینکه همدلی و همزبانی زمانی شکل خواهد گرفت که مسئولان خود را در رنج مردم شریک بدانند، افزود: عدالت یکی از عوامل به وجود آمدن همدلی است.

وی با اشاره به شعار سال و با بیان اینکه همدلی، همفکری نیست ابراز داشت: همفکری با استدلال، قانون، معرفت و شناخت به دست می آید اما همدلی با احساس، اخلاق، محبت و دوستی شکل خواهد گرفت.

  این مسئول جلوگیری از بدبینی و سوتفاهم ها را یکی دیگر از موارد قابل تامل در حوزه همدلی و همزبانی عنوان کرد و گفت: ایجاد رغبت برای تعاون و همکاری در راستای رسیدن به هدف نیز یکی از امتیازات ایجاد این شعار در جامعه خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه ما شاکر نیستند و علت این است که احساس رضایت نمی کنند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه به عوامل مخدوش کردن همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: یکی ازاین عوامل عیب جویی است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اگر ملاک در انتصابات جناح گرایی باشد و انسان های شایسته بیرون ریخته شوند با مصداق همدلی و همزبانی سازگار نیست، گفت: نباید به گونه ای عمل کرد که انسان های شایسته بیرون ریخته شوند و بر روی مصالح ملت با دیگران معامله کنیم.

وی ادامه داد: بنده به دولت خاصی کار ندارم، چه دولت اصولگرا باشد چه اصلاحات و چه سازندگی و بافندگی....فرقی ندارد، بنده وظیفه طلبگی خود را انجام می دهم.

*باید تلاش کرد وحدت جامعه و کشور حفظ شود

در ادامه این جلسه دو نفر از فرمانداران و چند نفر از ائمه جمعه استان نیز صحبت کردند.

مهدی محمدی-فرماندار قائمشهر- با بیان اینکه ائمه جمعه به دلیل اعتمادی که مردم به آنها دارند نقش بی بدیلی در امر توسعه استان و تحقق شعار سال ایفا خواهند کرد، افزود: البته نقادی سازنده در راستای بهبود شرایط جامعه کمک خواهد کرد و به آن معتقدیم.

وی گفت: در راستای تحقق شعار سال دو مسجد یکی در شهر و یکی در روستا برنامه ریزی شده است که هر هفته با جمع مدیران در این مساجد حاضر می شویم و یکی از کارکنان نیز مسئول پیگیری موارد طرح شده خواهد بود.

محمدی از دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به عنوان وارثان انقلاب در راستای تحقق امر همدلی و همزبانی خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان انتظار این است که وعاظ نسبت به تحقق شعار سال اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: پیشنهاد می شود مجموعه عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی در شهرستان ها، در روز پنج شنبه به دفاتر ائمه جمعه ارسال تا از طریق تریبون نماز جمعه مردم در جریان مسایل و مشکلات قرار گیرند.

سیدامیرحسینی جو-فرماندار عباس آباد- نیز گفت: هم ائمه جمعه و هم فرمانداران وظایفی خواهند داشت که باید بر اساس آن عمل کنند.

وی گفت: پایگاه امام جمعه خانه اتحاد و همدلی است و در صورت وجود اختلافات در حوزه شهرستان باید در این مکان به آرامش مبدل شود.

فرماندار عباس آباد با بیان اینکه شرایط کشور خاص است و دشمن به دنبال ایجاد کردن اختلاف بین جمهوریت نظام یعنی مردم و اسلامیت آن یعنی ولایت فقیه است، افزود: باید تلاش کرد که وحدت جامعه و کشور حفظ شود.

وی گفت:اگر امروز در کشور اقتدار وجود دارد و ایران با 5+1 بر سر میز مذاکره نشسته است، همه باید تلاش کنند که این اقتدار و عزت حفظ شود.

این مسئول گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است که این همدلی و همزبانی بوجود بیاید و افتخار می کنیم که در مازندران این شعار عملی و محقق شده است.

پس از این سخنان به درخواست مدیرکل روابط عمومی استانداری، رسانه ها جلسه را ترک و جلسه بدون حضور رسانه ها برگزار شد.



    ©2013 APG.ir