تعداد بازدید: 4796

توصیه به دیگران 1

جمعه 22 خرداد 1394-15:52

برگزاری انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان بابل

اطاعت: امیدواریم اصلاح طلبان تاییدیه شورای نگهبان را بگیرند

جواد اطاعت در جلسه انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان بابل: روند توسعه در ایران طولانی شده است/بیکاری فسادش بیشتر است یا یک خارجی مثلا بدحجاب به ایران بیاید؟/ اگر شورای نگهبان به ما بگوید که از بین این افراد انتخاب کنید، خیلی بد است+اسامی برگزیده ها+گفت و گوی اختصاصی با عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان بابل صبح جمعه در سالن اجتماعات مدرسه پورنگ این شهر برگزار شد.

احمد سرخپر-ریئس شورای موقت اصلاح طلبان بابل– در این مراسم اظهار داشت: از اینکه عزیزان در تعیین سرنوشت خود گرد هم جمع شده اند تشکر می کنم.

وی گفت: حضور افراد به معنای مسئولیت است که محدودیت زمانی ندارد و در هر مقطعی مسئولیتی متوجه او است.

سرخپر با بیان اینکه انسان در طول زندگی خود مسئول است، افزود: ما برای انجام تکالیفی که بر خود فرض می کنیم، مسئولیت داریم.

وی گفت: این جمع از سال گذشته سازمان یافت و در طول یکسال با جلسات متعدد هم نشینی، موفق به یک الگوی مناسب و قابل ارائه به جامعه سیاسی شد.

رئیس شورای موقت اصلاح طلبان با بیان اینکه بابل را به هشت منطقه تقسیم و از میان این هشت منطقه نماینده ای انتخاب شده است، افزود: نماینده ای نیز در بین این افراد برای شورای اصلاح طلبان بابل معرفی شده است.

وی گفت: بابل 15 نفر عضو شورای مرکزی استانی دارد که هفت نفر سهمیه این شهر و هشت نفر هم از مناطق شهرستانی است که در جمع شورای مرکزی 15 نفره بابل را سامان خواهند داد.

سرخپر با بیان اینکه از این بین، 5 نفر به عنوان شورای مرکزی بابل در استان معرفی خواهند شد، افزود: این شورا در استان یک جمعیت 37 نفره است که در پایان خرداد شورای اصلاح طلبان استان شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به خاطرات عجیب خردادماه اظهار داشت: 15 خرداد 42 همه ما سربازان حضرت امام بودیم که شاید بیشترمان در گهواره بودیم و بعد از انقلاب جنگ را اداره کردند و امروز نیز همچنان تلاش می کنند.

سرخپر به سوم خرداد 61 اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی ما به شمار می رود.

وی به 14 خرداد 68 و عروج ملکوتی حضرت امام نیز اشاره کرد و گفت : 2 خرداد 76 نیز روزی است که سید بزرگوارمان جناب آقای دکتر خاتمی(تشویق حضار) به ریاست جمهوری انتخاب شدند و هشت سال سکان سیاسی و آزاداندیشی را در کشور نهادینه کردند.

سرخپر همچنین با اشاره به 22 خرداد 88 و حماسه سیاسی مردم در این انتخابات و حوادث بعد از آن گفت: جا دارد از مهندس موسوی و آقای کروبی یاد کنیم که امروز در حصر هستند.

وی همچنین به 24 خرداد 92 و انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: امروز نیز دور هم جمع شدیم تا به کمک هم فضای بهتر و زیباتری را فراهم کنیم.

*چاره ای جز حفظ آرامش و حرکت آرام نداریم

جواد اطاعت-استاد دانشگاه و عضوشورای مرکزی حزب اعتماد ملی- در این مراسم اظهار داشت: وقتی ما اصلاح طلب هستیم باید به الزامات اصلاح طلبان پایدار باشیم.

وی محافظه کاری و افراطی گری را دو جایگاه در جامعه دانست و گفت: اصلاح طلبی با این دو رابطه ای ندارد.

اطاعت با بیان اینکه تغییر وضعیت کشور برای بهبود شرایط نیازمند رویکرد درست اصلاح طلبانه است چرا که محافظه کاران اجازه چنین کاری نمی دهند، افزود: ما چاره ای جز حفظ آرامش و حرکت آرام نداریم.

وی گفت: حرکت های تندروانه در هیچ جای دنیا جواب نمی دهد، انقلاب باعث فروپاشی ساختارها می شود، لذا باید با اصلاح، شرایطی فراهم کرد که نیازمند انقلاب نباشیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در دنیای امروز دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تحولات باید تدریجی و با آرامش و خرد باشد، افزود: کشور اگر قرار است که در زمینه های متفاوت از وضع موجود به مطلوب گام بردارد باید با رویکرد اصلاح طلبانه باشد.

وی به ماندلا به عنوان اسوه افریقایی ها اشاره کرد و گفت: او هیچ گاه اقدامات انقلابی نکرد و توان اداره کشور را نداشت، بلکه رفتار سیاسی ماندلا بعد از خروج از زندان نقش او را برجسته تر کرد.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی به عقلانیت نظام سیاسی در شرایط حساس اشاره کرد و گفت: یک نظام سیاسی باید بداند که در شرایط سخت چگونه رفتار کند که کشور از هم نپاشد و با کمترین هزینه بتواند مسایل را حل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه رمز پیروزی آفریقای جنوبی این بود که بدون انقلاب انتقال قدرت صورت پذیرفت، گفت: چهره هایی در این جمع حضور دارند که بعد از 88 بازداشت شدند و کشور درگیر این رفتارهای افراطی است.

اطاعت با بیان اینکه باید تحمل کرد و بردبار بود، افزود: باید با رفتار اخلاقی دشمن را به زانو در آورد.

وی ادامه داد: اصلا نباید به گونه حذفی به دنبال تغییر شرایط بود و شما امروز می بینید که هزینه هایی که در کشورهای یمن، مصر و سوریه داده شده است بسیار زیاد است.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه امیدواریم که نیروهای سیاسی کشور به جای نگاه حذفی و تقابلی، از نگاه تعاملی بین جریان های سیاسی استقبال کنند، افزود: ایراد دیگر جامعه ایرانی عجول بودن است که می خواهیم یک شبه ره صد ساله را برویم و این شدنی نیست.

وی گفت: از صدر مشروطه تاکنون روشنفکران ما انتظار دارند که در ایران مر قانون پیاده شود و ایران را با کشورهای اروپای شمالی مقایسه می کردند.

اطاعت ادامه داد: یک کشور توسعه نیافته را نمی توان 5 ساله و 10 ساله به اوج رساند، البته روند توسعه در ایران طولانی شده است.

رئیس دانشکده علوم زمینی دانشگاه شهید بهشتی ابراز داشت: باید تلاش کرد و گام به گام حرکت رو به جلو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما 7 درصد منابع دنیا را در اختیار داریم، اظهار داشت: نزدیک به 11 درصد منابع نفت و 18.3 درصد گاز دنیا در ایران است، اما ما الان وارد کننده گاز هستیم و این باعث تاسف ایرانی ها است.

اطاعت گفت: 1.1 درصد جمعیت دنیا را داریم و به جهت گردشگری ها با وجود اینکه ایران جزو کشورهای پرجاذبه دنیا است وضع بسیار بدی در آمارهای رسمی دارد.

وی با بیان اینکه ترکیه نزدیک به 30 میلیون مسافر و گردشگر در سال گذشته داشته است، افزود: ما با این اصل که ورود گردشگر را باعث زوال فرهنگ ایرانی می دانیم باعث عقب ماندگی خود شده ایم.

این مسئول گفت: ایران یک کشور باستانی است و مورخان و علاقه مندان به ایران می آیند و توریست هایی که به ایران می آیند عموما در سنین 60 به بالا هستند.

وی با بیان اینکه در بین علما موضوعی با عنوان اهم و فی الاهم وجود دارد، افزود: بیکاری فسادش بیشتر است یا یک خارجی مثلا بدحجاب به ایران بیاید؟

این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: تعداد پرونده های قضایی در کشور ما نسبت به جمعیت بسیار زیاد است، ده ها فساد از بیکاری پدید می آید. آیا فساد این موضوع ببیشتر است یا اینکه در منطقه ای شمال کشور گردشگران و توریست ها بیایند؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها فرمود باید کاری کنیم که سرمایه خارجی از راه گردشگری جذب شود، افزود: باید ذهن مخالفان را در این زمینه روشن کنیم.

اطاعت با بیان اینکه ما در قبل از انقلاب 6 میلیون بشکه نفت تولید می کردیم، افزود: در دوره اصلاحات 4.2 میلیون بشکه نفت صادر می کردیم و امروز این رقم به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

رئیس دانشکده علوم زمینی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که در عرصه سیاست عالمانه نگاه نمی کنیم، افزود: در عرصه اداره کشور باید کسانی ورود پیدا کنند که به مسایل کشور مسلط باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفت در هشت سال گذشته درآمد کشور بوده است، افزود: هفت یا هشت مشکل اساسی کشور را می توانستیم با این درآمد حل کنیم، اما آمارها نشان می دهد که رشد اقتصادی کشور منهای 5 درصد است.

اطاعت ادامه داد: این نتیجه اداره کشور با رویکرد غیر علمی است.

وی با بیان اینکه بنده همواره در جمع اصلاح طلبان تاکید می کنم که رویکرد اصلاح طلبانه را می توان با آموزه های اسلامی پیش برد، افزود: آموزه های اسلامی این قدر غنی است که ما نیاز به هیچ ایسمی نداریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به موضوعات صدر اسلام و به مشورت گذاشتن موضوعات توسط پیامبر بین مسلمانان اظهار داشت: اگر ما نتوانیم در انتخابات بعد از هزار و چهارصد سال خودمان انتخاب کنیم و شورای نگهبان به ما بگوید که از بین این افراد انتخاب کنید، خیلی بد است.

وی گفت: خداوند می فرماید ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودشان تصمیم بگیرند و اگر قرار باشد که کسی برای مان تصمیم بگیرد که نمی شود.

این مسئول با بیان اینکه اسلام به اندازه کافی در این زمینه غنی است، افزود: متاسفانه برخی امروز در دنیا تفسیری ارائه می دهند که واقعا انسان متعجب می شود.

وی گفت: اسلام، دین مدارا، گذشت و صلح است و بنده خواهشم از دوستان اصلاح طلب این است که مطالعات اسلامی و دینی خود را افزایش دهند تا ما با رویکرد اسلامی در این زمینه تلاش کنند.

اطاعت گفت: اسلام ما با اسلام داعش و طالبان فرق دارد و باید در برخوردهای تندی که می شود صبور بود.

وی گفت: اصلا قرار نیست ما با رویکرد و اصل نظام مخالفت کنیم بلکه می خواهیم وضعیت را بهبود ببخشیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

*برگزیده های مراسم

در ادامه جلسه هیات رئیسه برای برگزاری انتخابات تشکیل شد و تعداد 21 نفر برای انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان بابل نامزد شدند. هر کدام از نامزدها نیز در حد یک دقیقه خود را معرفی کردند و در نهایت 200 نفر از اعضای اصلاح طلبان بابل در رای گیری شرکت کردند که افراد زیر حایز اکثریت آرا شدند:

جواد ابوالحسنی، اصغر بزرگی، علی رستمیان، احمد سرخ پر ، علیرضا شهیری، عزیزالله شهیدی فر، احمد داوودی، اشکان ذهابیان، داوود لطیفی، حنیفه ولی نیا، مصطفی میرتبار، علیرضا فلاحتی، خانم فخرائی، رمضان کردتبار و حسن احمدی.

امیدواریم اصلاح طلبان تاییدیه شورای نگهبان را بگیرند*

جواد اطاعت در حاشیه این مراسم در گفتگو با مازندنومه در خصوص پیش بینی وضعیت نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم نامزدهای اصلاح طلب بتوانند از سوی شورای نگهبان تاییدیه شرکت در انتخابات را دریافت کنند تا بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت سیاسی و استفاده نکردن از اصلاح طلبان در مناصب کشوری نیز اظهار داشت: اصلاح طلبان دوست دارند که کشور به درستی اداره شود و این لزوما به معنای اینکه اصلاح طلبان در مسئولیت باشند نیست.

اطاعت با بیان اینکه رای به آقای روحانی نیز به عنوان اصلاح طلب نبوده است بلکه اعتقاد داشتیم که می تواند بهتر کشور را اداره کند، افزود: اصلاح طلبان باید خویشتن دار باشند. البته اصلاح طلبان هر کجا مسئولیت بگیرند در مقایسه با رقبای خود بسیار بهتر عمل می کنند.

وی ادامه داد: آنها نشان داده اند که مدیران بهتری هستند اما دولت هم شرایطی دارد که ما هم حق می دهیم اما در مجموع ما به دنبال اداره درست کشور هستیم.

عضو شورای اعتماد ملی در پاسخ به سوال دیگر ما در زمینه علت مخالفت ها در خصوص فضای باز فرهنگی که در دولت جدید ایجاد شده است ابراز داشت: این مخالفت های فرهنگی، سیاسی است.

وی گفت: اگر همین اتفاقات در دولت اصولگرای آقایان که با آنها همسو هستند می افتاد هیچ گونه مخالفتی صورت نمی گرفت.

 


  • شنبه 23 خرداد 1394-20:44

    واقعا جناب اطاعت انتظار دارید تفکر نماینده گان متحصن مجلس ششم توسط شورای محترم نگهبان تایید صلاحیت واقعا شرم نمی کنید جنابعالی در مجلس ششم در مقابل نظام دست به تحصن زده بوده ید و نامه معروف را به رهبری نوشته بودید و اسفا جناب جواد اطاغت چه زود فراموش شد خیانت شما.............

    • يکشنبه 24 خرداد 1394-14:2

      براي شما با اين ادبياتتان متاسفم كلمات نظير شرم وخيانت و.... اون هم نسبت به دكتر اطاعت شما سابقه خودتون رو واقعا با دكتر مقايسه كنيد بعد دست به قلم بشيد من ايشون رو ميشناسم رزمنده دوران دفاع مقدس فردي مومن خوشفكر تحصيل كرده چرا ؟واقعاچرا؟ حق الناس به گردن خود ميگذاريد فقط متاسفم

      • شنبه 5 دی 1394-0:34

        توهینی صورت نگرفته که حقی ضایع شذه باشه
        آقای دکتر صراحتا وضعیت پایبندی و اعتقاد خودشون نسبت به قانون اساسی رو با زیر سوال بردن جایگاه شورای نگهبان نشون دادن
        موضع گیری در برابر ولی فقیه که جای خود داره
        با این موضع گیریها و عمل به این مواضع، حتی رییس چمهور این انقلاب هم مشمول عدم کفایت سیاسی میشه، ایشون و همپالکی هاشون که جای خود دارن!

    • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 5 3
      شنبه 23 خرداد 1394-12:25

      گزارش قشنگی بود. دستتون دردنکنه!


      ©2013 APG.ir