تعداد بازدید: 4511

توصیه به دیگران 0

شنبه 30 خرداد 1394-7:42

عکس و خبر

شهرداری زباله های بابلرود را نمی بیند؟

عکس های خبری مازندنومه/ 5 عکس از آلودگی محیط زیست در حاشیه رودخانه بابلرود و ضعف شورا و شهرداری بابل در جمع آوری زباله.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، بابک ابهرزاد: محیط زیست سالم که یکی از فاکتورهای توسعه محسوب می شود که متاسفانه در کشور ما به کرات نادیده انگاشته شده است.

این در حالیست که اصل پنجاه قانون اساسی کشورمان، حفظ و نگهداری محیط زیست را یک امر همگانی دانسته و این مهم نیاز به نظارت از سوی دولت و ایجاد فرهنگ صحیح میسر خواهد بود.

شهرداری ها هم موظف به حفظ و آبادانی شهر و حفظ محیط زیست هستند که عکس های زیر نشان می دهد شهرداری و شورای شهر بابل نسبت به این موضوع کم توجه است.

کافیست برای یک بار هم شده از حاشیه جاده ساحلی بابل گذر کنید. آن چه می بینید زباله های خانگی و ساختمانی است که در حاشیه جاده ساحلی وجود دارد و ضمن ایجاد بوی نامطبوع برای افراد و خودروهای عبوری، بهداشت محیط و آب رو به خطر انداخته است.

این زباله ها که در نزدیکی زمین های کشاورزی به حال خود رها شده، می تواند تهدید جدی برای محصولات کشاورزی هم باشد .

ناگفته نماند جمع آوری نشدن زباله ها در بعضی نقاط شهر مثل حاشیه جاده کیاکلا نیز مشاهده شده است .

متاسفانه نبود نظارت صحیح و پاکسازی نشدن محیط توسط شهرداری بابل، حاشیه رودخانه بابلرود را به محیطی متعفن و زشت تبدیل کرده است.

در این مورد چندی پیش با مهندس کاردگر -رییس شورای شهر بابل- تلفنی صحبت شد که او قول پیگیری داد، اما تاکنون هیچ اتفاق مثبتی برای این محیط نیفتاده است.

ضعف مسئولان شهری در پاکیزگی محیط زیست، در درجه اول متوجه فرماندار بابل است که در پی گیری، نظارت و دادن تذکرات لازم جدی تر باشد.

 


  • دکتر سیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 31 خرداد 1394-16:40

    نام بابل را روستای " بابل ده " گذاشتم . اگر چه بسیاری از روستا ها در سطح کشور حال و روزی بهتر از بابل ده دارند

    • يکشنبه 31 خرداد 1394-9:56

      شورا که متاسفانه در تغییر و تحول شهردار غرق شده بجای اینکه در فکر شهر باشه .احتمالا شهردار نتونسته...جوابگو باشه فرماندار بیچاره هم برای از دست ندادن صندلی فرمانداری دست و پا می زنه بی خیال شهر بابا


      ©2013 APG.ir