تعداد بازدید: 4481

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 1 تير 1394-7:29

عضو شورای شهر ساری:

نخبگان گوشه‌نشین شده‌اند

سه عضو جدید شورای شهر ساری معرفی شدند/ زلیکانی: امروز کسانی افکار عمومی را هدایت می‌کنند که اهلیت ندارند و نخبگان ما گوشه‌نشین شده‌اند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: با استعفای سه عضو شورای شهر ساری، محمدحسن محمدی کیادهی، فیض‌الله نفجم و احمد صالحی به عنوان اعضای جدید معرفی شدند.

علی‌اکبر زلیکانی در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: زحمات زیادی در شورای شهر کشیده می‌شود اما در انعکاس این عملکرد، ضعف داریم.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شاید مردم تصور کنند که شورا در حوزه مدیریت شهری، اقداماتی انجام نمی‌دهد، افزود: این چنین نیست و وظایف شورا باید بهتر شناسانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جریانات غیرسیاسی مانند سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کنند که مردم انتخاب بهتری داشته باشند، گفت: شهر، پر از نخبگانی است که می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند. نیاز است نخبگان جامعه در کنار سایر اعضای شورا قرار گیرند و شورا از تخصص‌های متنوع، بهره‌مند شود.

زلیکانی با اشاره به اینکه امروز کسانی افکار عمومی را هدایت می‌کنند که اهلیت ندارند، تصریح کرد: نخبگان ما گوشه‌نشین شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نظام مردم‌سالار ما که مبتنی بر رای و نظر مردم اداره می‌شود، مردم در راس هرم مدیریت قرار دارند و بالاتر از مردم، نداریم، ادامه داد: مردم باید بعد از حضور در انتخابات، به تصمیم‌سازی در حوزه اجرایی کمک کنند.

زلیکانی خاطرنشان کرد: احزاب، تجربه شکست‌خورده ناموفق هستند و باید کمک کنیم مردم انتخاب‌های دقیق‌تری داشته باشند.

*بالاخره آمدم

محمدحسن محمدی کیادهی که به عنوان یکی از اعضای جدید شورای شهر ساری معرفی شد در نطقی هفت صفحه‌ای به بیان عملکرد خود از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت.

وی با اشاره به هشت محور که قانون‌گذار در قسم‌نامه از عضو شورای شهر می‌خواهد در سرلوحه خود قرار دهد، گفت: شیوه نامه اجرایی و انطباق این قسم‌نامه با قانون شوراها را به صورت جداگانه به صحن شورا تقدیم می‌کنم.

عضو جدید شورای شهر ساری تصریح کرد: اگرچه این دوره به خاطر ضعف برگزارکنندگان انتخابات، کمی دیر به شورا آمدم ولی بالاخره آمدم.

کیادهی با بیان اینکه روزی و روزگاری با وجود داشتن نمایندگی از سوی شهردار ساری، از سوی بعضی از اعضای شورا از حضور در جلسات شورا منع می‌شدم، ادامه داد: این افراد در توجیه عمل خود، مقالات بسیاری به مطبوعات می‌دادند و من در مقابل این رفتارها فقط صبر می‌کردم و با خودم می‌گفتم مردمی که برای آمدن در خانه نمایندگان خود مشکل داشته باشند حتما انحراف در عملکرد به وجود آمده که با صبوری و متانت باید آن را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه در قسم‌نامه شوراها آمده است و قانون اساسی هم به آن تاکید دارد که ما شورای شهر هستیم و نه شورای شهرداری، خاطرنشان کرد: شورا در انجام وظیفه مربوط به شهرداری، خود را محصور کرده و این انحصار باید شکسته شود و ما باید روشی را به قانون‌گذار ارائه کنیم که شورای شهر قدرت اداره یک شهر را دارد. از طرفی شوراها با پرهیز از ورود به جزئیات امور شهرداری، نباید غرق در شهرداری شوند بلکه باید نظارت در امور شهرداری و تصویب آیین‌نامه‌ها و راهکارهای اساسی، جایگاه خود را ارتقا دهند.

کیادهی گفت: باید با عمل و اعمال فشار به دولت، وادار کنیم که 23 وظیفه اجرایی که قرار بود به شوراها واگذار شود را زودتر اجرایی کند و دبیرخانه هماهنگی ادارات و نهادهای شهرستانی در شورا مستقر شود در غیر این صورت در هر دوره، در شوراها از وجود افراد کاردان و کارشناس کاسته خواهد شد و شورا همان شورای شهرداری باقی می‌ماند.


  • چهارشنبه 3 تير 1394-7:31

    از اينكه حاج محمد حسن محمدي كيادهي به شورا راهپيدا كرد هم خوشحالم وهم كمي نگران ؟! خوشحالم به خاطر مردم ساري به جهت مردمي بودن ش وحتم ويقين دارم به نفع شوراومردم خواهد شد ونگرانم از يه جهت كه سلامتي اين مومن خدا به خطرنيفتد هرچند براي شخص كيادهي ورود به شوراضضره چرا دراين مدت كه شورا نبود از لحاظ جسمي وروحي سرحالتروبيشتربه خانواده اش ميرسيد به هرحال برايش آرزوي موفقيت وسربلندي را دارم

    • سه شنبه 2 تير 1394-12:37

      دوستان بزرگوار من که خجالت کشیدم نماینده ما آقای...باشد !!
      میشه بفرمایید الان این عضو شورای محترم شهر ساری چه تعداد رای دارد؟
      وقتی با 12000 عدد رای می شود عضو شورای شهر به این بزرگی با آن جمعیت شد یعنی جایی از کار اشکال داره
      اگر فبول ندارید یک بار دیگر به اطلاعیه فرمانداری ساری در ان شرایط بزنید

      • چهارشنبه 3 تير 1394-7:0

        مهندس جان..
        خودت از درايت وتوانمندي كيادهي باخبري وجدانا چقدر هواي جوانان رو داره به بهانه تيم ورزشي به روشهاي مختلف جوانان را در راه درست ريل گذاري ميكندحالا چه شده عليه كيادهي حرف ميزني شما به هر روشي ميخواهين افرادي كه باعبوري هستند را تخريب كني به هر روشي كه شده

        • شنبه 23 مرداد 1395-11:43

          حاجی قضاوت نکن منظور من ... نیستش اونی که من اسم بردم حذف کردند منظورم آقای ... است بازم بگم ؟

      • شهروندنمونه علي باقريپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 2 تير 1394-9:16

        كيادهي عزيزهمه ساروي هاست هرچند مدتي بود بدليل مشغله كمتركيادهي بيشترميتونست به خانواده وكارهايش برسد اگزر به مراجعين وهمراهان كيادهي دقت كنيم چند دسته ميشوند تعدادزيادي ازجوانان شهركه ورزشكارند وكيادهي پيگيرامورشانه تعدادي ازپرسنل شهرداري كه سوال يا پيگيري موردي دارند تعدادي از شهروندان كم درآمدوتعداي ازمديران كه در رابطه بامصوبات شورا .و... هميشه سركيادهي شلوغه هرچند سربدنش كمي تاقسمتي خلوت خداحفظش كنه

        • دوشنبه 1 تير 1394-13:7

          آقاي محمد حسن محمدي كيادهي به شورا رفت وحتم داريم ازاين به بعد درشورا از برنامه ها وطرح ها ي شهر ساري خواهدگفت قبلا شورا ها فقط از برنامه شهرداري صحبت ميكردند وليكن از اين پس تمام برنامه ها طرح ها پروژه ها مورد رصد شوراي ساري هست

          • محمد رضا نیکخواه- مداح اهل بیت (ع)پاسخ به این دیدگاه 6 0
            دوشنبه 1 تير 1394-8:55

            حاج محمد حسن کیادهی و حاج احمد صالحی پدر و برادر مقامان خوبم عضویت شما را در شورا به فال نیک گرفته و تحت ظل اهل بیت عصمت و طهارت کار خدا پسندانه را برای مردم شریف شهرم ساری از خداوند مسئلت دارم. موفق و موید باشید

            • دوشنبه 1 تير 1394-7:45

              كيادهي عزيز سناتور شورا .. نه نه چهار دوره عضوشوراي شهرشدي بايد گفت چهارناتور يا جايگزين جديدي ؟؟
              با اومدن حاجي كيادهي وزن شورا هم بالارفت همه ميدانند مخالفت تعداداندكي از اعضا با اومدن كيادهي چه بود؟ چراكه كيادهي بعونان فردي مجرب مطلع وكاردان هست .......
              همانطوريكه كيادهي رويكرد شورا شوراي شهرباشه نه شوراي شهرداري با همين فرض ميبينيم كيادهي درنظردارد همراه تمامي اعضاي شورا شوراي ساري را به جايگاهي كه قانون گذار درنظرگرفته كه همان شوراي شهر هست برساند انشا... گفت بايد


              ©2013 APG.ir