تعداد بازدید: 2167

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 ارديبهشت 1385-0:0

از بحث كارشناسي تا تصفيه حساب هاي شخصي

دكتر انوشيروان محسني‌بندپي معتقد است: ‌با توجه به آن كه از شروع به كار وزارت رفاه و تامين اجتماعي مدت زيادي نمي‌گذرد، جدايي سازمان تامين اجتماعي از آن به صلاح نيست.


نماينده نوشهر و چالوس در خصوص اعلام وصول طرح جدايي سازمان تامين اجتماعي از وزارت رفاه گفت: اين كار به لحاظ فني و بحث‌هاي علمي تقريبا يك كار غير كارشناسي است، چرا كه وزارت رفاه و سازمان‌هاي وابسته به آن كه بحث ساماندهي، شكل گذاري و سياستگذاري را بر عهده دارند، مدت زيادي از شروع به كارشان نمي‌گذرد.

وي افزود: جدايي سازمان تامين اجتماعي از وزارت رفاه و الحاق آن به وزارت كار و امور اجتماعي در هيچ نظريه كارشناسي و علمي قابل توجيه نيست،

چرا كه به نظر كساني كه در اين قسمت ارايه دهنده خدمت در ابعاد مختلف هستند از جمله صندوق تامين اجتماعي براي روستاييان و ارايه خدمات تامين و سلامتي و درماني براي بيوه شدگان، كار وزارت كار ماهيتا، روابط بين كار و كارفرما و سياستگذاري‌هاي مختلف است.

به نظر محسني در بعد بيمه‌اي و درماني نيز وزارت كار و امور اجتماعي هيچ وظيفه‌اي از نظر ساختار ندارد و قابل تصور نيست كه بگوييم سازمان تامين اجتماعي از اين وزارتخانه جدا شود و به وزارت كار الحاق شود.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ‌حتي امضا كنندگان چندين بار امضاي خود را در اين رابطه پس گرفتند، ولي به نظر مي‌رسد پشت اين كار بيشتر بحث تصفيه‌ حساب‌ها وجود دارد تا بحث كارشناسي. تصور مي‌شود كه كميسيون بهداشت با قاطعيت با اين پيشنهاد مخالفت كند، ولي بايد نظرات كميسيون‌هاي اجتماعي و بهداشت را در اين مورد شنيد، چون اين جدايي بايد دلايلي داشته باشد.

وي در پايان گفت: بايد دلايل منطقي باشد و نمونه اين جداسازي اگر در كشور‌هاي ديگر وجود داشته بايد ارايه شود، در حالي كه تاكنون چنين رفرنس‌هايي را سراغ نداريم كه سازمان تامين اجتماعي را از وزارت رفاه جدا و به وزارت كار و امور اجتماعي واگذار كرده باشند.(isna)



    ©2013 APG.ir