تعداد بازدید: 2714

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 4 تير 1394-12:37

دولت یازدهم و عقلانیت در سیاست خارجی

کنش منتج به نتیجه دولت یازدهم، همراه با حمایت های رهبری از دولت و تیم هسته ای که در سخنرانی اخیرشان به صورت شفاف انعکاس یافت، از رفتارهای خردمندانه و موثر خبر می دهد و راه امید به آینده را هموارتر می کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، میثم برزگر، کارشناس ارشد مطالعات منطقه ای: انتقال پرونده هسته ای به فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل از جمله هزینه هایی بود که حتی نسل های پس از ما نیز باید تاوان آن را می پرداختند که هر آن امکان جنگ قانونی علیه ایران را به قدرت های جهانی می داد.

خوشبختانه در جریان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کلیدواژه هایی چون تنش زدایی، تعامل سازنده با همسایگان و قانون گرایی مطرح شد که در نهایت رای مردم ایران و تنفیذ رهبری را به دنبال خود داشت.

حفط نظام از نگاه امام و رهبر انقلاب اصل و اولویت اول بوده و هست. مهمترین ابزار این هدف در اثبات صلح دوستی، عمل منطقی و معقول در عرصه سیاست و روابط با کشورهاست.

با استقرار عقلانیت بر مسند تصمیم گیری کلان کشور در دکترین سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و با رعایت حد وسط در عرصه سیاسی و جناح بندی داخلی، شاهد پیشرفت چشمگیری در عمل به وعده های داده شده این دولت در آینده نزدیک خواهیم بود.

 دلواپسان داخلی باید بدانند عرصه مذاکرات هسته ای صحنه تامین منافعی است که تحقق آن با بهره گیری از ادبیات مبتنی بر احترام متقابل، حسن تدبیر، صبر و خرد امکان یافته و زبان آن در سخت ترین شرایط نیز زبان تعامل و پرهیز از تقابل است.

نرمش قهرمانانه راهنما و نقشه راه و عمل مذاکرات هسته ای و تدبیری استراتزیک است که می توان در سایه آن به معنای جدیدی از روابط با جهان دست یافت.

شاهد مثال آن بلوغ سیاسی دولتمردان اعتدال و امید در نحوه کنش آنان در صحنه بین المللی است، به گونه ای که آشکارا می توان مشاهده کرد که وضع نابسامان ایران در عرصه روابط بین الملل روند رو به بهبود را می گذراند و راه های برون رفت از بن بست ها به نتایج نهایی خود رسیده است.

کنش منتج به نتیجه این دولت، همراه با حمایت های رهبری از دولت و تیم هسته ای که در سخنرانی اخیرشان به صورت شفاف انعکاس یافت، از رفتارهای خردمندانه و موثر خبر می دهد و راه امید به آینده را هموارتر می کند



    ©2013 APG.ir