تعداد بازدید: 2348

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 ارديبهشت 1385-0:0

تاکيد پشت تاکيد

اعضاي شوراي اسلامي شهرساري برحل هرچه سريع تر بحران زباله اين شهر تاكيد كردند!


اعضاي شوراي شهر ساري  از شهردار خواستند نسبت به حل مشكلات استقرار كارخانه كمپوست و زباله سوز اقدام كند.

"ميرصالح صالحي نيا" يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري بر پيگيري مستمر بحران زباله با حضور نمايندگان مردم در مجلس ، فرماندار و مسوولان استانداري تاكيد كرد.

وي گفت:بيش از اين روا نيست كه مردم را درمضيقه قرار دهيم و هزينه‌هايي كه بايد براي عمران و آباداني شهر انجام شود رابراي حل موقتي بحران زباله هزينه كنيم و فشار مضاعفي به شهرداري وارد شود.

وي افزود: آخرين مهلت براي دفن زباله در محل فعلي ( محلي در محدوده بين استان سمنان و مازندران كه مورد دعوا استانداري سمنان با مازندران است و ظاهرا وزارت كشور حق را با سمنان دانسته است ) هفدهم ماه جاري است.

وي اضافه كرد : فرصت اندكي براي شهرداري باقي مانده كه بايد تا مهلت فوق مكاني را براي دفن بهداشتي زباله‌ها تدارك ببيند.

"محمد حسن محمدي كيادهي" يكي ديگر از اعضاي شوراي شهرساري اقدامات شهرداري براي مهار بحران زباله را ستود و گفت:شهرداري به تنهايي‌در مقابله بحران زباله ‪ ۹‬ماه ايستادگي كرده و انصافا هم دراين بخش خوب عمل‌كرده است.

وي افزود : شهرداري دستگاه زباله سوز را خريداري و حمل كرده و حتي براي كارخانه كمپوست هم اقداماتي را انجام داده است.

"محمد قنبرپور" شهردار ساري دراين جلسه با اشاره به‌اقداماتي كه شهرداري براي مهار بحران زباله درماه هاي گذشته انجام داده است ، گفت : خوشبختانه تعامل خوبي بين اعضاي شوراي شهر و شهرداري براي حل اين مساله وجود دارد.

وي افزود : شهرداري تمام توان خود را به كارگرفته تا اين بحران مرتفع شود و تاكنون نيز با صرف هزينه‌هاي گزاف براين مشكل فائق آمده است.

وي اضافه كرد: شهرداري براي احداث كارخانه كمپوست ‪ ۹‬ميليارد ريال بودجه گرفته و ‪ ۹‬ميليارد ريال ديگر نيز از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي براي اين منظور تخصيص يافته است.

وي خاطرنشان كرد : دستگاه زباله سوز هم خريداري شده و به شهر ساري حمل گرديده است و چنان چه محل دقيق استقرار آن مشخص شود كار نصب آن آغاز خواهد شد.

بحران زباله شهرساري از تيرماه سال گذشته آغازشده و از آن زمان تاكنون شهرداري ساري با صرف هزينه‌هاي مالي سنگين زباله‌هاي شهر را جمع آوري و به نقاط تعيين شده انتقال و دفن مي‌كند.

ابتدا وقتي كه روستاييان سمسكنده از توابع شهر ساري از ورود كاميون‌هاي حامل زباله به محل دفن جلوگيري كردند ، شهرداري اقدام به انتقال زباله ها به خارج استان نمود.

پس از فاش شدن ماجراي انتقال زباله ساري به خارج استان ، استان مبدا از ورود زباله‌ها جلوگيري نمود و مدت يك هفته زباله‌هاي شهر ساري جمع آوري نشد.

اما مسوولان سياسي استان مازندران باتوجه به اينكه مسابقات جام جهاني كشتي و جام تختي را درپيش داشتند با تلاش و زحمت زيادي كه به دوش شهرداري انداختند به طور موقت مكاني را شهرداري براي دپو موقت زباله در حومه شهر تعيين كرد كه آن جا نيز بعد از مدتي با انباشت زباله روبه رو شد و سبب ساز اعتراضات مردمي گرديد.

پس از اين ماجراها منابع طبيعي با موافقت محيط زيست و بهداشت زميني را در منطقه بين مازندران با استان سمنان براي دفن بهداشتي زباله‌هاي ساري به شهرداري واگذار كردند و به ظاهر بحران خاموش ماند.

اما بعد از مدتي اعتراض روستاييان چند روستاي سمنان كه درحاشيه محل دفن زباله ساري سكونت داشتند موجب شد تا استانداري سمنان اقداماتي را از طريق دستگاههاي ذيربط براي ممانعت از ورود زباله ساري به اين منطقه انجام دهد كه به ظاهر موفق به اين كار شده است.

در زمان حاضر هنوز محل مشخصي را مسوولان ذيربط براي استقرار كارخانه زباله سوز و دفن موقت زباله معين نكردند و شايد درپايان مهلت تعيين شده زباله‌هاي شهروندان ساروي بار ديگر دركوچه‌ها و خيابانها سطح شهرخودنمايي كند.

شهر ساري حدود ‪ ۲۵۰‬هزار نفر جمعيت دارد و روزانه حدود ‪ ۱۸۰‬تن زباله از سطح اين شهر جمع آوري مي‌شود.(irna)

مازندنومه:اين تاکيدها و حرف هاي تکراري و آمرانه در حالي بيان مي شود که محمدقنبرپور -شهردار ساري-ماه هاست به تنهايي با بحران زباله مرکز استان دست و پنجه نرم مي کند.بارها از کاربه دستان شنيديم که بحران زباله ساري در حال رفع شدن است،اما اين حکايت هم چنان باقيست!از شوراي شهر ساري و مديران بومي دولت احمدي نژاد انتظار مي رود در کنار دغدغه انتصابات و عزل و نصب هاي انفرادي و جمعي،کمي هم به زباله فکر کنند که دغدغه مردم است.


  • يکشنبه 10 ارديبهشت 1385-0:0

    پيش از زباله هاي شهري بايد تفاله هاي فكري و زباله هاي شخصيتي آقايان را سامان داد .


    ©2013 APG.ir